AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 http://www.tv2.no/2015/01/11/nyheter/amming/6438527 Langt over grensen! Utrolig ekkelt. Anonymous poster hash: 261d3...96f 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Jeg er FOR å amme lenge, men for guds skyld ikke så lenge! Stakkars jente. Anonymous poster hash: f4609...ca3 2
jordbær84 Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Hvorfor er det ingen som tør si det som det er, at dette er INCEST??! Vi er raske til å ta mannfolkene, hvis de gjør noe, men oss selv er det bare litt ekkelt, Thats it?? Nei, stikk fingrene i jorden, å innrøm at damer også er pedofile!! Faen en kjenner jeg blir så forbannet!! 9
Gjest Veritaserum Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Synes det er utrolig unødvendig. En 6 år klarer helt fint å spise selv. Dette er ikke snakk om næring lengre, men avhengighet. Hun er avhengig av brystet, på lik linje som smokk, kosebamse og tommelen. 3
Gjest Phoenix Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Hvorfor står hun frem med bilde av sin datter som blir ammet? Greit at hun mener det er fordeler med det, men mange vil nok hviske og tiske blant annet foreldre i klassen til barna. Ett sted så overhører kanskje ett barn det, også kan det være spredd på skolen. 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Jeg er FOR å amme lenge, men for guds skyld ikke så lenge! Stakkars jente. Anonymous poster hash: f4609...ca3 Hvor lenge?Anonymous poster hash: 9164f...91d
Tvist Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Hvorfor er det ingen som tør si det som det er, at dette er INCEST??! Vi er raske til å ta mannfolkene, hvis de gjør noe, men oss selv er det bare litt ekkelt, Thats it?? Nei, stikk fingrene i jorden, å innrøm at damer også er pedofile!! Faen en kjenner jeg blir så forbannet!! Det er ikke bra eller sunt. Men incest er det ikke, det har ikke noe med seksualitet å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Jeg synes så synd på datteren for at de utleverer henne. Hun vil jo sikkert bli mobbet for det av klassekameratene, men tenk også hvordan det vil være om en 15-20 år. Når fremtidige arbeidsgivere søker opp navnet hennes er det dette som kommer opp. Det er jo helt sinnsykt. Dette er noe som vil følge henne resten av livet. "Hun jenta som ble ammet til hun var 6++". Akkurat denne utleveringen synes jeg er et overgrep mot barnet. Har dere forresten lest kommentarene til han ene på Facebook (til denne saken) som hevder at å drikke kumelk er overgrep? Og jeg som trodde at det ikke gikk an å bli dummere... Anonymous poster hash: 265f0...60b 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 Det er ikke bra eller sunt. Men incest er det ikke, det har ikke noe med seksualitet å gjøre. Ja, jeg er enig. Og en kan ikke sammenligne det med menn da menn ikke har noen kroppsdeler som har en liknende funksjon. Anonymous poster hash: 265f0...60b 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 Altså dette er jo bare ekkelt, men hvorfor stiller mora opp i media med det, alle kommer jo til å gispe av dette. Skjønner hun ikke hvordan dette ser ut utenifra? Og om dette er så sunt hvorfor la ungen amme og ikke bruke brystpumpe i det minste?? Anonymous poster hash: 541b2...f57 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 Hun har psykiske problemer. Den amerikanske staten burde gi henne uføretrygd. Men i USA er dette vel normalt tenker jeg. Anonymous poster hash: 3eb9b...dea
jordbær84 Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 Ja, jeg er enig. Og en kan ikke sammenligne det med menn da menn ikke har noen kroppsdeler som har en liknende funksjon. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 265 f018a9c01165fc2d70876c3e5f60b"] 265f0...60b Ja vel. .. og bryst er ikke en seksuell ting? Kom an, dette blir for dumt. Selfølgelig er det overgrep. Er ikke bare med tissen man kan forgripe seg, mange måter å gjøre det på. Ammer du over 1.5 års alder, begår du kriminalitet, dermed overgrep!! Barnevernet hadde betegnet dette som et overgrep ja, helt klart. Så hva dere MENER og TROR er ikke relevant engang..... 3
Gjest Phoenix Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Ja vel. .. og bryst er ikke en seksuell ting? Kom an, dette blir for dumt. Selfølgelig er det overgrep. Er ikke bare med tissen man kan forgripe seg, mange måter å gjøre det på. Ammer du over 1.5 års alder, begår du kriminalitet, dermed overgrep!! Barnevernet hadde betegnet dette som et overgrep ja, helt klart. Så hva dere MENER og TROR er ikke relevant engang..... Men hva du mener og tror er relevant? For det er jo nettopp det som innlegget ditt baserer seg på, din egen tro. Er bryst en seksuell ting så får du argumentere med at det er seksuelt å amme, punktum. Det er jo ett argument som brukes jevnt for å få slutt på offentlig amming. F.eks så fant jeg en artikkel nå om amming i Norge etter barnet er to år fra 2009. Det står at det er tabu (forsåvidt her også med bilde av barn på 2 og 3 år som blir ammet), men det nevnes verken barnevernet eller politianmeldelse. Jo, også anbefaler jo WHO amming til 2 år. Endret 11. januar 2015 av Phoenix 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 Kvalmt. Både ammingen og at hun utleverer barna på den måten. At hun er skrudd i hodet selv, skulle ikke ha gått utover barna. Noen damer burde lære seg å ikke tenke med puppene sine tydeligvis. Og det går i grenseland til overgrep dette. Anonymous poster hash: 77d2c...01b 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #16 Skrevet 11. januar 2015 Ja vel. .. og bryst er ikke en seksuell ting? Kom an, dette blir for dumt. Selfølgelig er det overgrep. Er ikke bare med tissen man kan forgripe seg, mange måter å gjøre det på. Ammer du over 1.5 års alder, begår du kriminalitet, dermed overgrep!! Barnevernet hadde betegnet dette som et overgrep ja, helt klart. Så hva dere MENER og TROR er ikke relevant engang..... Hvorfor er ditt innlegg relevant da? Nei, dette er ikke kriminalitet. Det er temmelig sært, ja, men å hevde at dette er overgrep eller incest blir for drøyt. Det du bidrar til er å bagatellisere faktiske overgrep og incest. Barna ønsker selv å bli ammet, og hun tvinger det ikke på dem. Kvinnebryst i forbindelse med barn blir ikke sett på som noe seksuelt, nei. Så dersom dette er det første du tenker på bør du vel heller jobbe med deg selv. Dersom barna ikke hadde fått noe ut av det, altså brystmelk, så hadde det vært noe annet. Å seksualisere amming er temmelig ut på viddene. Anonymous poster hash: 265f0...60b 4
Gjest Phoenix Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 Vel nå har det seg sånn, at jeg har kamerater både i bv og politi, og vet dermed mye av deres holdning til slike overgrepene som du virker å være. Skal love deg at det ikke hadde blitt noen himling der nei! Typisk å bagatellisere av mennesker som faktisk er pedofile, så tror du må gå litt i deg selv her..... pedofile kjerring. Jo, det blir himling med øynene. Det er lov å amme i Norge, også offentlig. Politiet og barnevernet kan ikke gjøre noe med det. At det er incest og overgrep å amme spebarn og barn over 18 måneder er din personlige mening. 5
Shai Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 Synes det er over kanten å kalle dette incest eller peodfili. Som AB skriver over, tviler jeg på at verken moren eller barnet får noen som helst seksuell nytelse ut av dette, og datteren gjør det frivillig. Og moren sier selv at det varierer hvor mye barnet vil bli ammet, noe som tyder på at barnet kan å si nei og moren synes det er helt greit. Det er sjokkerende hva folk kan tillate seg å kalle incest og pedofili. Dette er store ord med en grusom betydning og hvis de blir slengt rundt, bagatelliseres de og mister sin betydning. Amming er sunt, og jeg kan innrømme at dette er å tøye det litt langt, men hvilke konsekvenser vil dette egentlig få for barnet? Kanskje barnet kommer til å ha et veldig nært forhold til moren hele livet, og kanskje hun kommer til å amme lenge selv hvis hun får barn, men utover det tror jeg hun klarer seg helt fint! 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Hvorfor det? Mange er enig med henne. Hun damen som ammer virker jo helt syk. Stakkars barn!Anonymous poster hash: 17216...09d Det er ulovlig å amme spebarn, det er ett overgrep mot dem? Dere er enig med henne i det? Jaja, lykke til.Anonymous poster hash: 7a65e...98f 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #20 Skrevet 12. januar 2015 Det var faktisk vanlig før i tiden. Har hørt om klassekamerater av mine foreldre som gikk hjem for å bli ammet i skole-friminuttet Anonymous poster hash: c4e2b...bd6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå