AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Flytter om et par uker til en ny leilighet. Vi flytter fra møblert til delvis møblert (altså kun hvitevarer). Det eneste vi selv eier er en kaffetrakter, bokhylle og en skohylle til gangen. Vi har også rimelig stramt budsjett, så "gis bort" på Finn.no vil nok brukes flittig Hva trenger vi med en gang, hva kan ventes litt med, hva kan drøyes til økonomien er bedre? Hvordan hadde din liste sett ut?Anonymous poster hash: ed0c3...706
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Det som trengs først er senger, sofa og et spisebord og stoler. Etter hvert vil det bli naturlig å kjøpe inn TV (spørs jo hvor mye dere trenger den). Deretter er det lurt å se på forskjellige skap til oppbevaring av klær, toalettartikler osv. Spørs litt hvordan leiligheten er møblert fra før av. Lykke til! Anonymous poster hash: e4516...3bb
@Maja Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 De trenger seng (vertfall madrasser), resten kan faktisk ventes med (men om de har madrass rett på gulvet bør desse settes på høgkant på dagen så det ikkje blir fuktig under). Ville relativt kjapt ha ordna ein sofa og eit bord, deretter er det tv, bord, stoler, hyller osv etter som de føler behov og har råd. Om de mangler kjøkkensaker så treng de i første omgang steikepanne, kjele, steikespade, krus, tallerkener og bestikk.Resten etter behov og økonomi.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Visste ikke at delvis møblert betyr kun hvitevarer. Dere trenger helt basic kjøkkenutstyr så dere kan lage og spise mat, og så trenger dere madrass eller aller helst seng til å sove på hvis dere ikke har gode luftmadrasser eller turmadrasser. Dernest bør dere få dere et bord og noen stoler og etter hvert også sofa. Oppbevaring av ting og tang, blant annet klær, kan dere fikse ved hjelp av pappesker (spør etter bananesker på Rimi el) som settes på høykant og brukes som hylle. Skaff en stumtjener eller lignende (knaggerekke) ganske kjapt sånn at dere får hengt opp yttertøy. Anonymous poster hash: dd9a4...bac
Gjest Anastasia Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Det jeg prioriterte da jeg flyttet til Norge for noen år siden var sofa, seng og tv. Ikke sikkert dette er så viktig for dere, da men. På IKEA har de mye kjøkkenutstyr til en billig penge, dere kan jo f.eks kjøpe en startpakke med kjeler etc. På finn kan dere få både sofa og tv til en billig penge, noen ganger gratis og Dette gjelder også seng, men her ville jeg kjøpt ny. Nå er det mye salg og både Ikea og f.eks Bohus har fine senger til en billig penge.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Delvis møblert har hvertfall bare vært hvitevarer i de leilighetene jeg har sett på. Har vært på mange visninger i løpet av årene. Takk for tips. Forhåpentligvis får vi litt hjelp av familie til småting som kjøkkenutstyr. Sofa og bord har jeg sett både gratis og billig på finn. Ellers tenker jeg kanskje malm eller Mandal-sengen på IKEA. Noen som har den?Anonymous poster hash: ed0c3...706
Neket Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Jysk har helt greie continentalsenger til en veldig rimelig pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå