Gå til innhold

Bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare et par spørsmål i forhold til hvordan dere gjør det med bursdagsfeiring og slikt :)

Når begynte barna deres å gå i selskap?

Og hvor mye er det vanlig å bruke på presanger?

Lar dere barnet være alene eller er dere med?

Tenker hovedsakelig på barn i barnehagealder :)

Anonymous poster hash: f21f3...bec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn begynner som regel å gå i selskap fra 2,5 års alder eller det året de blir 3 har jeg inntrykk av. Kommer an på hvor selvstendig barnet er, om foreldre trenger å være med. Har sett eksempler på begge deler. Hvis barnet er i nytt hus og ny barnehage for første gang, lurt å være med første gangen. Man kan bruke ca 100-150 kr max på barnegaver synes jeg. :)

Anonymous poster hash: 04655...564
Skrevet

Fra året de fylte 4 år :)

Vi bruker alt fra 60 - 130 ,-

Året de var 4 år var vi med, så blir det alene.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Går dere i alle selskapene dere blir invitert i? Bare på en uke nå så har vi fått 4 invitasjoner til bursdag, og det blir litt mye føler jeg. Alle blir i neste uke...

Skrevet

Barnebursdager i barnehagen (og etterhvert klassen) bør prioritere før det meste annet. Her går de alene fra 4 års alder, gave 50-70 kr

Anonymous poster hash: 5f71c...a25

Gjest Phoenix
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Går dere i alle selskapene dere blir invitert i? Bare på en uke nå så har vi fått 4 invitasjoner til bursdag, og det blir litt mye føler jeg. Alle blir i neste uke...

Ja, det gjør vi.

Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Har bare et par spørsmål i forhold til hvordan dere gjør det med bursdagsfeiring og slikt :)

Tenker hovedsakelig på barn i barnehagealder :)

3,5 år.

Vi bruker alt fra 100-150 kroner nå, 4 kl.

Og, ja. Nå så går han alene. Når han var yngre så gikk han alene fra 4 år, men varierte.

Endret av Phoenix
Skrevet

Her er det vanlig fra det året de fyller 3, men ikke alle har da heller. Jeg bruker ca 100-150, men det virker som det varierer en del her. Jeg er dog temmelig bevisst på at jeg ikke skal være den som presser "normen" oppover. Min gutt er 4 nå, og om han går alene eller ikke, varierer. En del av foreldrene i bhg. snakker veldig dårlig norsk, og da vil han ikke være der alene. Alle her låner bhg. til feiringen, og jeg er aldri den eneste forelderen som blir igjen.

Skrevet

Her har vel barna feiret da 3-4 års alder stortsett. De fleste foreldrene var med da barna var 3, færre i 4-årsdag, men noen er absolutt med da også. Kommer vel an på om barnet kjenner mange av de andre gjestene, hvor bursdagen er etc (for eksempel ville jeg vært med i en 4-årsdag på et stort lekeland, men ikke nødvendigvis hjemme hos noen). Vi bruker vel ca 100-130 Kr på gave.

Anonymous poster hash: 753f7...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...