AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Virker som jeg trente litt vel hardt i går + gikk lang tur i dag for jeg har så utrolig vondt i lårene/beina. Er vant til å være støl men det her er skikkelig verk. Samme har jeg i magen og. Noen som har råd mot dette? Føles unødvendig å ta paracet liksom, men det er faktisk så vondt. Har varmeflaske og Deep Heat som skal hjelpe mot muskelverk. Anonymous poster hash: db311...ffe
Gjest Runforit Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Om jeg er støl så hjelper det faktisk med en rolig joggetur for å løsne opp.
Supraspinatus Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Ikke ta NSAIDs i hvertfall. Det ødelegger. Paracet kan du ta, men det skal være unødvendig. Som Runforit skriver kan det hjelpe å bevege seg litt. Varme opp. Unngå for all del tøying, men forsiktig massasje eller bruk av skumrulle kan være bra for blodsirkulasjonen. Du kan også forsøke midlertidig kompress eller kontrastbad (f.eks. badstue+kaldt basseng/snø). Husk å drikke mye vann etter trening, og på slike dager som dette. Om du har vondt i flere dager og/eller urinen din er mørk bør du gå til legevakten og få testet CK i blodet. Overtrening (for høyt volum på for kort tid) kan føre til en tilstand som kalles rabdomyolyse. Dette kan være livstruende og føre til nyresvikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå