Gå til innhold

Nok er nok

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått nok. Jeg havnet på sykehuset i går kveld pga magesmerter og de fant ikke noe men legen sa til meg " Du har alt for mye magefett" Jeg får ikke kommet med i GBP altså fedme operasjon men jeg må ned i vekt. Dessverre er det begrenset for hva jeg kan trene siden jeg sitter i rullestol, men jeg må ned. Vekta viser 3 sifre og det kan jeg ikke lengre.

Så jeg trenger hjelp fra bunn av.

Jeg er dessverre ikke noe frokost menneske så eg tenkte at en næringsrik smoothie hadde vært ok .

Jeg tåler ikke hvetemel, melk eller sjokolade, eller egg.

Jeg drikker te og da har jeg brunt sukker i

Sluttet å drikke brus ved nyttår, tok siste slurken kl 2358, natt til 1.1 siden null brus

Noen gode råd?4

Jeg er 177 høy og veier 126 kg. Ja jeg vet at eg er bælfeit.

Endret av dansendealve
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Her er kostholdet alfa omega.

Har du sett på lavkarbo? Der er det mye alternativer til hvetemel, og du skal ha i deg minst mulig raske karbs og sukker. I tillegg så vil et kosthold med mer proteiner og fett kunne hjelpe deg med et mer stabilt blodsukker og også gjøre deg mindre sulten mellom måltider.

Jeg finner mye inspirasjon på lavkarbogjortenkelt.net.

Du sier du sitter i rullestol. Er det akkurat nå eller permanent? Det er fremdeles endel styrkeøvelser du kan ta for som ikke involerer beina. Roing med strikk bl.a er knallgod trening. Boksing brenner også masse kalorier. Og du har "sykkel" til armer som også er super kardio.

• Liker 2
Skrevet

Her er kostholdet alfa omega.

Har du sett på lavkarbo? Der er det mye alternativer til hvetemel, og du skal ha i deg minst mulig raske karbs og sukker. I tillegg så vil et kosthold med mer proteiner og fett kunne hjelpe deg med et mer stabilt blodsukker og også gjøre deg mindre sulten mellom måltider.

Jeg finner mye inspirasjon på lavkarbogjortenkelt.net.

Du sier du sitter i rullestol. Er det akkurat nå eller permanent? Det er fremdeles endel styrkeøvelser du kan ta for som ikke involerer beina. Roing med strikk bl.a er knallgod trening. Boksing brenner også masse kalorier. Og du har "sykkel" til armer som også er super kardio.

Takk for svar. Vi har sett på lavkarbo men det er små barn i huset så jeg vil helst ha et vanlig kosthold. Jeg er egentlig ikke sånn sulten, spiser når jeg må, men likevel.... For noen år siden hadde jeg spiseforstyrrelse jeg gikk ned fra 54- 35 kg og har kommet meg opp igjen, men i det siste er det mye på vekt.

Det er permanent i rullestol.

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar. Vi har sett på lavkarbo men det er små barn i huset så jeg vil helst ha et vanlig kosthold. Jeg er egentlig ikke sånn sulten, spiser når jeg må, men likevel.... For noen år siden hadde jeg spiseforstyrrelse jeg gikk ned fra 54- 35 kg og har kommet meg opp igjen, men i det siste er det mye på vekt.

Det er permanent i rullestol.

Er ikke noe problem å kombinere lavkarbo med vanlig kost. Du bare har ris/poteter, pasta etc ved siden av til barna, evt brødmat til frokost etc. Utover det er fokuset på sukkerfritt og godt med proteiner og fett.

Om du ser på lenken jeg la ved så er det masse mat der barna ike engang kommer til å reagere på at er lavkarbo som pizza, burger etc.

Som sagt så er det masse du kan gjøre selv om du er i rullestol. Kjøp strikk og manualer, og som sagt så kan du bokse, sykle med hendene etc. Når snøen er borte kan du bruke armene og rulle lange turer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...