Gå til innhold

~ Smykkelaging - vil du se armbåndet mitt? ~

Livets datter

Anbefalte innlegg

Jeg har også laget armbnånd inspirert av denne tråden. men skal nå klippe opp strengen og bruke re-perle det.

Ble nemlig ikke helt fornøyd.

Var innom Perlehuset i Oslo og handlet masse perler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig imponert over de armbåndene, men fatter ike hvordan jeg skal klare å lage et selv. Hjernen går liksom inn i hvilemodus så fort jeg forsøker å tenke på det. Noen som kan forklare step-by-step hvordan det gjøres? Altså litt mer inngående enn det har vært beskrevet før her i tråden?

:oops: Litt klønete på slike ting jeg, men har så veldig lyst å lære å lage dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imponert over de armbåndene, men fatter ike hvordan jeg skal klare å lage et selv. Hjernen går liksom inn i hvilemodus så fort jeg forsøker å tenke på det. Noen som kan forklare step-by-step hvordan det gjøres? Altså litt mer inngående enn det har vært beskrevet før her i tråden?

:oops: Litt klønete på slike ting jeg, men har så veldig lyst å lære å lage dem selv.

:Nikke: Jeg henger meg på her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få sendt deg en PM en sad jeg har litt mere tid... og iallefall prøve å forklare :wink: . Er ikke så innviklet som det ser ut til, men ganske plundrete, så du må like "plukk-arbeid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så innviklet som det ser ut til, men ganske plundrete, så du må like "plukk-arbeid".

Nå sitter jeg klar med notatblokken og venter! :sjarmor:

Har ikke noe imot puslearbeid, men er det noe jeg ikke skjønner blir jeg gjerne fly forbanna... Da flyver halvferdige arbeid vegg-i-mellom... Men å pusle med småsaker er greit. Fin syssel foran Hotel Cæsar og andre TV-programmer man ikke trenger å følge så nøye med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg lov å ønske meg en pm jeg også?  :oops:

Selvsagt. Men trenger litt tid til å forklare, så jeg er nødt til å ta det en annen dag. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Livets Datter, du har vel ikke glemt løftet om 'perlekurs'? Det nærmer seg jul og tredveårs-dager! *mase, mase*

Sitter her med notatblokka fremdeles jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livets Datter, du har vel ikke glemt løftet om 'perlekurs'? Det nærmer seg jul og tredveårs-dager! *mase, mase*

Sitter her med notatblokka fremdeles jeg...

Jeg vil også fryktelig gjerne ha en sånn PM, LD!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... ER Livets Datter på forumet om dagen i det hele tatt? Om andre kan å lage slike armbånd, så hører jeg gjerne fra dere også! Eller kanskje vet noen om en bok som beskriver metoden? *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere å strikke? Det er bare å tre på MASSE perler og strikke vanlig med ståltråd. Du tar opp perler underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere å strikke? Det er bare å tre på MASSE perler og strikke vanlig med ståltråd. Du tar opp perler underveis.

Joda, kan strikke, og har strikket meg armbånd, men det er ikke DEN typen jeg vil lære å lage. Det er den typen armbånd som Livets Datter la ut bilder av jeg ønsker å lære.

Skjønner at det dreier seg om å tvinne fest perler på ståltråd på en annen ståltråd, men that's it. Hvordan begynner man, finnes det noe system? Hvordan fester man tråd-endene så de ikke stikker inn i huden? Når fester man låsen? Skal hovedstrengen være tykkere enn de andre? Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...