Gjest Dizzy88 Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Hei. Jeg har begynt å se på ny telefon! Har idag iphone, men den begynner å tulle litt. Hvilken telefon er "in" nå? Jeg har ikke mange kriterier men noen. 1) Skjermen må lyse ved melding 2) grei batteritid 3) ikke for stor. Syns iphone er en grei str. Ønsker ikke større enn samsung s4, men den størrelser går ok.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Samsung Galaxy Note 4 vil jeg si er mest "in". Den er litt større, men absolutt verdt pengene! Batteritiden er insane, god grafikk og har alt, ja.. ALT. Helt til en egen pulsmåler for stress og oksigen-nivå i kroppen Anonymous poster hash: 4c20e...2d0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Iphone 6? Batteritiden på den har blitt mye bedre enn 5-eren. Nå har jeg ofte 60% strøm igjen når jeg kommer hjem fra jobb på sen ettermiddag, selv om jeg har brukt den en del gjennom dagen. Den forrige telefonen min (Iphone 5) slukte jo batteriet. Den er litt større enn Iphone 5, men ikke så mye at det gjør noe, synes jeg (som selv syntes at Iphone 5 hadde en god størrelse). Anonymous poster hash: e128c...b07 1
79kreps Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Note er jo gigantisk. Jeg ville sett nærmere på Sony Xperia Compact 3. Den kommer i flere farger, er griselekker i hvit og rød. Batteritiden er fantastisk og varer gjerne to dager. Den får MYE skryt i alt av tester. I tillegg så er størrelsen perfekt. Ikke for stor, og ikke for liten. Helt klart den beste telefonen jeg noen gang har hatt, og jeg har gjerne ny mobil 3 ganger i året. Anbefalt av dinside: http://www.dinside.no/930450/sony-xperia-z3-compact 10 av 10 i test hos amobil: http://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-z3-compact/164177 Endret 11. januar 2015 av 79kreps
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Skjermen må lyse ved melding Når kjøpte du sist en mobiltelefon, i 1994 ? Kjøp en samsung galaxy eller sony z-serien.. da får du en som lyser hvis du får melding Anonymous poster hash: 8b10c...391
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Skjermen må lyse ved melding Når kjøpte du sist en mobiltelefon, i 1994 ? Kjøp en samsung galaxy eller sony z-serien.. da får du en som lyser hvis du får melding Anonymous poster hash: 8b10c...391 Nei. Kjøpte somy z1 for eg årstid siden, og den gjorde nemlig ikke det. Det var svært frustrerende:)Anonymous poster hash: 4438a...d25
Gjest Badabing Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Min neste telefon blir en Fairphone.
Gjest Dizzy88 Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har også hatt sony z1 compact for en stund tilbake. Dessverre så lyser faktisk ikke den, det var også kun et lite meldingsikon oppe i hjørnet og ingen tegn på hovedskjermen så dette var irriterende. Endte med at jeg solgte telefonen etter 3 mnd var lite fornøyd med den, litt andre grunner enn kun meldingssituasjonen da.
Gjest Dizzy88 Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Note er jo gigantisk. Jeg ville sett nærmere på Sony Xperia Compact 3. Den kommer i flere farger, er griselekker i hvit og rød. Batteritiden er fantastisk og varer gjerne to dager. Den får MYE skryt i alt av tester. I tillegg så er størrelsen perfekt. Ikke for stor, og ikke for liten. Helt klart den beste telefonen jeg noen gang har hatt, og jeg har gjerne ny mobil 3 ganger i året. Anbefalt av dinside: http://www.dinside.no/930450/sony-xperia-z3-compact 10 av 10 i test hos amobil: http://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-z3-compact/164177 Hadde z1 var ikke fornøyd med den. Det kan være z3 er bedre, men forstår det fremdeles ikke lyser ved melding feks osv dette var et irritasjonsmoment, ei heller meldingsikon på hovedskjerm kun et lite i hjørnet. Var riktig nok student på tiden så mobil var mye på lydløs når den lå foran meg i forelesninger osv. Men det ble plutselig sentralt å ha når jeg velger ny. Hehe Endret 11. januar 2015 av Dizzy88
Gjest Dizzy88 Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 Min neste telefon blir en Fairphone. Den har jeg ikke hørt om, må google den
Gjest DoubleOh Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 Sony Xperia Z3 er fortsatt ganske "in". Det er en god telefon, og absolutt et alternativ du burde vurdere.
