Gå til innhold

Jeg har slettet facebook, folk blir sure

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

student her.

Jeg bestemte meg plutselig for å slette facebooken min for litt siden, og savner det ikke i det hele tatt. det var mer en lettelse.

Det eneste som er dumt er når det er studierelatert informasjon som legges ut der, som ikke legges ut andre steder (men det skjer ikke så ofte at det gjør noe)

Mange rundt meg stiller seg svært kritiske til valget mitt, og sier de aldri får tak i meg lenger. At jeg gjør meg selv helt isolert osv.

jeg har fremdeles telefon, sms, mail, snapchat, insta, et hus... altså. jeg er ikke død bare fordi at jeg ikke sitter og scroller meg gjennom babybilder og statuser om karakterer, peiskos og flinke unger som tar oppvasken i blant osv.

så må jeg ofte fortelle hvorfor jeg har slettet facebook?

jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det, men hadde kanskje noe med å gjøre at

- det er så avhengighetsskapende

- det tar mye tid

- det er teit

- det er fullt av reklame

- vi har ikke rettigheter over bilder og annen info der

- hvorfor skal jeg være "venn" med tanta til bikkja til naboen til barndomsvennen til svigerinna til bestefar liksom. hvorfor.

ble bare lei. har svart med at jeg ble lei av det, men da sier folk at "men du trenger ikke logge inn så ofte"

hvorfor må noen bry seg? jeg har det faktsik jævla bra uten fb. takk.

flere som meg?

Anonymous poster hash: 4883c...21a
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Dizzy88
Skrevet

Har vurdert det, men enda ikke gjort det. :) Men herlighet de kan da ikke bli sure for det, alle er ikke på facebook. De kan faktisk sende info på mail også, ser det er lettere med facebook men uansett.

Det er ditt valg og ikke tenk på hva andre mener! :)

• Liker 2
Skrevet

Folk har ingen grunn til å bli sure.

Du kan bare si at du ikke hadde bruk for det eller var interessert i det lengre. Men ikke legg ut om hvor dum siden er, det er kjempeirriterende med mennesker som sletter facebook og så skal holde foredrag om hvor mye de misliker det. De fleste bruker det og klarer helt fint å kontrollere eget tidsforbruk, så det er ikke en objektiv sannhet at det stjeler tid.

Anonymous poster hash: 06ec9...e98
  • Liker 4
Skrevet

Du bestemmer over din facebook. Ingen andre.

Skrevet

Enig med Vind over meg her.

For øvrig er det to i min nære familie som har slettet seg, men begge kom tilbake til Facebook kort tid etter.

Personlig synes jeg Facebook er gull verd da det gjør det lettere å holde kontakten med venner og slekt som bor langt borte fra meg. Det er billigere å kontakte dem via Facebook enn å ringe dem.

Jeg forstår veldig godt grunnene dine for å ha slettet Facebook, men du får selv vurdere om du klarer å opprettholde vennskap uten.

Anonymous poster hash: 90541...049
Skrevet

flere som meg?

Jah!

Slettet meg for et år siden da jeg ble stresset av å være tilgjengelig hele tiden.

Litt oppstyr til & begynne med, men nå er det flere av vennene mine som har gjort det samme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sletta meg for noen måneder siden, og synes livet er fint uten facebook. Eneste grunnen til at folk er der er for å kunne snike på hva andre gjør.

Jeg synes facebook er teit, useriøst, overfladisk og falskt.

Jeg gadd rett og slett ikke mer. Er et fåtall av "vennene" jeg hadde på facebook som har tatt kontakt etterpå. Viser igrunn bare hvor lite de brydde/bryr seg, altså nok et bevis på overfladiskheten og falskheten. Er, for å være helt ærlig, ikke så interessert i mesteparten av de jeg hadde som "venn" der. Var mer sånn at man følte man må være "venn" med de p.g.a slektskap eller annet. Kan jo ikke slette de som "venn" heller, da blir de ihvertfall sure. Nei, holder meg vekk fra facebook.

Som du skriver: Jeg har også fortsatt mobil, mail o.s.v. Tragisk at folk skal være avhengig av facebook for å kunne holde kontakten med hverandre.

Anonymous poster hash: a6fa0...3b9
  • Liker 2
Skrevet

hvorfor må noen bry seg? jeg har det faktsik jævla bra uten fb. takk.

Hvorfor må du bry deg om hva andre mener?

Anonymous poster hash: 1ddfc...9f2

Skrevet

Hvorfor må du bry deg om hva andre mener?

