AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Jeg blir snart 34 år og jeg holder på å lete etter et sted å bo. Jeg må leie, for jeg får ikke kjøpt noe når jeg ikke har fast, sikker inntekt. Jeg får AAP fordi jeg har slitt med både fysisk og psykisk sykdom ganske lenge, men det ser ut til at jeg er så heldig at jeg skal studere/jobbe til høsten - og å klare meg selv! Det gleder jeg meg til, men jeg gruer meg også! Jeg bor hjemme akkurat nå, og har gjort det ganske lenge ... Jeg er veldig redd fordi jeg har isolert meg så lenge, og har ikke vært sosial på aldri så lenge... Jeg ser helt normal ut og er helt normal i hodet, jeg bare sliter sånn sosialt ... Hele 20-årene har gått med til mine problemer, den tiden da folk flest har studert, levd og tatt del i det sosiale samspillet og prøvet og feilet. Ja, jeg er sent ute med alt, og jeg føler jeg har falt helt utenfor... Ofte finner jeg hybler som er for studenter mellom 19-30. Da tør jeg ikke å søke, selv om det kan hende de er litt runde i kantene mtp alder. Ofte har jeg funnet fine hybler som er perfekt for meg, men jeg føler meg ikke bra nok hverken med tanke på alder, utseendet og livssituasjon. Folk flest på min alder er liksom kommet så mye lenger og er ferdig med ting som jeg skal starte på. Jeg føler ofte at jeg er 20 og skal ut i livet for første gang! Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg håndtere dette? Er så redd for å bli sett rart på og å bli avvist om jeg søker på en hybel eller leilighet, fordi folk kanskje forventer at jeg ikke skal være på stadiet med en 20-åring.. Anonymous poster hash: cde49...add
Guybrush Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Utleiere vil heller ha en rolig og voksen student enn en 19åring for å si det slik. Så heller se på det som en fordel enn en ulempe. 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Da er mitt forslag at du ser på boliger som er til sqlgs, og trener det i å gå på visning på dem, først. For å avmystifisere boligvisninger i tankene dine. Men gå på steder der du tror du kan tenke deg å bo. Gå og kikk, spør megler om du vil skrive deg på liste sier du nei takk, dette var en pen leilighet men ikke noe for meg. du kan og undersøke med kommunen din om du kan få lån og eller tilskudd til kjøp av bolig. Alt er fin trening i å forholde seg til andre mennesker. Lykke til, ut i verden med deg, og du skal se det går helt fint. Anonymous poster hash: 4c32c...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Ja, det er kanskje positivt at jeg er i en rolig alder. Ja, det var lurt. Ønsker jo å kjøpe meg bolig en gang, så da kan øve meg på det, men likevel veldig skummelt... Anonymous poster hash: cde49...add
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Jeg var akkurat som deg da jeg skulle på visninger førte gangen, jeg turte rett og slett ikke. Det førte til at jeg drøyde det ut i tid, jeg vet ikke om mamma skjønte det, for jeg turte ikke si det følte meg så håpløs, en til slutt ble hun vertfall med meg. Kanskje noen kan være med deg? Anonymous poster hash: 5dcf7...516 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå