AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 De selger veldig billige klær og sko fra Kina på Ebay, men hvordan er kvaliteten? Er det slik at du får det du betaler for? Gidder ikke å bestille sko derfra som bare kommer til å gå i stykker etter en måned f.eks. Takker for svar Anonymous poster hash: 2bcf2...d0f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Varierer veldig. Har kjøpt to par sko til rundt 100lappen, det ene paret ble ødelagt første dagen, det andre har jeg brukt i snart to år veldig ofte, disse er like fine :-) Må nesten ta en sjanse! Anonymous poster hash: 67658...dd1 3
Prorsum Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Har to par sko fra Kina, veldig fornøyd. Hatt de i over et år, og de er like fine enda.
FantasDick Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Har kjøpt to par sko til rundt hundrelappen, begge to har vært veldig greie. Ikke 1000-kroners-kvalitet, men har brukt de i et par år. Kvaliteten på klær har variert helt utrolig mye. Noe er kjempefint, rett størrelse. godt sydd, grei kvalitet, mens noe er helt ubrukelig og bare må gå rett i søpla.
smalls Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Har kjøpt to par sko til rundt hundrelappen, begge to har vært veldig greie. Ikke 1000-kroners-kvalitet, men har brukt de i et par år. Kvaliteten på klær har variert helt utrolig mye. Noe er kjempefint, rett størrelse. godt sydd, grei kvalitet, mens noe er helt ubrukelig og bare må gå rett i søpla. Enig. Varierer veldig og det er en sjanse du må ta. Vanskelig å vite før man får det i posten. Har kjøpt greie ting og ikke fult så greie ting. Kjøpte en genser fra Kina for minst 3 år siden og den er liker hel En av mine favoritt gensere. Jeg har kjøpt klær som har gått i stykker etter kun å ha brukt de noen få ganger.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Ok, men da tar jeg sjansen på de skoene. De koster rundt 300kr. Håper de holder da. Har også tenkt til å kjøpe noen topper fra Kina. Veldig billig. Ts. Anonymous poster hash: 2bcf2...d0f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Har du tenkt på hva slags industri du støtter ved å kjøpe fra Kina? Hvis ikke får du noen stikkord her: dårlige arbeidsvilkår, miljøfiendtlig produksjon, f.eks. kan skinn komme fra både hund og gris, barnearbeid Det er ikke sikkert at de produktene du kjøper er uetisk, men sjansen er stor! Dessverre! Anonymous poster hash: a97d5...781 3
Munter Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Ja, det er sant, men eg har ikkje muligheit til å kle opp ein heil familie i klede som er produsert i Noreg.
peppermyntete Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Ja, det er sant, men eg har ikkje muligheit til å kle opp ein heil familie i klede som er produsert i Noreg. Mye fint å få tak i brukt på for eksempel finn!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har kjøpt sko fra JJshouse. Kjempefin kvalitet på de Anonymous poster hash: 0fd23...09e 1
Morpheus Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Har du tenkt på hva slags industri du støtter ved å kjøpe fra Kina? Hvis ikke får du noen stikkord her: dårlige arbeidsvilkår, miljøfiendtlig produksjon, f.eks. kan skinn komme fra både hund og gris, barnearbeid Det er ikke sikkert at de produktene du kjøper er uetisk, men sjansen er stor! Dessverre! Anonymous poster hash: a97d5...781 Hva er problemet med at skinnet kommer fra hund og gris? De skal jo alikevel slaktes og spises. Er det ikke bra at skinnet også blir utnyttet som en resurs, i stedet for å bli kastet? Skinn er jo vanligvis fra ku. Er en ku mindre verdt enn en hund eller gris? Nesten alt som kjøpes i Norge med unntak av matvarer kommer fra Kina. Enten du kjøper direkte selv, eller fra en Norsk butikk. 1
Savannah87 Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Hva er problemet med at skinnet kommer fra hund og gris? De skal jo alikevel slaktes og spises. Er det ikke bra at skinnet også blir utnyttet som en resurs, i stedet for å bli kastet? Skinn er jo vanligvis fra ku. Er en ku mindre verdt enn en hund eller gris? Nesten alt som kjøpes i Norge med unntak av matvarer kommer fra Kina. Enten du kjøper direkte selv, eller fra en Norsk butikk. Enig.
Infinite Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Jeg har aldri kjøpt sko fra ebay, men jeg har kjøpt en del klær derfra, og jeg må helt ærlig si at i kanskje 80% av tilfellene har jeg vært misfornøyd. Grunnen har vært at produktet ikke er slik som jeg hadde sett for meg ut i fra bildet. Har kjøpt et par skjørt derfra som jeg har vært fornøyd med, men that's it. Har derfor gitt opp å kjøpe klær der, men handler heller andre duppeditter og ting jeg ikke visste at jeg trengte Edit: Nå skal det sies at jeg kun har handlet veldig billige klær derfra da. Kan hende at hvis du går opp litt i pris, så er kvaliteten bedre og at produktet samsvarer med det du har sett for deg. Endret 14. januar 2015 av Infinite
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Ebay er sjansespill Har fått rævva kvalitet, og har fått bra kvalitet. Til lav pris.Anonymous poster hash: 243f5...811
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Jeg pleier stort sett å kjøpe basic klær og ting fra ebay:) skal mye til for at ett vanlig, svart skjørt skal være helt annerledes enn man forventa. Men bestiller man en fancy kjole med spesielt mønster/snitt/detaljer er sjansen større for at man blir misfornøyd En får ganske billige sko fra UK på ebay da:) ikke bare Kina.Anonymous poster hash: 243f5...811
Gjest Tigress Skrevet 15. januar 2015 #16 Skrevet 15. januar 2015 Sørgjeleg nok så er jo det meste av klede laga i Kina, sjølv ein del av designerhusa lagar jo tinga sine der. Det er vel lite som tyder på at kinesarar skal vere dårlegare skreddarar enn europearar, men problemet er jo at ein ikkje veit kva ein får når ein ikkje kjenner butikken. På den andre sida, ein kjenner jo HM, det er billige klede, og somme av produkta deira er jo knakande bra, andre er håplaust dårleg kvalitet. Og så er det jo dette med arbeidstilhøve - kva støttar ein? Dei fleste av oss klarar oss utan å handle så mykje, ein kan låne og arve til ungar som veks, og på bruktbutikkar kan ein finne masse flott frå dyrare produsentar som kan hende handsamar dei tilsette betre.
Leini Skrevet 15. januar 2015 #17 Skrevet 15. januar 2015 Dere som handler, er dere flinke til å gi selgerene kommentarer? Altså slik at andre kan få tips om hvilke som er bra og hvilke som er dårlige?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå