Gå til innhold

Utstyr for topptur. Har noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket utstyr trenger man og hva er av bra nok kvalitet? Vil kjøpe noe som jeg er fornøyd med i mange år når jeg først kjøper og gjerne til en ok pris. Noen som har peiling på f.eks hvilke toppturski som egner seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags terreng skal du gå i? Det er forskjell på stupbratte fjellsider på Sunnmøre og slake bakker i Rondane. Hva slags utstyr tenker du på da, skiutstyr? Jeg foretrekker plastikksko da man kan ha det moro nedover med de. Har Scarpa T4 og fjellski med stålkant. Da kan man leke litt i nedoverbakkene :) Vil du ha noe mer "ekstremt" har du feks randoneeski.

Skrevet

Da tenker jeg utstyr hvor man kan bruke litt overalt egentlig. Allround ski eller noe i den dur. Ski ja:)

Hva anna trenger en da?

Skrevet

Kommer jo an på hva slags tur det er du skal på og på vær og føreforhold.... Skredpeilesender og -søker, f.eks? Spade. Gamasjer. Liggeunderlag og sovepose? Nødbivuakk? Kart, kompass, primus.

Ski med stålkanter og frostsikre bindinger.

Skrevet

Skal du gå mye rett opp er skifeller kjekt :)

Skrevet

Sommer eller vinter? Hva slags fjell?

Har aldri tenkt over at man trenger spesielt utstyr. De fjellene jeg har vært på har krevd støsige fjellsko og klær etter forholdene, dvs vindtett og litt varmere enn du tror fordi de blåser så mye. Har jeg gått på ski har jeg trengt ski i tillegg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...