Gjest Badabing Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 Den har jeg ikke hørt om, må google den Den er kanskje for spesielt interesserte, men den er fri for barnearbeid og materialer fra konfliktområder. Grønne jenter har et fint blogginnlegg om den: http://gronnejenter.no/2014/10/05/fairphone-jeg-er-frelst/
Gjest anonym2233 Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 HTC One M8 bruker jeg: http://www.tek.no/artikler/test-htc-one-m8/158636 Jeg er kjempe fornøyd, god batteritid, god kamera og innebygd kamera funksjoner hvor du aln redigere bilder med filter, lys, fokus, retusjering..osv. Framside kamera syns jeg også er god, av tidligere erfaring så har framside kamera på andre tlf vært litt "blurry". På HTC M8 er den klar. Gode funksjoner, mulighet for minnekort. Blink funksjon ved mottak av SMS, mail og lignende. Også blitt utviklet deksel til tlf, Dot View, som blinker og lyser når det ringer eller meldinger. Du trenger ikke åpne skjermen engang :-) Veldig grei, men dette dekselet krever mer strøm derimot. Telefon i seg selv føles lett, ikke "plastikk og billig". Den er stødig, enkel å forstå, og masse funksjoner. Glatt skjerm og fint design!
79kreps Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 Z3 kan aktivere skjerm når du får melding om du ønsker at den skal gjøre det Hos meg lager den både lyd, vibrerer, får på led om jeg ønsker det og skjermen aktiveres. Alt er tilgjengelig via innstillinger Har hatt Z1 før jeg nå har Z3, og det er stor forskjell på de to. En ting til som er helt supert med Z3 compact er at den er vanntett Brukte Z1 til å ta bilder og filme ungene i bassenget når vi var i Spania i sommer, både over og under vann 1
Gjest Dizzy88 Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 Z3 kan aktivere skjerm når du får melding om du ønsker at den skal gjøre det Hos meg lager den både lyd, vibrerer, får på led om jeg ønsker det og skjermen aktiveres. Alt er tilgjengelig via innstillinger Har hatt Z1 før jeg nå har Z3, og det er stor forskjell på de to. En ting til som er helt supert med Z3 compact er at den er vanntett Brukte Z1 til å ta bilder og filme ungene i bassenget når vi var i Spania i sommer, både over og under vann Men det var jo greit at dette var ordnet, fant hvertfall aldri ut hvordan jeg løste dette på z1, får sjekke den ut men er de ellers like i menyen? Både farger, skjerm ++
79kreps Skrevet 11. januar 2015 #16 Skrevet 11. januar 2015 Om du leser testene jeg linket til litt lengre oppe så nevner de en del forskjeller på Z1 mot Z3. Skarpere og bedre skjer, baksiden er ikke lengre i den kjipe plasten som blir ripet av ingenting. Utseende under bruker er tilnærmet identisk, men her kan du jo velge selv hvordan det skal se ut. Både ikoner og alt annet kan du velge selv.
Gjest Dizzy88 Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 Om du leser testene jeg linket til litt lengre oppe så nevner de en del forskjeller på Z1 mot Z3. Skarpere og bedre skjer, baksiden er ikke lengre i den kjipe plasten som blir ripet av ingenting. Utseende under bruker er tilnærmet identisk, men her kan du jo velge selv hvordan det skal se ut. Både ikoner og alt annet kan du velge selv. Ah. Ja beklager har ikke fått sjans til det enda. Tenkte å gjøre det når jeg kommer hjem til pcen. Men takk:)
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #18 Skrevet 11. januar 2015 Hei. Jeg har begynt å se på ny telefon! Har idag iphone, men den begynner å tulle litt. Hvilken telefon er "in" nå? Jeg har ikke mange kriterier men noen. 1) Skjermen må lyse ved melding 2) grei batteritid 3) ikke for stor. Syns iphone er en grei str. Ønsker ikke større enn samsung s4, men den størrelser går ok. Blackberry Passport.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå