Gå til innhold

Selge hus/leilighet - benytte seg av stylist?


Minmy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, definitivt. Jeg har sett flere tilfeller der leiligheten har blitt solgt for mer enn prisantydningen, og stylingen har blitt helt dekket. Men, hovedargumentet for min del ville ha vært at det ville være lettere å få solgt boligen raskt. Vet om mange som sliter med å få solgt, og de skjønner iiingenting, til tross for at det ligger barneleker overalt, og de nyeste møblene er 10 år gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
og de nyeste møblene er 10 år gamle..

HVA??? Er det noen som har møbler i huset som daterer seg helt tilbake fra 1994????? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene familien jeg tenkte på har 4 småunger, og lys beige sofa som nok er omtrent 10 år gammel. Sammenfatt de detaljene, og du kan sikkert tenke deg hvordan det ser ut der.

Man trenger selvsagt ikke å leie inn nye ting for at man skal få solgt boligen, men det er ofte lett å se seg blind der man bor selv. Jeg nevnte for moren min at hun kanskje burde byttet ut lampen hun hadde i gangen, og hun måtte ærlig innrømme at hun ikke hadde "sett" den. Den var forøvrig 20 år gammel og i mørkbrun velour, og ble fort skiftet ut etter at hun ble gjort oppmerksom på den.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan "vanlige" folk også leie møbler for å style leiligheten sin selv?

Jeg tror ikke jeg hadde hatt lyst til å leie noen til å gjøre noe jeg fint er i stand til på egen hånd, men det ville jo vært litt dumt å måtte kjøpe nye møbler til den gamle leiligheten... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at folk henger seg opp i møblene som står der når de er på visning.

Man må jo se an om ens egne ting passer inn/får plass.

Hadde aldri leid inn stylist til noe sånt.

Ser på enkelte tv-programmer at barnerom blir gjort om til "voksenrom" med dobbeltseng, for at det skal bli "lettere" å selge boligen. Helt uforståelig for meg. Spiller jo ingen rolle hvordan de som bor der nå har det, man må jo se om boligen kan tilpasses en selv. Ingen har jo like ting/møbler/behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er fordeler med slike stylister er at de lettere ser mulighetene i leiligheten enn hva man kansje ser selv.

Og man kjøper selvsagt ikke møblene, men når man er på visning så er det mye lettere å se potensialet i et velmøblert rom enn i et kaos av et lekerom (f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner framdeles ikke vitsen.

Det er jo å undervurdere kjøperen vil jeg si.

Eller er folk virkelig så dumme at de ikke klarer å tenke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke alle som klarer å tenke seg hvordan det kan bli, og da er det god hjelp i en stylist.

Kunne godt tenke meg å jobbet med akkurat det der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at folk henger seg opp i møblene som står der når de er på visning.

Man må jo se an om ens egne ting passer inn/får plass.

Det tenker jeg også, men tydeligvis er det en del folk som ikke klarer å tenke selv.. Hvis jeg hadde hatt problemer med å få solgt tror jeg kanskje jeg kunne vurdert å få inn en stylist, men jeg hadde helt klart prøvd selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i hvert fall at mange kunne ha godt av litt hjelp ja!

Mange av bildene man kan se fra inne i hus/leiligheter på nettet får meg til å grøsse. Mange av dem kunne sikkert sett noe bedre og innbydende ut med enkle grep. Andre igjen er det ikke håp for.

Heldigvis er det sikkert mange kjøpere som klarer å se gjennom/forbi dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til griper jeg meg selv i å tenke:

"Nei, det stilige rommet er egentlig ikke fint i det hele tatt, hvis man ser bort fra de pene møblene, dessuten har de nok kuttet ut salongbordet fordi det ville fått stuen til å se overfyldt ut..."

Det er da jeg tenker at styling faktisk virker, med mindre man er oppmerksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja' date=' definitivt. Jeg har sett flere tilfeller der leiligheten har blitt solgt for mer enn prisantydningen, og stylingen har blitt helt dekket. Men, hovedargumentet for min del ville ha vært at det ville være lettere å få solgt boligen raskt. Vet om mange som sliter med å få solgt, og de skjønner iiingenting, til tross for at det ligger barneleker overalt, og de nyeste møblene er 10 år gamle..[/quote']

Jøss, går det virkelig an? Barneleker strødd utover. Nei, herregud. Kansje det er barn i huset?

