Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en litt fascinerende observasjon nå som det snør så fælt. Mannen min sier han hater å måke snø og han hater virkelig vinteren, men med en gang det kommer noen centimeter gyver han løs på snøen med stor iver og forakt.

Det blir pent og ryddig på gårdsplassen, og det ser nesten ut som han har bakgrunn som landskapsarkitekt så nøye som haugene og veiene blir laget.

Hva er årsaken til at menn ikke fester den ene kantlisten på kjøkkenet som har vært løs i to år, men kan bruke så mye tid på å måke snø uten å kny?

Anonymous poster hash: 27707...a71
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi kjøkkenet er kvinnens plass?

Anonymous poster hash: a423a...100
  • Liker 8
Gjest Castielz
Skrevet

Bare en litt fascinerende observasjon nå som det snør så fælt. Mannen min sier han hater å måke snø og han hater virkelig vinteren, men med en gang det kommer noen centimeter gyver han løs på snøen med stor iver og forakt. Det blir pent og ryddig på gårdsplassen, og det ser nesten ut som han har bakgrunn som landskapsarkitekt så nøye som haugene og veiene blir laget. Hva er årsaken til at menn ikke fester den ene kantlisten på kjøkkenet som har vært løs i to år, men kan bruke så mye tid på å måke snø uten å kny? Anonymous poster hash: 27707...a71

Gjør det selv?

Djees

Skrevet

Hva som gjør at du selv ikke har festet kantlisten på to år?

• Liker 9
Skrevet

Bare en litt fascinerende observasjon nå som det snør så fælt. Mannen min sier han hater å måke snø og han hater virkelig vinteren, men med en gang det kommer noen centimeter gyver han løs på snøen med stor iver og forakt.

Det blir pent og ryddig på gårdsplassen, og det ser nesten ut som han har bakgrunn som landskapsarkitekt så nøye som haugene og veiene blir laget.

Hva er årsaken til at menn ikke fester den ene kantlisten på kjøkkenet som har vært løs i to år, men kan bruke så mye tid på å måke snø uten å kny?

Underlig: Du skriver ting han gjør, han er sånn og sånn, og det siste spørsmålet ditt er hvorfor MENN ikke fester kantlisten på kjøkkenet? Er det slik at du har lagt den ut for anbud?

Poenget er at hva mannen din gjør har lite eller ingenting med hva andre gjør.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Han slipper vel å høre på gnålet ditt når han måker snø? :vetikke:

• Liker 5
Skrevet

Han tenker sikkert:

"Selv hater jeg å måke snø, jeg hater alt med snø! Og det vet dama mi... Likevel løfter hun ikke en finger hjemme, verken tar hun oppkjørselen eller småarbeid hjemme. Den forbanna lista... Selv om hun sitter og glaner på sinnasnekkeren hver kveld...

Hva er grunnen til at kvinner kan mase om en kantlist i to år, men aldri ta det selv? HVORFOR ER ALLE KVINNER SÅNN buhu"

• Liker 6
Skrevet

Bare en litt fascinerende observasjon nå som det snør så fælt. Mannen min sier han hater å måke snø og han hater virkelig vinteren, men med en gang det kommer noen centimeter gyver han løs på snøen med stor iver og forakt. Det blir pent og ryddig på gårdsplassen, og det ser nesten ut som han har bakgrunn som landskapsarkitekt så nøye som haugene og veiene blir laget. Hva er årsaken til at menn ikke fester den ene kantlisten på kjøkkenet som har vært løs i to år, men kan bruke så mye tid på å måke snø uten å kny? Anonymous poster hash: 27707...a71

Fordi man vet at slurving med snømåking skaper problemer ved neste snøfall slik at jobben blir dobbelt så stor, og at man risikerer store og dyre reparasjoner på bilen om det er slurvet såpass at det dannes issvuller man kan skli på.

Kan ikke kvinner feste kantlister?

Anonymous poster hash: 9d89c...11a

• Liker 3
Gjest Tassen10
Skrevet

Kvalitetstid alene.

Skrevet

Hvorfor er det hans jobb å feste den lista? Vi har også mange slike småoppgaver som har stått ugjort i mange år, men det kunne da ikke falle meg inn å klage på at mannen min ikke har gjort det. Jeg har jo ikke akkurat gjort det selv heller, og det er da ikke sånn at hammer og annet verktøy har en avansert, innebygget sensor som krever kontakt med Y-kromosomer for å fungere.

Anonymous poster hash: 4413f...264
Gjest Eurodice
Skrevet

Er det ingen av dere som forstod ironien i dette?

• Liker 2
Skrevet

Haha, jeg er ikke så nøye på den kantlisten altså, vi har det veldig hyggelig her hjemme og det meste er i orden. Det var mest for å illustrere. ;)

• Liker 4
Skrevet

Er det ingen av dere som forstod ironien i dette?

Jeg har alt for mange ellers oppegående venninner som plutselig blir helt evneveike med en gang det blir snakk om noe som likner verktøy eller vedlikehold til å se noen ironi i innlegget. De må ha ektemenn/kjærester/samboere til å slå inn den minste lille spiker ... :vetikke:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alt for mange ellers oppegående venninner som plutselig blir helt evneveike med en gang det blir snakk om noe som likner verktøy eller vedlikehold til å se noen ironi i innlegget. De må ha ektemenn/kjærester/samboere til å slå inn den minste lille spiker ... :vetikke:

Jeg er feminist, kan å håndtere verktøy og å legge kjettinger på en bil, skifte dekk osv, så det er null problem.

Har spurt om jeg skal bidra i snømåkingen, men den virker helt hellig.

• Liker 5
Skrevet

Fordi man vet at slurving med snømåking skaper problemer ved neste snøfall slik at jobben blir dobbelt så stor, og at man risikerer store og dyre reparasjoner på bilen om det er slurvet såpass at det dannes issvuller man kan skli på.

Hehe, skjønner. Han er kanskje redd jeg ikke skal gjøre det på riktig måte?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er feminist, kan å håndtere verktøy og å legge kjettinger på en bil, skifte dekk osv, så det er null problem.

Da er vi nok ganske like, faktisk. Det var bare det at jeg som sagt kjenner for mange som i fullt alvor mener at den lista hadde vært mannens ansvar. :) Jeg blir stadig forundret over hvor hjelpesløse mange gjør seg.

• Liker 1
Skrevet

Da er vi nok ganske like, faktisk. Det var bare det at jeg som sagt kjenner for mange som i fullt alvor mener at den lista hadde vært mannens ansvar. :) Jeg blir stadig forundret over hvor hjelpesløse mange gjør seg.

Som sagt var det bare for å illustrere, jeg hadde festet listen selv om det hadde irritert meg. :) Den snømåkingen hans fascinerer meg, og det at han ikke vil at jeg skal gjøre det når han hater det så innmari selv.

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke kalle deg feminist bare fordi du bidrar på lik linje med menn. kall deg bare oppegående.

• Liker 2
Skrevet

Korrekt.

Snø som ligger og blir kjørt/trampet ned lager iskanter over noen smelte/fryse-sykluser, da må man frem med spett. Det er også mer en dobbelt så mye jobb å gjøre når snøen ligger dobbelt så tykt. Er man lur så måker man etter hvert snøfall og før snøen smelter.

Anonymous poster hash: 17cf6...646

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke kalle deg feminist bare fordi du bidrar på lik linje med menn. kall deg bare oppegående.

Hvorfor skal jeg ikke kalle meg det?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...