Gå til innhold

Insektstikk på 7 åring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min sønn fikk et stikk, vi vet ikke av hva, på undersiden av overarmen for over en uke siden. Han klør og sier det gjør vondt ennå! Rundt selve stikket er han rød i en omkrets som tilsvarer ca håndflaten hans.

Hva gjør jeg?

Trenger han å bli sett på av en lege?

Allmentilstanden er helt normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Siden han er såpass rød, ville jeg latt en lege se på bittet, for å utelukke en allergisk reaksjon av noe slag.Mot kløe forøvrig hjelper Tigerbalsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare rødt, eller er det hovent også ?

En tur til legen kan være lurt, om ikke annet for å utelukke at det er noe annet enn et ufarlig stikk.

Min erfaring med lignende stikkk (får flere av det slaget hver sommer er) er at mettet saltvann kan gjøre underverker. Da koker man opp litt vann i en kjele og tilsetter salt, helt til det ikke løser seg opp lenger. Dypp en klut ned i saltvannet og legg denne som omslag på stikket. Ikke vent til vannet blir kaldt! Det stikker litt, men lindrer mest, også får det dratt ut det meste av verket.

Om det er en allergisk reaksjon får ikke legene gjort noe særlig utover å konstantere at det er det det er. De vil ikke finne ut type insekt og vil heller ikke kunne skrive ut noe forbyggende. Ville allikevel tatt en tur til legen, siden det er første gangen. Og for å være sikker på at det ikke er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville tatt han med til legen. For sikkerhets skyld. Kan vel ikke være en reaksjon etter et flåttbitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...