Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 år og 3 mnd som ikke vil legge seg om kvelden.

Han våknet på nyttårsaften når rakettene ble fyrt opp og så blåste det ganske bra de neste dagene. våknet og gråt,"bråke, bråke."

Etter det vil han ikke sove i senga si, vil bare sove i dobbeltsenga vår, og han vil ikke sove der alene heller.

Jeg er 34 uker på vei, med kraftig bekkenløsning, så er fryktelig sliten om dagen.

Han går i barnehagen 4 dager i uka, sover nesten 2 timer der, hjemme sover han ikke på dagen.

Har brukt omtrent to timer på leggingen hver kveld siste uka.

Han har både stor seng og sprinkelseng på rommet, men ligger bare i sprinkelsenga. Klatrer ut ørten ganger hver kveld.

Omtrent håpløst for meg å løfte han oppi senga de kveldene jeg har vært alene med han, ene kvelden var det rundt 30 ganger.

Føler vi har prøvd det meste. nattlampe, sitte på rommet mens vi venter på at han skal sovne (da hyler han først, men klatrer ikke ut, ligger bare å glaner, sovner ikke), sitte på stol utenfor døra og si at han skal legge seg igjen når han reiser seg og gråter. (fungerer jo på et vis, han legger seg ned igjen, men reiser seg og gråter/trasser et minutt eller to etterpå.)

Vi legger han 19.30, men da han ikke sovner før 21-22, så må han vekkes halv 9. Han kommer som regel inn til oss i løpet av morgentimene, sånn 5-6 tida, men sovner med en gang igjen.

I barnehagen så sier de at han må sove, han er helt ferdig. men de skulle prøve å ikke la han sove mer enn en time da.

Men det er ingen forskjell på leggingen om han har sovet på dagen eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er overtrøtt når dere legger han? Syns ikke 19.30 var noe sent men kanskje han trenger å legge seg tidligere? Hva med et varmt bad rett før han legger seg ?

Skrevet

Vi hadde det akkurat sånn. Etter samtale med barnehagen har han sluttet å sove der også, og det fungerer helt fint. Hjemme sovner han nå på 10 min. Herlig!

Anonymous poster hash: e9b82...029

Skrevet

Jeg ville forsøkt å kutte ned på dagsovingen. Syns 2 timer høres mye ut for en i den alderen.

Merker dere forresten forskjell på de dagene han ikke sover?

Ofte går sånt i faser og endring i rutiner(kanskje var ting litt annerledes generelt i julen?) kan gjøre det verre en periode. Men med litt tålmodighet går det tilbake til normalen.

Men min erfaring er at tulling om kvelden har sammenheng med for mye søvn på dagtid.

Anonymous poster hash: bf238...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...