Gå til innhold

Kostholdsendring - opp i vekt. Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte for en tid siden å endre kostholdet mitt. Jeg spiser kun sunn mat, får i meg små mengder med poteter, pasta, ris osv, og jeg har sluttet å spise godteri. Samtidig løper jeg ihvertfall 3 ganger i uken. Dessverre har jeg siste uken vært syk og ikke hatt noen mulighet til å løpe og har i tillegg spist mye mindre.
Likevel har jeg gått opp i vekt.
Jeg vet at det ikke skjer endring over natten, men det er litt rart at jeg har gått OPP i vekt.

Noen som vet om dette er normalt?

Anonymous poster hash: 42240...c16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være at du har spist mat som lagrer litt vann fordi det inneholder salt og andre mineraler. Da kan du gå opp et par kilo på 2-3 dager, men så stopper det der.

I de fleste tilfeller er det kalori mengden som gir utslag. Mange tror de kan spise veldig mye frukt, pasta osv, men det er lett å komme over kalori grensa. Det er også lett å bli vant til å aldri være sulten. Du må nok bare gå ned i kalori inntaket. Mål antall kalorier du spiser og vent noen uker. Garantert at du går ned.

er du stillsittende så begyn med styrketrening med strikk, vekter ta push-ups, sitt-ups etc. Da bevarer du også muslkelmasse. Det er ikke så mye som skal til og du trenger bare å trene på dette annen hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...