AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Del Skrevet 11. januar 2015 Noen som bruker bufferspar hos Nordea? (Vet ikke om den fins hos andre banker). Jeg kommer til å få ganske lite inn per mnd i ca et halvt år, men har en grei sum på konto som må deles ut over det halve året. Jeg kommer nok ikke til å bruke opp alle pengene, så vil sette det inn på sparekonto. Pluss at jeg må jo ha alle pengene ett sted uansett. Jeg har sett på sparekonto, den med 12 uttak i året, men jeg er litt usikker på den da jeg kommer til å måtte overføre penger ganske ofte til kortet mitt. (Ønsker ikke å gå med så mye penger på kortet.) Buffer-spar virker da veldig grei! Jeg kommer til å ha mulighet til å overføre minimum 500 kr i måneden. Og jeg trenger å overføre penger mellom kontoer ofte/betale regninger. Derfor er det greit med fri uttak. Men det høres jo nesten for godt ut til å være sant? Det er vel ca samme rente som på "vanlig" sparekonto (med 12 uttak i året). Er det egentlig noen ulemper ved denne kontoen?? http://www.nordea.no/Privat/Sparing+og+investering/Sparekonti/BufferSpar/1666182.html?bb=1&searchPhrase=bufferspar Anonymous poster hash: 410af...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Del Skrevet 11. januar 2015 Vet ikke hva bufferspar er. Men fordi vi har vitevarer som er rett over 5 år gamle er vi forberedt på at om noe ryker så må vi ha nytt. (Unntatt vaskemaskinen som er ny.) Ryker noe på bilene så må det repareres, så vi har titusen stående enkstra til dette formålet, i tillegg til annen formue og sparing. Anonymous poster hash: 24ac2...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg har bufferspar og det fungerer kjempefint! God rente, fritt antall uttak bare du har fast sparing på minimum 500,- mnd. Anonymous poster hash: c7ad2...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 11. januar 2015 #4 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg er også fornøyd med BufferSpar selv om de har satt ned renta nå - ingen hale ved det som jeg har lagt merke til, utenom at du må spare minst 500kr i mnd for å få fullt utbytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg er også fornøyd med BufferSpar selv om de har satt ned renta nå - ingen hale ved det som jeg har lagt merke til, utenom at du må spare minst 500kr i mnd for å få fullt utbytte hva er renta på? Anonymous poster hash: 9c829...803 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Del Skrevet 11. januar 2015 Ulempen med Nordea bufferspar er at det er dårlig rente, inntil 2,5%. Sjekk finansportalen.no for beste sparerente. Anonymous poster hash: 7c2da...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Del Skrevet 11. januar 2015 Ulempen med Nordea bufferspar er at det er dårlig rente, inntil 2,5%. Sjekk finansportalen.no for beste sparerente. Anonymous poster hash: 7c2da...de8 Har en over 100 000 innestående får en uansett best rente hos Santander, 3,05 %.Anonymous poster hash: 24ac2...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #8 Del Skrevet 11. januar 2015 Ts her Tror ikke jeg gidder bytte bank, men kanskje senere:) Takk for svar folkens:) da skal jeg fikse bufferspar i morgen! Anonymous poster hash: 410af...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 11. januar 2015 #9 Del Skrevet 11. januar 2015 hva er renta på?Anonymous poster hash: 9c829...803 Den var på 3%, mens nå er den vel 2,5% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #10 Del Skrevet 11. januar 2015 Ts her Tror ikke jeg gidder bytte bank, men kanskje senere:) Takk for svar folkens:) da skal jeg fikse bufferspar i morgen! Anonymous poster hash: 410af...810 Santander er bare en plass å spare, og du må ha dagligbank i tillegg. Du overfører til og fra Santander via din dagligbank. Anonymous poster hash: 24ac2...7ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #11 Del Skrevet 11. januar 2015 Santander er bare en plass å spare, og du må ha dagligbank i tillegg. Du overfører til og fra Santander via din dagligbank. Anonymous poster hash: 24ac2...7ff Åja. Skjønner:) kan jo kikke på det!Anonymous poster hash: 410af...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Del Skrevet 11. januar 2015 Tror ikke jeg gidder bytte bank, men kanskje senere:) Takk for svar folkens:) da skal jeg fikse bufferspar i morgen! Det er bare en sparekonto, så du trenger ikke bytte bank. Det er i tillegg ekstremt enkelt å skaffe seg konto i de fleste banker hvis du har bankid. Når du har fått den er det bare å overføre pengene ved å gjøre en betaling, og det er like enkelt å sette dem tilbake. Jeg vil anbefale å prøve, det koster ingenting og er helt risikofritt. Anonymous poster hash: 5235c...ef3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 11. januar 2015 #13 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg har 3,05% fra første krone på min sparekonto. Og kan sette inn og ta ut akkurat når jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 11. januar 2015 #14 Del Skrevet 11. januar 2015 Noen som bruker bufferspar hos Nordea? (Vet ikke om den fins hos andre banker). Er det egentlig noen ulemper ved denne kontoen?? Jeg gjør! Jeg setter inn 500 kr i måneden. Har ikke sett noen ulempe i det hele tatt jeg. ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har 3,05% fra første krone på min sparekonto. Og kan sette inn og ta ut akkurat når jeg vil. Hvilken bank?Anonymous poster hash: 24ac2...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #16 Del Skrevet 12. januar 2015 Hvilken bank?Anonymous poster hash: 24ac2...7ff Ya-bank.Anonymous poster hash: 9fa50...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 12. januar 2015 #17 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) yABank vinner vel snart BankNM for brukskonto suverent for 9. år på rad.Og de har et utmerket kredittkort med BankAxept.På høyrentekonto har de også vært betydelig bedre enn storbankene, men de har som regel hatt en 3-4 banker foran seg på listene.yABank har ikke satt ned renten siden i sommer, og ligger nå helt i toppen (sammen med Santander) med 3,05 % uten å ha varslet nedgang ennå.Jeg blir gledelig overrasket om de klarer å holde plasseringen..EDIT 14/1: Og der kom varselet om rentenedgang jeg hadde forventet fra yABank: Til 2,85 %. Om to måneder for gamle kunder.Den eneste fordelen med Bufferspar, som denne tråden jo handler om, er vel at Nordea-kundene slipper å forholde seg til en ekstra bank. Noen topp-plass kommer de aldri til å få. Endret 14. januar 2015 av nojac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå