Gå til innhold

Realistisk å ta naturfag vg3 på et halvt år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg startet lesinga for en uke siden og vurderer å ta eksamen i naturfag til våren.

Tror dere dette mulig om jeg leser 9 timer pr dag, og kun har dette å konsentrere meg om? Er det noen av dere som har erfaring?

Forventer ikke toppkarakter, viktigste er å bestå.

Anonymous poster hash: 7fec5...353
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, les 1 kapittel hver dag i 9 dager. Det er 9 kapitler. Det var min plan.

Jeg leste 1 til 3 kapittel hver dag i 5 dager men ble veldig sløv gjennomgang på de siste kapitlene. Bare rask skumlesning. Fikk 4, der det var to tema på eksamen + ''praktisk'' oppgave.

Så du har god tid, men prøv å les og lær noen sider hver dag slik at du kan repetere flere ganger.

Anonymous poster hash: 3b944...964
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet lesinga for en uke siden og vurderer å ta eksamen i naturfag til våren.

Tror dere dette mulig om jeg leser 9 timer pr dag, og kun har dette å konsentrere meg om? Er det noen av dere som har erfaring?

Forventer ikke toppkarakter, viktigste er å bestå.

Det som ikke er realistisk er å lese 9 timer hver dag. Du klarer det fint med å lese max 1 time hver dag i 3-4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah! Godt at det ikke bare er jeg som har troa på at det skal gå bra. :tommelopp:

Hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke er realistisk er å lese 9 timer hver dag. Du klarer det fint med å lese max 1 time hver dag i 3-4 måneder.

Jeg tar det som en fulltidsjobb, med pauser såklart.

1 time om dagen har jeg ingen tro på, er ikke så lettlært av meg. Men takk for input :)

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok faget i fjor vår, hadde et labkurs som gikk over tror det var 12 timer, tok noen notater og hørte etter under kurset. Så begynte jeg å lese 48 timer før jeg skulle ha eksamen.

Anbefales ikke i det hele tatt men hadde 9 andre fag så naturfagen ble nedprioritert, fikk allikevel 5.

Om du klarer 3 økter i uka på 4 timer hver med naturfag fra i dag av og frem til midten av april så tror jeg enkelt at du skal klare det hele.

Anonymous poster hash: 2f1f5...016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det som en fulltidsjobb, med pauser såklart.

1 time om dagen har jeg ingen tro på, er ikke så lettlært av meg. Men takk for input :)

-TS

9 timer hver dag i et halvt år med ett VG1-fag er altfor mye! Jeg ville ha satt av 4-5 timer per uke.

Anonymous poster hash: 78587...720

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...