Gjest Cuddly Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Kjøpte Donna fra Sergio T. her om dagen... kjempegod, men lukta forsvinner jo før jeg har kommet meg ut døra jo :-x Dette står på flaska: Eau de Toilette Vaporisateur. Kan det siste der, vaporisateur, ha noe å si?
Gjest Ethereal Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 Vaporisateur betyr ganske enkelt sprayflaske, så det har nok ingenting å si.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #3 Skrevet 3. august 2004 Eau de Toilette er vel den mest utblandede parfymen du kan få. De kommer i styrkene Parfume, som er ren parfyme Eau de Parfume (om ikke disse to er det samme da) Eau de Cologne og Eau de Toilette, som stort sett er vann. De forsvinner med en gang, og blir veldig dyre i bruk. Husker ikke lenger hva som er svakest av Toilette og Cologne, men uansett er de bare tull, spør du meg
Gjest Cuddly Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 Har jo en del andre "Toilett'er" da, men ingen forsvinner SÅ fort som denne...
Gjest lmari Skrevet 3. august 2004 #5 Skrevet 3. august 2004 Det kan også være at du ikke selv merker lukten, men at andre kan kjenne det. Sies det ikke at man ikke skal kjenne lukten av sin egen parfyme? Mener å ha lest det et sted, men er ikke sikker på om det er riktig.
Gjest Ethereal Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 Eau de cologne er svakere enn eau de toilette. Enkelte parfymer sitter bedre enn andre, har jeg også selv observert. Lette, friske parfymer sitter dårligere enn de krydrete. Og som Imari sa, det er ikke sikkert at du kjenner den like godt selv som andre gjør.
Gjest Cuddly Skrevet 3. august 2004 #7 Skrevet 3. august 2004 Det kan også være at du ikke selv merker lukten, men at andre kan kjenne det. Men siden jeg aldri har brukt denne før burde jeg kjenne den, det er jo først etter en tids bruk man blir imun mot lukten selv. Har flere lette, friske parfymer fra før, men har aldri opplevd dette.
Lillebi Skrevet 3. august 2004 #8 Skrevet 3. august 2004 Jeg synes også lukten forsvinner fort - jeg er vant til å bruke parfymer. Men jeg pleier å ta det som et tegn at parfymen er riktig for meg når jeg ikke klarer å lukte selv at jeg har den på meg! Donna sitter bedre på enn du tror, jeg kan ofte lukte den på kvelden dersom jeg tar nesa helt inntil huden. Den er jo også en veldig lett duft synes jeg, at den ikke lukter så sterkt er grunnen til at jeg synes den er en fin hverdags/dagparfyme!
Gjest Cuddly Skrevet 4. august 2004 #9 Skrevet 4. august 2004 Jooo, men det er da fint om andre kjenner litt lukt fra meg - det er jo det man ønsker med parfyme?!
Gjest GreenSky Skrevet 4. august 2004 #10 Skrevet 4. august 2004 Eau de toilette skal egentlig bare sprayes på klærne, ikke huden, har jeg hørt.
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #11 Skrevet 4. august 2004 Hvis du sprayer på klærne, kan du riskere misfarging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå