AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har en svigerfar som har lagt seg til en vane med å alltid tøyse og tulle med meg.Han gjør dette med alle andre også, så jeg er ikke paranoid. Men han tøyser alltid med ting som gjør litt vondt for meg og som er kvinnefiendtlige. Han tøyser mye om kvinners rolle i samfunnet generelt. Svigermor er hjemmeværende etter uføretrygd (jobbet som ung) og gjør alt av matlaging og husarbeid mens svigerfar leser avisen og sover middagshvil hver dag. Han deltar ikke med noe innendørs (eller utendørs - gjør ikke "manneting" som å skifte dekk eller noe) og har aldri laget et måltid selv. Han gir uttrykk for at også jeg burde holde meg hjemme og være "på bakken" og gi han barnebarn, selv om jeg er høyere utdannet, i full jobb etter universitetsudanning og kommer fra en familie der alle er utdannet og mennene i familien respekterer sine kvinner. Hvis jeg sier min mening og er uenig med han, mister han besinnelsen og spyr ut med styggheter og nedlatende ord om meg som kvinne (ikke om saken, men om meg som person). Min mann er forresten verdens beste og gjør både husarbeid, matlaging, oppussing og handling, så han er heldigvis ikke som sin far. Hva sier man som kan stoppe kjeften på en sånn mann i hans syn på kvinner? Er det en tapt sak? Anonymous poster hash: 275ee...ae0 1
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Slutt å være så nærtagende. 1
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Sett deg i respekt, spør ham om han ikke burde komme seg på jobb i stedet for å late seg ilag med kjerringa, og så i forbifarten si: Nei, det er jo du som later deg, kjerringa du har jo flust opp med å være tjenerskap for stakkars uføretrygdede deg. Endret 11. januar 2015 av Gjest 7