AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Trenger andres synspunkter på dette kjenner jeg. Jeg har en utdannelse hvor det er vanskelig å få fast stilling. Vi har lenge hatt lyst på barn nr2, men jeg ønsket helst ikke å få det midt i et vikariat fordi det ødelegger sjansene mine for jobb videre (+gjør det vanskelig for arbeidsgiver). På slutten av 2014 fikk jeg forlenget vikariat12mnd (noe som er lenge i min bransje), og vi bestemte oss for å time barn nr2 til rett etter vikariatet gikk ut. Dvs starte NÅ! MEN nå fikk jeg tilbud om fast stilling i en annen avdeling (samme bedrift). Vi har et barn fra før, som nå er 3år og vi føler virkelig ikke for å få enda større aldersforskjell. Liker ikke tanken på å bli gravid med en gang i ny jobb, men samtidig må jeg tenke på familien (og alderen) min også.. Er det skikkelig slemt å bli gravid nå? Anonymous poster hash: c3199...95d
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Trenger andres synspunkter på dette kjenner jeg. Jeg har en utdannelse hvor det er vanskelig å få fast stilling. Vi har lenge hatt lyst på barn nr2, men jeg ønsket helst ikke å få det midt i et vikariat fordi det ødelegger sjansene mine for jobb videre (+gjør det vanskelig for arbeidsgiver). På slutten av 2014 fikk jeg forlenget vikariat12mnd (noe som er lenge i min bransje), og vi bestemte oss for å time barn nr2 til rett etter vikariatet gikk ut. Dvs starte NÅ! MEN nå fikk jeg tilbud om fast stilling i en annen avdeling (samme bedrift). Vi har et barn fra før, som nå er 3år og vi føler virkelig ikke for å få enda større aldersforskjell. Liker ikke tanken på å bli gravid med en gang i ny jobb, men samtidig må jeg tenke på familien (og alderen) min også.. Er det skikkelig slemt å bli gravid nå? Anonymous poster hash: c3199...95d Enn om du sier ja til stillingen og utsetter prøvingen seks åtte mnd???
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Enn om du sier ja til stillingen og utsetter prøvingen seks åtte mnd??? Jeg har sagt ja til stillingen. Har bare skikkelig lite lyst til å utsette dette enda en gang:( Jeg skjønner absolutt hva du mener. Hadde det vært første barnet ville jeg nok gjort det. Men det blir så stor aldersforskjell om vi skal vente enda et halvår... TsAnonymous poster hash: c3199...95d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Enn om du sier ja til stillingen og utsetter prøvingen seks åtte mnd??? Tenkte det samme. Det er da ikke noe krise med noen år. Det er 10år mellom meg og den yngste storebroren min og det er jeg som har kommet best her i livet.Anonymous poster hash: cdfe4...8c3
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har sagt ja til stillingen. Har bare skikkelig lite lyst til å utsette dette enda en gang:( Jeg skjønner absolutt hva du mener. Hadde det vært første barnet ville jeg nok gjort det. Men det blir så stor aldersforskjell om vi skal vente enda et halvår... TsAnonymous poster hash: c3199...95d Vel, nå blir det ikke så himla mye aldersforskjell hvis du venter 6 mnd før du prøver. Går det nå på første forsøk da så er du mor igjen i februar 2016 i stedet for seinhøsten 2015 og for barnet og barnehageplassens sin del vil jo det være det beste.... 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Vel, nå blir det ikke så himla mye aldersforskjell hvis du venter 6 mnd før du prøver. Går det nå på første forsøk da så er du mor igjen i februar 2016 i stedet for seinhøsten 2015 og for barnet og barnehageplassens sin del vil jo det være det beste.... Detaljene er endret litt for å hindre gjenkjennelse... Jeg vet jo ikke om vi blir lett gravid neste gang heller, kan jo gå enda lengre tid. Tror du jeg blir uglesett for alltid i den nye jobben? Hovedsjefen er den samme som nå, og jeg har fått svært gode tilbakemeldinger. Mannen min vil helst ikke vente mer, og mener det er tull det jeg tenker på. Men ja, ideelt ville jeg jobbet en stund på det nye stedet før jeg blir trøtt og kvalm...Anonymous poster hash: c3199...95d
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Detaljene er endret litt for å hindre gjenkjennelse... Jeg vet jo ikke om vi blir lett gravid neste gang heller, kan jo gå enda lengre tid. Tror du jeg blir uglesett for alltid i den nye jobben? Hovedsjefen er den samme som nå, og jeg har fått svært gode tilbakemeldinger. Mannen min vil helst ikke vente mer, og mener det er tull det jeg tenker på. Men ja, ideelt ville jeg jobbet en stund på det nye stedet før jeg blir trøtt og kvalm...Anonymous poster hash: c3199...95d Niks, det tror jeg ikke, sånt som det der er jo ting de regner med når de har med unge mennesker å gjøre, så de tok det nok med i betraktning da de tilbød deg stillingen, og det er derfor jeg ville ha ventet seks mnd hvis jeg var deg.
Amarinda Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 OM du skulle bli gravid med en gang, så vil du likevel ha jobbet i nærmere 9 måneder når du går ut i permisjon. Det kan også ta nærmere et år før dere blir gravide. Og nei, arbeidsgiver vil neppe sur for at du blir gravid, når du har en fast stilling vet de jo at du mest sannsynlig kommer tilbake, og da har du tros alt fått jobbet deg litt ordentlig inn i jobben på forhånd
Gjest Gjest_Idja Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Det er jo samme bedrift, jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å begynne prøvingen nå.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Vel, altså, slik må jo en arbeidsgiver ALLTID regne med når de ansetter kvinner, og du vet du jo at du ikke skal bli diskriminert eller uglesett på pga graviditet. Bare bli gravid du. Jeg begynte å prøve etter 3 mnd i ny jobb, men nå er jeg ca 36 da, så her venter vi ikke, men prøver og prøver. Anonymous poster hash: c5cdb...d60
Gjest Wei Wei Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Jeg hadde takket ja til fast ansettelse og startet prøving. For det første, så kan det gå noen måneder før du blir gravid. For det andre, noen blir jo gravid uplanlagt i ny jobb. Så dette kan ingen arbeidsgiver forutsi.
Gjest me2u Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Om du har jobbet der som vikar i over 1 år og er tilbydd fast stilling så betyr det at de er fornøyd med deg. Kanskje du blir gravid nå, kanskje det tar 2 år. Uansett så er det din rett å bli gravid og arbeidsgiver vet at det kan skje med en kvinne på din alder.
Essie_ Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Kjør på! Jeg skjønner ikke problemstillingen ordentlig engang. For at verden skal gå videre, må vi kvinner gjøre "jobben" vår og føde barn (de av oss som ønsker). Nå er du fast ansatt, og for bedriften spiller det ingen rolle om du går ut i perm om ni mnd eller to år - så lenge du har tenkt deg tilbake i jobb etter perm. Nå er det i tillegg en bedrift som kjenner deg og som er fornøyd med jobben du gjør! Hadde det vært menn som skulle gått gravide og i lang permisjon, hadde de blåst en lang marsj i hvordan det passet for arbeidsgiver.
*lilly* Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Jeg hadde startet prøvingen! Du vet ikke hvor raskt du blir gravid, og for jobben din ordner sånne ting seg alltid. Tipper arbeidsgiver ikke blir så overrasket om du skulle bli gravid igjen når du har en på 3 år. Man kan ikke ta hensyn til alt og alle hele tiden, det viktigste er familien Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå