Gå til innhold

Skjønner ikke ang.forsinkelse og lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt forvirret angående lånekassen..

Begynte å studere høsten 2014. Tok ikke opp lån det semesteret. Meldte meg av en eksamen på 20 studiepoeng, men bestod den på 10 studiepoeng.

Nå har jeg flyttet ut hjemmefra, og har søkt om lån fra lånekassen for dette semesteret.

Til våren skal jeg ta 30 stpoeng + de 20 studiepoengene jeg meldte meg av forrige semester. Det blir altså 50 stpoeng dette semesteret.

Jeg har fått støtte fra lånekassen for ett semester. Altså 48000 eller hva det er.

MEN. Hva vil skje dersom jeg evt. stryker på begge eksamenene dette semesteret? Altså både emnene jeg hadde før jul(uten støtte fra lånekassen) og disse nå til våren (med støtte fra lånekassen). Hvor mange studiepoeng bak blir jeg liggende da?

Det sentrale spørsmålet her er jo egentlig om lånekassen ved forsinkelse teller med semestere der jeg IKKE har fått støtte fra lånekassen?

Dvs: Om jeg stryker på begge eksamener nå, vil jeg av lånekassen ligge 50 studiepoeng bak, eller 30?

Takker for svar :)

Anonymous poster hash: b0621...4d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du ikke tok opp lån forrige semester, men mottok du stipend?

Skrevet

Nei.Bodde hos foreldrene mine.Var ikke i kontakt med lånekassen!

Skrevet

Det er kun studiepoeng du har fått støtte for som telles.

Skrevet

Dersom du stryker vil du bli liggende 30 studiepoeng bak, men siden du er "i forkant" med de ti poengene du tok til jul kan de brukes til omgjøring. Dermed vil du, hvis jeg har forstått det riktig, bare henge etter med 20 poeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...