Fra fleip til alvor. Skal ma kvitte seg med møbler som er ti år gamle+ Hva med de som har steindyre møbler som er 15 - 20 år gamle?

Når jeg ser på hus da ser jeg ikke på møbler, men muligheter huset gir.

Hadde jeg kommet til et hus der alt var kjemisk renset for et hus, så hadde jeg stusset. iallefall om det er barn der.

leker viser at det er liv i huset. det er et hjem. Av erfaring vet jeg at man sliter så lenge på møbler man kan da man har barn i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei! Jeg har benyttet meg av det tidligere og kommer aldri til å gjøre det igjen. Det er altfor dyrt! Vi brukte et firma som heter Intro Interiør Design. De var da flinke nok de, selvom hjemmet vårt så ut som det var tatt rett ut av en ikea katalog etterpå og det ble rett og slett for kunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faktura

Fra fleip til alvor. Skal ma kvitte seg med møbler som er ti år gamle+ Hva med de som har steindyre møbler som er 15 - 20 år gamle?

Det er vel ike snakk om å kjøpe nye møbler før en visning. Om man benytter seg av stylist, kan man gjerne velge mellom ulike "pakketilbud".

Det billigste innebærer gjerne en kort konsultasjon, hvor man får noen gode råd om enkle triks man kan utføre selv.

En litt større pakke innebærer at stylisten pynter opp hos deg før visning. Dette an bety fjerne bilder på veggene, ta bort noen møbler osv. I tillegg låner de ut litt rekvisita, som puter, pledd og andre ting som kan sprite opp leiligheten litt.

Den største pakka innebærer litt mer. F.eks at man bytter ut de møblene man har, med møbler som er innleid for anledningen. Det er vel svært sjelden snakk om å kjøpe nye møbler.

Jeg tror man kan få en god effekt av å leie inn en stylist, men etterhvert som dette er mer vanlig, har jeg lagt merke til at en god del annonser som ligger på finn ser mer eller mindre like ut. De samme limegrønne putene og vasene overalt..

Men for å svare på spørsmålet - Jeg ville personlig ikke benyttet meg av stylist. Om jeg hadde bodd i Oslo ville jeg kanskje gjort det, men i området jeg bor kommer det få på visning, og da vil man ikke få noe særlig effekt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet ikke om jeg hadde leid inn stylist, men hadde nok utført noen av de samme triksene selv.

Har akkurat vært på boligjakt selv nå og vet at det som teller er at jeg som kjøper blir "forelsket" i boligen. I det jeg bare MÅ ha den - er jeg villig til å betale mer for å få den. Og jeg vet med meg selv at det er lettere å bli forelsket i et rom som er pent innredet enn et rom fullt med gamle ting. Selv om jeg vet at innredningen egentlig ikke har noe å si. Så selv om jeg er fullstendig bevisst triksene faller jeg for dem til en viss grad likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss, går det virkelig an? Barneleker strødd utover. Nei, herregud. Kansje det er barn i huset?

Hadde jeg kommet til et hus der alt var kjemisk renset for et hus, så hadde jeg stusset. iallefall om det er barn der.

leker viser at det er liv i huset. det er et hjem.

Folk ser da ikke etter "liv i huset" når de kjøper ny bolig?:o

Når man skal selge, er det viktig å gi inntrykk av at boligen er pent brukt og så lite slitt som mulig.

Barneleker, slitte møbler og "liv i huset" (f.eks. kjæledyr) er definetivt IKKE med på å trekke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva gjør man da med alle møbler som er gamle og like fine?

Om noen, noe som jeg aldri har hørt er at de komenterer møbler til folk.

Dette er en fordummende diskusjon.

mulig du er ung og nyetablert og har nye møbler, men herregud. stikk fingeren i jorda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, for nyetablerte har jo alltid råd til å fylle et helt hus med nye møbler... :roll:

Poenget er ikke at det ikke kan være gamle møbler i leiligheten.

De møblene som er der bør være PENE og ikke slitte, fremheve muligheten i rommet og ikke få rommet til å virke mindre.

Det er godt mulig at mange har det slik til hverdags, men det er en kjennsgjerning at de fleste har mye dill og dall som bør taes bort før en visning.

Alle møbler som KAN taes bort uten at det virker tomt, kan med hell flyttes.

Alle som driver med salg er jo enige om at dette har noe for seg, så jeg skjønner ikke helt vitsen med å krangle på det. At det prinsippielt ikke burde bety noe, er ikke det samme som at det ikke gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...