Elinori Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Hvilket utstyr trenger man og hva er av bra nok kvalitet? Vil kjøpe noe som jeg er fornøyd med i mange år når jeg først kjøper og gjerne til en ok pris. Noen som har peiling på f.eks hvilke toppturski som egner seg?
BlåSwix Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Hva slags terreng skal du gå i? Det er forskjell på stupbratte fjellsider på Sunnmøre og slake bakker i Rondane. Hva slags utstyr tenker du på da, skiutstyr? Jeg foretrekker plastikksko da man kan ha det moro nedover med de. Har Scarpa T4 og fjellski med stålkant. Da kan man leke litt i nedoverbakkene Vil du ha noe mer "ekstremt" har du feks randoneeski.
Elinori Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2015 Da tenker jeg utstyr hvor man kan bruke litt overalt egentlig. Allround ski eller noe i den dur. Ski ja:) Hva anna trenger en da?
Hedda-78 Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Kommer jo an på hva slags tur det er du skal på og på vær og føreforhold.... Skredpeilesender og -søker, f.eks? Spade. Gamasjer. Liggeunderlag og sovepose? Nødbivuakk? Kart, kompass, primus. Ski med stålkanter og frostsikre bindinger.
BlåSwix Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Skal du gå mye rett opp er skifeller kjekt
Surriball Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Sommer eller vinter? Hva slags fjell? Har aldri tenkt over at man trenger spesielt utstyr. De fjellene jeg har vært på har krevd støsige fjellsko og klær etter forholdene, dvs vindtett og litt varmere enn du tror fordi de blåser så mye. Har jeg gått på ski har jeg trengt ski i tillegg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå