Gå til innhold

Toppen på bryllupskaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi snart ett år bryllupsdag :-) og da skal vi spise toppen på bryllupskaken.

I familien har vi hatt det som en tradisjon men har snakket med andre og de har ikke hørt om det før.

Hva planlegger dere? Hørt om det før?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Bare hørt om det her, og skal ikke ha det sånn selv.

Skrevet
Bare hørt om det her' date=' og skal ikke ha det sånn selv.[/quote']

Jeg har hørt at amerikanske brudepar sparer en del av bryllupskaken til 1. bryllupsdag. Regner med at det er en tradisjon fra USA da. Hørte fra min venninne i USA som fulgte denne tradisjonen at restene av bryllupskaken - som hadde vært nedfrosset 1 år - ikke smakte så godt... :tunge1:

Skrevet

Vi skal gjøre det. Er en sporadisk skikk i familien. Noen gjør, andre ikke...

Men det er enda 11 måneder igjen til vi får spise øverste etasje av vår fantastisk gode kake!

Skrevet

Vi spiste toppen vår da vi hadde middagsselskap for to uker siden,

tante som pga sykdom ikke kunne komme i bryllupet ble beæret på denne måten.

Skrevet

Vi har fryst ned toppen på vår kake og skal spise den 26.juni til neste år :-)

Skrevet

Nå fikk jeg forresten en glimrende idé: Tenker at vi skal feire 1. bryllupsdagen vår med en ny, liten kake fra Pascal, for det er der vi skal kjøpe selve bryllupskaken fra. Som den kakemonsen jeg er, så får jeg aldri for mange unnskyldninger til å spise kake... :ler:

(Men jeg er litt kresen på at mat generelt helst må være mest mulig nylaget da...)

Skrevet

Vår kaketopp skal spises et år etterpå. Det er en helt vanlig tradisjon her i fjorden. :wink:

Bare husk på å ikke frys ned figuren i toppen. Det betyr ulykke for brudeparet.("kjærligheten vil kjølne og fryse til is")

Skrevet

I min manns familie er det vanlig å servere øverste laget av bryllupskaken i barnedåpen til første barnet man får. Vi har frosset ned det øverste laget, så får vi ser hva det blir til. Klart, om vi først får barn om en 5 års tid smaker sikkert ikke kaken all verden... :tunge1:

Skrevet

Siden vi hadde fruktterte skal vi ikke følge denne tradisjonen.

Tror ikke frukten hadde holdt seg så bra :tunge1:

God idè Bride å kjøpe en liten kakebit på ett-årsdagen :D

Skrevet

Vi kommer ikke til å fryse ned øverste etasje og spise den om et år, blir nok spist opp tidligere enn det ja :).

Skrevet
I min manns familie er det vanlig å servere øverste laget av bryllupskaken i barnedåpen til første barnet man får.

Den har jeg ikke hørt om før....

Skrevet

Den har jeg ikke hørt om før....

Ikke jeg heller.... Da ligger det an til at kremen på kaken vår blir rimelig usmakelig.......(som om den er knallgod etter ett år i fryseren :ler: )

Skrevet

Ikke jeg heller.... Da ligger det an til at kremen på kaken vår blir rimelig usmakelig.......(som om den er knallgod etter ett år i fryseren :ler: )

....det er vel en grunn til at en annen tradisjon i familien er å ha sjokoladekake som bryllupskake...selv om den heller ikke er all verden etter en evighet i fryseren...

(Synes selv skikken er særs pussig, men følte ikke for å ta noen voldsom diskusjon rundt temaet og jattet bare med...så får vi heller se 1) Om vi får barn, 2) Om vi skal døpe det barnet vi evt får og 3) Hvordan kaken evt ser ut når vi evt skal døpe det barnet vi evt får...)

Skrevet

Kremen holder fint et år i fryseren. Skal faktisk holde i 18mnd. Men det forutsetter selvsagt at den er skikkelig fryst hele tiden.Legg den nederst i fryseren så den ikke halvtiner på toppen dersom man glemmer å lukke fryseren skikkelig eller har lokket oppe en stund. Dersom "uhellet" er ute vil det danne seg iskrystaller sånn som det ofte blir på is= lite delikat :(

(krem tiner nemlig fort)

Skrevet
Bare hørt om det her' date=' og skal ikke ha det sånn selv.[/quote']

Ikke vi heller.

Skrevet

Har hørt om det, men vi gifter oss så langt unna der vi bor at det går nok ikke for oss.

Skrevet

Eg trur ikkje at eg har høyrt om nokre av desse skikkane!

- Men kjekt med nye tradisjonar! :)

Skrevet

Vi har fryst ned den øverste etasjen på kaken, tenkte vi skulle spise den 12. juni neste år! Men det spørs jo hvor god den er da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...