AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Gud jeg blir gal, finner ikke ut hva som er galt med nettverket mitt. Jeg har prøvd alt jeg kan. Det er akkurat så nettverket mitt knekker under press. Om jeg laster ned noe fra Steam, windows oppdatering e.l. så kan jeg ikke gjøre noe annet samtidig selv når jeg begrenser nedlastningen til 100kb per sekund. Jeg kan ikke en gang lese VG. Om jeg venter til nedlastningen er ferdig, og tydelig er tilkoblet enda, så får jeg bare beskjed om at nettleseren ikke kunne koble til internet. Nytter ikke å slå av og på nettverkskort, deaktivere og reinstallere drivere, har prøvd ipconfig i command prompt, sjekket kanalen den ligger på med wifi analyser på telefonen, osv. osv... Vært inne på ruteren også, men her begynner min kunnskap å skrante litt. (ow, stoltheten:P) Eneste som funker er en svenskestart. Men det er bare intill jeg skal laste noe ned igjen Halp... Anonymous poster hash: ea7d0...b3f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Hvilken hastighet har du? Har du prøvd en fabrikkresett av router og modem (ikke bare skru av og på)? Anonymous poster hash: e2543...0a8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Skal ha 10mbps, men får 13 på en speedtest. Har også prøvd fabrikksett av router og modem. Anonymous poster hash: ea7d0...b3f
Lutetium 71 Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Gud jeg blir gal, finner ikke ut hva som er galt med nettverket mitt. Jeg har prøvd alt jeg kan. Det er akkurat så nettverket mitt knekker under press. Om jeg laster ned noe fra Steam, windows oppdatering e.l. så kan jeg ikke gjøre noe annet samtidig selv når jeg begrenser nedlastningen til 100kb per sekund. Jeg kan ikke en gang lese VG. Om jeg venter til nedlastningen er ferdig, og tydelig er tilkoblet enda, så får jeg bare beskjed om at nettleseren ikke kunne koble til internet. Nytter ikke å slå av og på nettverkskort, deaktivere og reinstallere drivere, har prøvd ipconfig i command prompt, sjekket kanalen den ligger på med wifi analyser på telefonen, osv. osv... Vært inne på ruteren også, men her begynner min kunnskap å skrante litt. (ow, stoltheten:P) Eneste som funker er en svenskestart. Men det er bare intill jeg skal laste noe ned igjen Halp... Anonymous poster hash: ea7d0...b3f Hvorhen gjør du dette? Steam har etter det jeg kan se ingen innstilling for å strupe båndbredden. Bruker du torrentprogrammer kan det hjelpe å begrense antall "peers" pr nedlasting. Mange rutere takler ikke torrenttrafikk noe særlig bra og går i stå med mange samtidige peers.
-Jiinxs- Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Hvorhen gjør du dette? Steam har etter det jeg kan se ingen innstilling for å strupe båndbredden. Bruker du torrentprogrammer kan det hjelpe å begrense antall "peers" pr nedlasting. Mange rutere takler ikke torrenttrafikk noe særlig bra og går i stå med mange samtidige peers. Har kommet nå nylig eller så er det pga jeg bruker beta versjonen HI/TS: Du kan be internett leverandøren din til å testelinjen din. Endret 11. januar 2015 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Hvorhen gjør du dette? Steam har etter det jeg kan se ingen innstilling for å strupe båndbredden. Bruker du torrentprogrammer kan det hjelpe å begrense antall "peers" pr nedlasting. Mange rutere takler ikke torrenttrafikk noe særlig bra og går i stå med mange samtidige peers. Jo, er noe nytt som kom:) Har prøvd å begrense peers per nedlasning på torrent programmer også uten hell. Har kommet nå nylig eller så er det pga jeg bruker beta versjonen *snipp* HI/TS: Du kan be internett leverandøren din til å testelinjen din. Har snakket med dem på tlf mange ganger, men de sier bare at alt skal være i orden:\ Det jeg synes er merkeligst er at om jeg starter en nedlasning, venter til den er ferdig(og så får ikke nettleseren min kontakt som vanlig), starter jeg da en ny nedlasning på samme plassen, f.eks. seam, så funker det derimot helt fint. Men laster jeg først på steam, og prøver så torrent uten å nappe kontakten så funker det ikke. Anonymous poster hash: ea7d0...b3f
Lutetium 71 Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Har kommet nå nylig eller så er det pga jeg bruker beta versjonen HI/TS:Du kan be internett leverandøren din til å testelinjen din. Jo, er noe nytt som kom:)Ok! My bad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå