AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Jeg skal ned 10-20 kilo, og har derfor kuttet ned på kaloriene. Jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg har pleid å spise til dagen tidligere, men regner med at det er ganske mye! Jeg har nå begynt å holde meg til 1200 kalorier pr dag. To dager i uken spiser jeg 500 kalorier. Jeg vil da få et greit kaloriunderskudd i løpet av uken. I tillegg trener jeg minst 3 dager i uken, styrketrening og kondisjon med moderat intensitet. Jeg blir litt usikker når jeg leser at kroppen etterhvert vil forbrenne færre kalorier når den venner seg til å leve på få kalorier, og at vekten dermed kan stoppe opp, OG ikke minst at man da lettere vil legge på seg. Jeg tenker at når jeg trener vil jeg jo forbrenne mer kalorier enn jeg tar inn, og da skal det jo liksom være så enkelt at man går ned i vekt. Hva gjør jeg evt. feil? Jeg har regnet ut kaloriinntaket via Grete Roede. Hvis jeg kun skal leve etter 5:2, hvor mange kalorier kan man da spise de 5 andre dagene? Anonymous poster hash: 6cacf...5dd
Gjest Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Hvis du spiser så lite vil kroppen begynne å "spare" på det lille du får i deg ved å senke forbrenningen. Du vil nok fortsette å gå ned, men litt saktere. Men dersom du plutselig spiser mer igjen vil du legge på deg fordi kroppen har senket forbrenningen... Husk at slanking ikke bare varer en kort periode før den er over da. For å holde vekta må du fortsette med den livsstilen du har valgt. Synes derfor 1200 kcal om dagen i tillegg til 5:2 diett hørtes litt vel heftig ut. Mye lettere å sprekke hvis du lager et for strengt program. For å ha best suksess med slanking er det bevist at en rolig vektnedgang vil gi mest varig resultat. 2
Gjest Runforit Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Slutt å slanke deg og start å leve! Spis god og næringsrik mat og spis fornuftige porsjoner. Å bli slank, veltrent og sunn handler om livsstil. Om å ta det rette valgene hver dag og få inn mer trening og mosjon i hverdagen. Nå aner jeg ikke verken alder, høyde eller vekt, men et nøkkeltall er 1500 kcal i snitt per dag og så plusse på de kaloriene du trener bort slik at du aldri havner under 1500 kcal. Da vil du uansett gå ned i vekt uten å sulte deg selv og du har større sjanse for suksess og å holde på den nye vekta. Å sulte deg selv på under 1200 kcal om dagen med masse trening er oppskrift på katastrofe. Du kommer garantert til å sprekke eller få en spiseforstyrrelse. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Takk for svar! Skal legge meg på 1600 kalorier pr dag i følge MyfitnesPal, og da regne med å gå ned 0,5 kg i uken. Håper det fungerer! Er nok greiere enn det jeg har gjort til nå... Anonymous poster hash: 6cacf...5dd 2
Gjest Runforit Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Takk for svar! Skal legge meg på 1600 kalorier pr dag i følge MyfitnesPal, og da regne med å gå ned 0,5 kg i uken. Håper det fungerer! Er nok greiere enn det jeg har gjort til nå...Anonymous poster hash: 6cacf...5dd Høres veldig fornuftig ut
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Det beste slanketipset av de alle: spis sundt, variert og regelmessig. Beveg deg MASSE hele tiden.Anonymous poster hash: f3073...ca5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Takk for svar! Skal legge meg på 1600 kalorier pr dag i følge MyfitnesPal, og da regne med å gå ned 0,5 kg i uken. Håper det fungerer! Er nok greiere enn det jeg har gjort til nå... Anonymous poster hash: 6cacf...5dd Så deilig å se når folk tar til fornuft! Lykke til! Anonymous poster hash: 3b7d0...02b
Ugly truth Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Lete opp Ted Talks og Get in Shape. Den første videon der sier en del intressant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå