AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Nå har jeg trippet rundt meg selv i mange dager og trenger tips. Vi hadde en nabo som ble meldt til BV for vold i hjemmet, de har sammen tre barn, en liten og to litt større. Kort fortalt hadde hun fått mørbank (snakket med henne selv), innleggelse og besøksforbud. En stund etterpå var tjommisen hjemme igjen. En venn av meg, som er mye på besøk, ringte inn for å fortelle BV om situasjonen og fortalte at hun er bekymret for at barna skal bo med denne mannen. Min venn ringte BV anonymt, men denne mammaen fikk vite at det var oss/min venn... Nå er jeg innkalt til BV. Bekymringen ble ringt inn til barnevernsvakten før jul, og kom for noen dager siden i postkassen min. Jeg er drit svett. Jeg har gått gjennom i hodet mitt hundre forskjellige tanker og muligheter, jeg har to små barn som går i bhg, er alene med de og har aldri aldri aldri gjort noe som kan tilsi at vi skal trenge hjelp i hjemmet. Jeg har spurt meg selv og ikke kommet på én episode som skulle verdt å ringe BV for. Jeg frykter det er en hevn, og jeg frykter mye rart. Denne mammaen har familie langt opp i kommunen (og BV også da kanskje), ettersom hun fikk vite hvem som ringte inn. Løp ned døren min og kjeftet meg huden full. Jeg VET at min venn ringte inn som anonym. Denne moren stod i døråpningen min og presterte å si at "familien min eier hele barnevernet!". Som om BV er et AS... Men likevel - hva faan er greia her? Å bli meldt til BV som en hevnaksjon anser jeg som skammelig, og jeg kjenner jeg er redd og fortvilet og lurer på hvor langt disse menneskene kan tøye strikken når hun "eier BV" og får opplysninger som skal være konfidensielle. BV i min kommune har nå brutt loven ved å fortelle henne hvem det var når innringer ønsket å være anonym, og jeg er veldig engstelig for hva slags møte det kommer til å bli...Anonymous poster hash: 59942...54b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Anmeld forholdet til politiet? Å ja da blir saken nok henlagt... Fylkesmannen? Hvem søren er overordna på de folka der? Anonymous poster hash: 1fd95...b61
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 TS her, har vurdert det. Har hørt at det er vennen min som må anmelde, ettersom h*n ringte inn? Skal i møte om noen dager, vet hva det gjelder da. Og vil kanskje kunne forstå hvem som har ringt inn. Kan ikke forestille meg at det skulle vært noen andre. Ingen vi er med har noe å utsette på verken oppdragelse eller samspill oss i mellom... Det skremmer meg at noen har så stor innflytelse hos BV, og at de anmelder meg som en HEVN! Jeg er sjokkert!Anonymous poster hash: 59942...54b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Håper det ordner seg!! Sender deg en god klem. Anonymous poster hash: 94672...727
sol87 Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Nå har jeg trippet rundt meg selv i mange dager og trenger tips. Vi hadde en nabo som ble meldt til BV for vold i hjemmet, de har sammen tre barn, en liten og to litt større. Kort fortalt hadde hun fått mørbank (snakket med henne selv), innleggelse og besøksforbud. En stund etterpå var tjommisen hjemme igjen. En venn av meg, som er mye på besøk, ringte inn for å fortelle BV om situasjonen og fortalte at hun er bekymret for at barna skal bo med denne mannen. Min venn ringte BV anonymt, men denne mammaen fikk vite at det var oss/min venn... Nå er jeg innkalt til BV. Bekymringen ble ringt inn til barnevernsvakten før jul, og kom for noen dager siden i postkassen min. Jeg er drit svett. Jeg har gått gjennom i hodet mitt hundre forskjellige tanker og muligheter, jeg har to små barn som går i bhg, er alene med de og har aldri aldri aldri gjort noe som kan tilsi at vi skal trenge hjelp i hjemmet. Jeg har spurt meg selv og ikke kommet på én episode som skulle verdt å ringe BV for. Jeg frykter det er en hevn, og jeg frykter mye rart. Denne mammaen har familie langt opp i kommunen (og BV også da kanskje), ettersom hun fikk vite hvem som ringte inn. Løp ned døren min og kjeftet meg huden full. Jeg VET at min venn ringte inn som anonym. Denne moren stod i døråpningen min og presterte å si at "familien min eier hele barnevernet!". Som om BV er et AS... Men likevel - hva faan er greia her? Å bli meldt til BV som en hevnaksjon anser jeg som skammelig, og jeg kjenner jeg er redd og fortvilet og lurer på hvor langt disse menneskene kan tøye strikken når hun "eier BV" og får opplysninger som skal være konfidensielle. BV i min kommune har nå brutt loven ved å fortelle henne hvem det var når innringer ønsket å være anonym, og jeg er veldig engstelig for hva slags møte det kommer til å bli...Anonymous poster hash: 59942...54b Et familiemedlem av meg fikk en positiv erfaring i en lignende situasjon (et usant rykte ble spredt om henne). De fant fort ut at hun var en god mor, og at ryktet ikke var sant. Dette går nok fint. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Barnevernet er nok godt vant med at folk anmelder hverandre som hevn. Min beste venninne har blitt anmeldt av exen mange ganger, når han er sint på henne pga ettellerannet (f.eks at hun sier nei til å låne ham penger som går til dop) De ser nok det ganske kjapt. Selv om hun har familie/kjente der, så er det nok noen som er nøytrale der. Du må bare være sterk på møtet, rak i ryggen, og når de spør deg hvorfor du tror du er der, kan du jo ymte forsiktig om dette, UTEN å slenge dritt. Det er veldig viktig, spesielt siden det er kjentfolk av henne.. La hun være den som hisser seg opp, og du må heve deg over og stå fram som den sindige, fornuftige. Kjipt, ja. Men du kommer deg gjennom dette. Anonymous poster hash: e886f...6ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå