AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Jeg skal sende inn min første søknad gjennom webcruiter men syns at CVen jeg har laget der ser veldig rotete ut: Under arbeidserfaring så har jeg listet opp alle mine tidligere jobber og for hver jobb, under "kommentarer" har jeg skrevet hva jobben gikk ut på, ansvarsområder etc. Men selv om jeg i boksen for "Kommentarer" har begynt på ny linje, brukt bulletpoints etc, så viser ikke selve CV'en noe av dette. Der står alt sammen samlet, uten noe luft mellom setningene. Skal det virkelig være sånn? Om alle andres webcruiter CV ser sånn ut, så er det jo ok, men det er da mye vanskeligere å lese enn en Word CV med bra spacing? Noen som vet? Tør ikke sende inn søknaden enda, i tilfelle jeg har gjort noe feil. Anonymous poster hash: 58804...e3c Anonymous poster hash: 58804...e3c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Jeg har også skrevet flere søknader i det siste med WebCruiter. Har vært ganske frustrert i løpet av dette! Måtte taste inn ALLE opplysningene i CVen på nytt da det var 3 mnd siden sist jeg søkte, googlet etter erfaringer og hjelp, og fant ut at folk flest har problemer med dette programmet. Jeg la ved et word-dokument som er min CV som jeg pleier å legge ved søknader. Der står ting mye mer oversiktlig, og jeg har selvfølgelig mellomrom mellom linjer og slikt. Regner med de som leser søknader skriver ut alle vedlegg og ser på dem. Nå har jeg ikke vært borti nøyaktig det du skriver (har ikke brukt bulletpoints og slikt, bare ren tekst). Så jeg kan ikke svare på det. Men mener å huske at i skjemaet for jobberfaring eller studieinformasjon, kom annenhver linje ut med bold/fet skrifttype. Det så veldig rotete ut, men jeg regner med de er vant til å lese søknadene slik. Ikke så mye en får gjort med dette, får bare gjøre det beste ut av programmet. Anonymous poster hash: 1eebc...691
Gjest Gjest_Idja Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Legg ved CV-en din som et dokument i tillegg (pdf-dokument skrevet i f. eks word).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå