Gå til innhold

Fortelle om flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har etter mye om og men bestemt oss for å flytte neste sommer, altså om 1,5 år. Det er gode grunner til at vi velger å gjøre det og vi har tenkt på det lenge, men ikke tatt avgjørelsen før nå. Av ulike grunner blir ikke selve flyttingen før neste sommer. Vi har ikke snakket med noen om dette før, da vi ønsket å ta avgjørelsen helt uten innblanding fra noen. Jeg er sånn skrudd sammen at jeg får dårlig samvittighet for alt mulig, og nå har jeg begynt å grue meg til å fortelle dette til foreldrene til vennene til vår sønn. Jeg vet at et par av dem tenker at disse barna skal begynne på skolen sammen og derfor har satt pris på at de har blitt kjent i forkant (de begynner på skolen neste høst, altså 2016). Jeg føler på en måte at vi har holdt dem litt for narr når vi ikke har sagt noe før, samtidig som vi nå kommer til å fortelle det veldig snart, og da får de jo egentlig vite det i god tid. Jeg kjenner også at jeg er litt redd for at de ikke vil prioritere barnas vennskap det neste året iom at vi uansett ikke blir her så lenge, og er redd det kommer til å bli litt kjipt for vårt barn...disse to andre barna er nære naboer av oss og en av dem går i samme bhg. Det er masse andre barn i området, men ikke like nære. Uff, alt man skal bekymre seg for! Hvordan hadde dere reagert hvis dere var foreldrene til vårt barns venner?

Anonymous poster hash: 85837...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære min tid, her overdramatiserer du.... Hadde bekymringen din gått på hvordan sønnen din vil takle flyttingen hadde jeg forstått det. Men ikke foreldrene til vennene til gutten.

Barn lever i nuet, og 1.5 år er en evighet, de leker med de de har det morsomt med og kjenner. Så enkelt er det.

Foreldrene trenger da ikke vite noe før dere begynner å forberede sønnen på flyttingen.

Anonymous poster hash: e51d8...5d1
  • Liker 2
Skrevet

Altså, jeg hadde ikke reagert. Vi flyttet også da sønnen min skulle begynne på skolen, det gikk helt fint, ingen sa noe som helst negativt.. Sønnen min hadde glemt hva bestekameraten I barnehagen het før det hadde gått 6 mnd også, jeg antar det gjaldt for kameraten hans også.. barn glemmer fort, og finner seg raskt nye venner.

Skrevet

Hva med kusinene til foreldrene til vennene til sønnen. Har du tenkt på hvordan de vil ta det?

Anonymous poster hash: 2f690...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...