Gå til innhold

Kan jeg ikke ta grav.test nå? Mistenker at jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en liten mistanke om at jeg kan være gravid. Jeg har hatt normal menstrutasjon samleie som skjedde for 3 mnd siden, blødd ferskt blod i 5 dager hver gang. Tok en test forrige måned. Da tok jeg testen dagen før jeg fikk mensen, og den viste negativ. Er usikker på om den da var sikker? Har for øvrig ingen tegn på graviditet annet enn at jeg ofte ikke har matlyst og er kvalm. Ikke oppkast-kvalm. Har ikke fått større bryster og de er ikke ømme. Må ikke ofte på do.

Jeg hadde mensen for 1 uke siden, men klarer ikke slå fra meg tanken på at jeg kanskje er gravid. Nå har jeg kjøpt enda en test ifra clearblue som sier ifra hvor mange uker du er på vei.

Nå får jeg jo ikke mensen før om en måned. Er det slik at jeg dermed ikke kan ta denne testen før i begynnelsen av februar? Eller gjelder bare dette dersom en tester veldig tidlig??

Anonymous poster hash: 92ba6...df0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke gravid.

• Liker 4
Skrevet

Å vente til man får mensen ved å test gjelder den mnd du har hatt samleie. Når du tar den såpass lenge etterpå så har det ingenting å si hvilken dag du tar den på.

Anonymous poster hash: 1a632...c34

• Liker 1
Skrevet (endret)

Njaaa, jeg tviler på at du er gravid. Men det ER mulig å blø selv om du er gravid. Jeg blødde siste jeg var gravid og trodde derfor jeg ikke var gravid. Fikk temmelig sjokk da jeg hadde en SA en måned senere, så man skal aldri si aldri.

Når det er sagt så hadde jeg typiske tegn da som ømme bryster, stikning i livmor etc, men jeg feiltolket det som om kroppen kom igang igjen etter 17 år på pillen.

Endret av me2u
Skrevet

Tok test nå. Viste ''ikke gravid''. Må understreke at jeg ikke har vært seks. aktiv siden den aktuelle hendelsen.

Vet ikke hva det er med meg. Men jeg klarer ikke stole på at jeg har utført testen korrekt. Tenker at jeg har gjort noe feil. Nå tok jeg stoppeklokke også, slik at jeg så at jeg holdt pinnen under strålen i kun 20 sekunder. Men så hadde jeg den kanskje der opptil 25 sek. Utrolig slitsomt å ha det sånn. Kan si at jeg sliter mye med bekymringer og angst i hverdagen også. :( ..

Skrevet

DU ER IKKE GRAVID.

• Liker 4
Skrevet

Ta en tur til legen.

For å sjekke ytterligere en gang at jeg ikke er gravid?

• Liker 1
Skrevet

Tok test nå. Viste ''ikke gravid''. Må understreke at jeg ikke har vært seks. aktiv siden den aktuelle hendelsen.

Vet ikke hva det er med meg. Men jeg klarer ikke stole på at jeg har utført testen korrekt. Tenker at jeg har gjort noe feil. Nå tok jeg stoppeklokke også, slik at jeg så at jeg holdt pinnen under strålen i kun 20 sekunder. Men så hadde jeg den kanskje der opptil 25 sek. Utrolig slitsomt å ha det sånn. Kan si at jeg sliter mye med bekymringer og angst i hverdagen også. :( ..

Angst og bekymringer kan og framkalle kvalme. Slå deg til ro med at du er ikke gravid.

Anonymous poster hash: 212ab...b30

• Liker 1
Skrevet

NEI! DU ER IKKE GRAVID!! Men anbefaler deg å oppsøke legen med de andre problemene du tydligvis sliter med. Og kanskje du ikke bør ha sex når du tydligvis sliter så mye i ettertid.

Anonymous poster hash: a4a61...4b6

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Kan være at du trenger en sjekk for å bli helt sikker. Og kanskje prate ut om andre ting.
Skrevet

Kan være at du trenger en sjekk for å bli helt sikker. Og kanskje prate ut om andre ting.

Herreguud. Nå blir jeg stressa. Haha. ''For å bli helt sikker''.

Gjest Keikolina
Skrevet

Herreguud. Nå blir jeg stressa. Haha. ''For å bli helt sikker''.

Ikke alle som stoler på resultatet og tar seg en tur til legen for å være helt sikker, du er nok ikke gravid.

Skrevet

Du er ikke gravid.

Anonymous poster hash: 1a632...c34

Skrevet

Tror heller ikke du er gravid. Forstår ikke helt hvorfor du tror det når tester er negative og du har mensen som vanlig. Kvalme kan komme av mange ting.

Skrevet

DU ER IKKE GRAVID.

Hvordan vet du at hun IKKE er gravid?

Kjenner ei som hadde mensen hele svagerskapet uten noen symptom på graviditet..utrolig nok viste hun ikke hun var gravid før hun kjente igjenn veene..så det er fult mulig.

Til TS: Du kan ta en test nå, hvis du mistenker du er gravid til tross for du fikk ei blødning.

Fordi du har hatt mensen så skal du teste positiv hvis du er gravid.

Anonymous poster hash: 2ec74...2c5

Skrevet

Kjenner ei som hadde mensen hele svagerskapet uten noen symptom på graviditet..utrolig nok viste hun ikke hun var gravid før hun kjente igjenn veene..så det er fult mulig.

Til TS: Du kan ta en test nå, hvis du mistenker du er gravid til tross for du fikk ei blødning.

Hun har jo tatt test. Den viste ikke gravid.

Skrevet

Ts har tatt flere tester som er negative.

Hun er mao ikke gravid, men skriver selv at hun sliter mye med angst.

Du trenger ikke å piske opp stemningen og sette flere griller i hodet på Ts.

Hun sliter nok fra før av og burde tatt seg en tur til legen for å hjelp for det som hun sliter med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...