AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Det hele startet i 8 klasse. Jeg hadde blitt mobba fordi jeg var så feit, i 2 år. Jeg holdt ut i 2 år, men i 8 klasse ble det ufattelig ille. Jeg fikk slengt kommentarer som at mamma ikke burde være stolt av meg fordi jeg er for feit, at jeg kunne henge meg selv fordi jeg var for feit for samfunnet, at jeg burde slutte å spise så jeg ble tynn osv.. Slike meldinger fikk jeg i 1 år, og jeg taklet ikke mer. Jeg svimte av flere ganger, og raste ned i vekt. Jeg ble bedre, og spiste normalt. Kjæresten min kommenterte også hver gang jeg spiste at jeg småspiser hele tiden og har lagt på meg. En stund senere når vi hadde slått opp sa han også at jeg var en kalkun, også spurte han kompisen sin: Hva kjennetegner en kalkun? Så fullførte han setningen: Store, feite lår. For en liten stund siden (i august maybe) fikk jeg en anonym melding igjen, om at jeg var feit. Etter det har jeg begynt å telle kalorier som en gal, og blitt helt avhengi. Jeg trener mandag, onsdag, fredag og søndag, og jobber tirsdag og torsdag. Hver gang jeg jobber eller trener brenner jeg av meg minst 600 kalorier. Jeg spiser max 1100 kalorier, og spiser jeg mer enn det på en dag begynner jeg å gråte - masse. Jeg klarer virkelig ikke slutte, og jeg husker ikke sist jeg var ordentlig mett.. Hva bør jeg gjøre? Anonymous poster hash: ec0d0...aad Endret 13. januar 2015 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Oppsøk hjelp. Hvordan hjelp? Så forresten at du skrev i et annet emne om det samme temaet ista, leste igjennom det Anonymous poster hash: ec0d0...aad
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Hvordan hjelp? Så forresten at du skrev i et annet emne om det samme temaet ista, leste igjennom det Anonymous poster hash: ec0d0...aad Da vil svaret mitt til deg være det samme.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Ta kontakt med legen din og forklar problemet. Du trenger profesjonell hjelp. 1100 kcal er ikke nok for kroppen din, spesielt ikke når du trener så mye. Anonymous poster hash: 11e7f...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Da vil svaret mitt til deg være det samme. ok, takk Anonymous poster hash: ec0d0...aad
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 hmmm Anonymous poster hash: ec0d0...aad
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 neivel Anonymous poster hash: ec0d0...aad
ninuska_ Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Kjære Trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser, som du kan kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk og lykke til videre, Mvh ninuska_, adm
Anbefalte innlegg