Anonymous poster hash: 1ddfc...9f2

det er jo fordi at de forteller meg at det er dumt at jeg har slettet facebook.

jeg skryter ikke til dem om at jeg sletter facebook, ergo plager jeg dem ikke

de klager til meg over at jeg er utilgjengelig, ergo plager de meg

derfor bryr jeg meg om hva andre mener.

• Liker 2
Skrevet

Halleluja!! Endelig flere der ute som har fått et nytt og bedre facebook-fritt liv! Jeg har vært uten i over ett år og skal aldri tilbake i den suppa der. Hemningsløs skryt, venner som ikke er dine venner sånn egentlig, tids-sluk og energityveri.

Folk reagerer veldig når man melder seg ut, skal vite hvorfor, og maser for å få deg med igjen.

Livet ruller faktisk videre UTEN face, også. ;)

Anonymous poster hash: 5beff...5e2

• Liker 1
Skrevet

Hvis enkelte ikke tar kontakt med deg fordi du ikke har fb så er de ikke ordentlige venner uansett. Ikke isolerer du deg heller, vil heller si at det er det dem som gjør. Så vanskelig det skal være, også så tiltaksløse de er hvis de ikke gidder å sende deg en sms, mail eller ringe deg. Har ikke fb jeg heller, men ingen skal si at jeg isolerer meg, er usosial eller ikke får med meg hva som skjer. For det er bare tull! Selvsagt er det et lite fåtall som har sluttet å kontakte meg etter at fb tok av, men de gidder jeg ikke å bry meg om. Har bedre ting å ta meg av ;)

Skrevet

Jeg har ikke FB i det hele tatt. Har aldri hatt og ikke har jeg lyst på heller.

Gjest SunflowerPenguin
Skrevet (endret)

Jeg fikk FB fordi ei tidligere venninne ónsket seg noen av vennene sine der, men jeg sluttet med á vaere medlem innpá der ikke sá lang tid etter á ha fátt det, kanskje det tok noen fá máneder fór jeg bestemte meg for á komme meg ut av det?

Jeg syntes at sá mange folk var skikkelig overfladiske, mange av de som jeg hadde gátt pá skole med fra tidligere ville ikke ha sá mye kontakt med meg og bare ha meg som venn innpá der. Ble sá lei av alt sammen! Sá jeg har ikke hatt FB pá mange ár ná og jeg fóler fortsatt ingen behov for á melde meg tilbake innpá der. ;)

Endret av SunflowerPenguin
Skrevet

Facebookfri er deilig! <3

Skrevet

ja! Det er det!

Skrevet

Gjør som meg. Opprett en falsk FB-profil, så bruker du den til å sjekke evt nyttig info du trenger i forbindelse med studier og annet. Ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: bd376...e16
Skrevet

Tror det handler om at folk ønsker muligheten til å kontakte andre på samme arena som de kontakter andre. Om de benytter muligheten eller ei er ikke like viktig.

Jeg slettet min facebook for et par år siden og fikk de samme reaksjonene. I mitt tilfelle var det bare klassekamerater og andre jeg aldri oppsøker for å snakke med, men som jeg utveksler høflighetsfraser med hvis jeg møter de ute.

Da jeg reaktiverte facebook, men valgte å bruke facebook til kjøp/salg grupper o.l. altså ikke som et kommunikasjonsverktøy da var folk fornøyd. Jeg legger aldri ut bilder, statusoppdateringer, og hvis jeg ønsker kontakt med noen bruker jeg sms eller ringer. Ingen reagerer på det fordi jeg har jo en profil, men hvis jeg nevner at jeg egentlig bare burde kutte ut facebook så reagerer de fordi "det er så asosialt å ikke være på facebook"... :laugh:

Gjest Meglerfrøken
Skrevet

Hei.

Hos oss har ikke kjæresten min fb. Han slettet den i fjor sommer, ettersom han mener det er en tidstyv.

Jeg bruker det en del, men det er fordi det er enkelt å holde kontakten med venner fra hjembyen og studiebyen, og fordi familiene våre har slike grupper hvor ting vi skal gjøre sammen blir planlagt, diskutert og det deles noen bilder. Da er det litt ok at vi får med oss beskjeder ;)

Ellers forstår jeg veldig godt de som velger å ikke ha fb! Det er en tidstyv, ofte overfladisk, og det bør være like lett å sende en sms eller ringe, som å starte en samtale på chat.

Synes det er mer asosialt å være på besøk eller kafe med de som sitter med snuten ned i telefonen, enn de som ikke er på fb i det hele tatt;)

Skrevet

Facebook er så waste of time!

Anonymous poster hash: d06e8...205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...