juliel Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Hei noen som har bachelor i barnevernspedsgogikk eller vernepleie som har tatt master i spesialpedagogikk? Setter utrolig pris på svar! Endret 11. januar 2015 av juliel
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Hei noen som har bachelor i barnevernspedsgogikk eller vernepleie som har tatt master i spesialpedagogikk? Setter utrolig pris på svar! Jeg gikk masteren sammen med bien som gjorde det på UiO ja. Man må ta en årsenhet med spes ped for å kvalifisere til masteren med den bakgrunnen...Anonymous poster hash: e6437...b52
juliel Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2015 Jeg gikk masteren sammen med bien som gjorde det på UiO ja. Man må ta en årsenhet med spes ped for å kvalifisere til masteren med den bakgrunnen... Okei vet du om det er samme regler hvis man har bachelor i vernepleie? Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Det vet jeg ikke, men jeg regner egentlig med det. Jeg kjenner folk med BA i sosiologi, barnevern, sykepleier og sosialt arbeid som har gjort det, så værnepleier burde vel gå for det samme? Men de forandrer titt og ofte på reglene syns jeg, så skal ikke si det for sikkert...Anonymous poster hash: e6437...b52
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Jeg gikk masteren sammen med bien som gjorde det på UiO ja. Man må ta en årsenhet med spes ped for å kvalifisere til masteren med den bakgrunnen...Anonymous poster hash: e6437...b52 Jeg gikk rett fra bachelor i barnevern til master i spes.ped. Eneste jeg måtte ta var 1 uke forkurs i kvantitativ metode. Begynte på master nå i høst. Anonymous poster hash: b9b8b...929
juliel Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2015 Jeg gikk rett fra bachelor i barnevern til master i spes.ped. Eneste jeg måtte ta var 1 uke forkurs i kvantitativ metode. Begynte på master nå i høst.Anonymous poster hash: b9b8b...929 Jeg leste at man måtte ha 30 poeng pedagogikk og 60 poeng spesialpedagogikk for å komme inn på masteren, men det var jo veldig fint å høre at man kan gå rett fra bacheloren i barnevern. Hvor studerte du? Er du fornøyd med barnevernspedsgogikk studie? Kan du si litt om hvordan det er lagt opp?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Jeg gikk rett fra bachelor i barnevern til master i spes.ped. Eneste jeg måtte ta var 1 uke forkurs i kvantitativ metode. Begynte på master nå i høst. Anonymous poster hash: b9b8b...929 hvor har du gått? jeg gikk på uio og de krevde 60 studiepoeng spes ped først... Anonymous poster hash: e6437...b52
juliel Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2015 hvor har du gått? jeg gikk på uio og de krevde 60 studiepoeng spes ped først...Anonymous poster hash: e6437...b52 Kan jeg spørre hva du jobber med nå og hva du har i lønn?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Om man må ha årsstudium i spesped først kommer an på hvilken retning man vil inn på. Alle fordypningene har to retninger: Spesialpedagogisk rådgivning og spesialpedagogisk utviklingsarbeid. Førstnevnte må man ha 60 studiepoeng spesped for å komme inn på, utviklingsarbeid kommer man inn på uten noe spesialpedagogikk. Anonymous poster hash: 812de...36b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 hvor har du gått? jeg gikk på uio og de krevde 60 studiepoeng spes ped først... Anonymous poster hash: e6437...b52 UIT Anonymous poster hash: b9b8b...929
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Jeg leste at man måtte ha 30 poeng pedagogikk og 60 poeng spesialpedagogikk for å komme inn på masteren, men det var jo veldig fint å høre at man kan gå rett fra bacheloren i barnevern. Hvor studerte du? Er du fornøyd med barnevernspedsgogikk studie? Kan du si litt om hvordan det er lagt opp? Studerte og studerer fortsatt ved UIT. Fornøyd med bachelor i barnevern. Var greit lagt opp og et relativt enkelt studie. Spes.ped virker så langt bra. Kan shoppe fag mellom fakultetene og legge mye opp eget løp. Anonymous poster hash: b9b8b...929
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Kan jeg spørre hva du jobber med nå og hva du har i lønn? Jobber som logoped i PPT og tjener rundt 470 000 kr. i året brutto. Har ingen ansinitet da... Anonymous poster hash: e6437...b52
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Om man må ha årsstudium i spesped først kommer an på hvilken retning man vil inn på. Alle fordypningene har to retninger: Spesialpedagogisk rådgivning og spesialpedagogisk utviklingsarbeid. Førstnevnte må man ha 60 studiepoeng spesped for å komme inn på, utviklingsarbeid kommer man inn på uten noe spesialpedagogikk. Anonymous poster hash: 812de...36b Det er vel en sanhet med modifikasjoner. For å komme rett inn på utviklingasarbeid i skolen så må man ha enen lærer eller førskolelærer i bunn. Anonymous poster hash: e6437...b52
juliel Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2015 Det er vel en sanhet med modifikasjoner. For å komme rett inn på utviklingasarbeid i skolen så må man ha enen lærer eller førskolelærer i bunn. Anonymous poster hash: e6437...b52 Tusen takk for alle svar er jobbmarkedet godt for barnevernspedagoger/spesialpedagoger ?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Det er vel en sanhet med modifikasjoner. For å komme rett inn på utviklingasarbeid i skolen så må man ha enen lærer eller førskolelærer i bunn. Anonymous poster hash: e6437...b52 Ikke på UiO. Jeg studerer der nå, og vet om folk med barnevernspedagog i bunnen, ingen lærerutdanning. Anonymous poster hash: 812de...36b
juliel Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #16 Skrevet 12. januar 2015 Jeg har lest at man må ha 30 studiepoeng med pedagogikk /spesialpedagogikk for å komme inn på årsenheten i spesialpedagogikk(for å få 60 poeng). Man får bare 12 tellende studiepoeng i pedagogikk av å gå bachelor i barnevernspedsgogikk, hvordan tok dere resten? Tok dere enkeltemner ved siden av?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 Jeg ser nå at reglene er endret, og at det derfor stemmer det som ble sagt om at man må ha undervisningskompetanse: http://www.uio.no/studier/program/spesped-master/studieretninger/utviklingsarbeid/opptak/ Anonymous poster hash: 812de...36b 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 Ikke på UiO. Jeg studerer der nå, og vet om folk med barnevernspedagog i bunnen, ingen lærerutdanning. Anonymous poster hash: 812de...36b merkelig, for jeg ble ferdig med min spes ped master ved UIO i våres, og da jeg begynte måtte man ha 30 poeng ped eller spes ped + 60 poeng (årsenhet) spes ped. hvis man ikke hadde undervisningskompetanse... Da må de ha endret reglene nylig? Er du sikker på at denne personen ikke har tatt ekstra fag? Anonymous poster hash: e6437...b52
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 merkelig, for jeg ble ferdig med min spes ped master ved UIO i våres, og da jeg begynte måtte man ha 30 poeng ped eller spes ped + 60 poeng (årsenhet) spes ped. hvis man ikke hadde undervisningskompetanse... Da må de ha endret reglene nylig? Er du sikker på at denne personen ikke har tatt ekstra fag? Anonymous poster hash: e6437...b52 Se innlegget over. Anonymous poster hash: 812de...36b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #20 Skrevet 12. januar 2015 Se innlegget over. Anonymous poster hash: 812de...36b aha, sorry, så ikke det jeg... Anonymous poster hash: e6437...b52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå