Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært i budapest og kan anbefale et sentralt hotell eller leilighet? Gjerne i nærheten av shoppingmuligheter. Kom gjerne med anbefalinger om ting å finne på også :)

Anonymous poster hash: ca18a...afe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her som har vært i budapest og kan anbefale et sentralt hotell eller leilighet? Gjerne i nærheten av shoppingmuligheter. Kom gjerne med anbefalinger om ting å finne på også :)

Anonymous poster hash: ca18a...afe

Det er masse flotte hoteller i Budapest i alle prisklasser! Sist vi var der bodde vi på Corinthia. Veldig fornøyd med hotellet! kjempe god service og alle forventninger ble innfridd. Beliggenheten syns jeg

også var helt ypperlig.

Ta en båttur nedover Donau. På vestre side ligger Buda som er litt mer eksklusiv. Pest ligger på den østre siden og er sentrum. Det er masse broer som forbinder bydelene og det er enkelt å ta seg rundt til fots. Donau renner videre gjennom Bratislava og Wien, og dit kan du også ta båten fra Budapest.

Det finnes mye å gjøre på kveldene, barer og resturanter finner du overalt! Budapest er fullt av vakre bygninger, så det er ingen mangel på severdigheter. ta banen opp fjellsiden og se mattiaskirken, nasjonalgalleriet og slottsområdet.

Shopping får du unnagjort på det gigantiske shoppingsentret WestEnd som ligger ved togstasjonen Nyugati. I gaten Adrassy út finner du mange luksusbutikker som Louis Vuitton og Gucci.

Spa er veldig bra! Gellért-badet og Szénhenyi har jeg testet. Flott arkitektur og utsøkt behandling!

Eneste jeg vil gjøre dere oppmerksomme på er å være ekstra påpasselig i forhold til taxi. Det er mange som kjører pirattaxi - styr unna disse! De står utenfor terminalen på flyplassen også, stå heller i taxi kø og få en lovlig taxi, den er billigere og tryggere enn pirattaxien. Skal du farte rundt i byen bør du kjøpe ett metrokort.

God tur! :icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...