MariaHP Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Hei. I Juli tenker samboer og jeg på en sydentur. Han har med seg sin sønn på nesten 5 år også har vi da en sønn på 3 måneder (altså 3 måneder i juli). Det står mellom å leie hytte i Danmark eller et all inclusive hotell i syden, Noen som har erfaringer med noen av disse alternativene? Forslag til steder man kan dra? Negative og positive erfaringer? Lurer på hvordan det er med varme og babyer? Setter pris på svar
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Jeg vil tro det blir veldig varmt med så liten baby i syden i juli Anonymous poster hash: 94457...cf3
momo Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Tror jeg hadde tatt Danmark i år, grunnet babyen på 3 mnd. Vi har bodd på feriesenter da vi er i Danmark. Der har de gjerne badeland, stor lekeplass, trampoline og flere andre ting som er gøy for barna. Man bor da selv i hytter eller leiligheter på feriesenteret.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 sitte inne på et hotellrom i syden i juli i 2 uker, hadde jeg ikke gjort.. Anonymous poster hash: f0b5a...1c2
MariaHP Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2015 Ja tenker at babyen er for liten, tenker også flyturen. Når er det gunstig å ta med barn på sydentur?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Jeg har veldig god erfaring med babyer på sydentur, men ville vært litt bekymret for varmen. Juli og august er fryktelig varmt sørover i Europa. Ellers er det lettvint å reise med baby, særlig hvis du ammer. Ting jeg ville tenkt på var kort transfer, gjerne minikjøkken på rommet og balkong der de voksne kan sitte på kvelden. Sjekk også at området er velegnet for barnevogn, og ha med bæresele til flyturen Anonymous poster hash: 8d985...f69 2
MariaHP Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2015 Tror jeg hadde tatt Danmark i år, grunnet babyen på 3 mnd. Vi har bodd på feriesenter da vi er i Danmark. Der har de gjerne badeland, stor lekeplass, trampoline og flere andre ting som er gøy for barna. Man bor da selv i hytter eller leiligheter på feriesenteret. Ja, det hørtes jo faktisk ganske greit ut! Moro for 5 åringen, pluss at vi har alt i nærheten
MariaHP Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2015 Jeg har veldig god erfaring med babyer på sydentur, men ville vært litt bekymret for varmen. Juli og august er fryktelig varmt sørover i Europa. Ellers er det lettvint å reise med baby, særlig hvis du ammer. Ting jeg ville tenkt på var kort transfer, gjerne minikjøkken på rommet og balkong der de voksne kan sitte på kvelden. Sjekk også at området er velegnet for barnevogn, og ha med bæresele til flyturen Anonymous poster hash: 8d985...f69 takk for svar Hvilken måned har dere pleid å reise i? Har dere noen favorittplasser?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Det bor da babyer i varme land også. Men, allikevel tror jeg ikke jeg ville reist til et varmt land med en så liten baby, ihvertfall ikke når det er på det varmeste. Hadde nok heller gått for ferie i Danmark. Kortere reisevei, ikke så varmt, kan kjøre bil - slipper å reise med fly med baby (been there, done that) o.s.v. Anonymous poster hash: 04340...dc8
bush babe Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Det bor da babyer i varme land også. Men, allikevel tror jeg ikke jeg ville reist til et varmt land med en så liten baby, ihvertfall ikke når det er på det varmeste. Hadde nok heller gått for ferie i Danmark. Kortere reisevei, ikke så varmt, kan kjøre bil - slipper å reise med fly med baby (been there, done that) o.s.v. Anonymous poster hash: 04340...dc8 Jeg for min del har reist mye med bayer til varme land, og syns det er mye deiligere enn danmark hvor du kan risikere å ha det kaldt selv i juli :o Flytur og alt er jo på det enkleste når babyen er så liten, og når du ammer er det jo veldig enkelt i utlandet.
Gjest Magdalene Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Vi har reist jorden rundt med barna fra de var små. Hadde holdt meg unna Tyrkia i juli, men ellers hadde vi dratt og kost oss. Hvem snakker om å sitte på et hotellrom hele juli? Kreta og Mallorca er jo veldig barnevennlige steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå