AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Kom over en video på Facebook, en nydelig minnevideo om ei lita jente som døde uventet av krybbedød på selveste nyttårsaften i år. Hun var 1,5 år gammel!! Familien har vært veldig åpen om sorgen deres. Klumpen ble stor og tårene presset på når jeg hørte om denne saken, at jeg har et eget barn på samme alder spiller vel en stor rolle på hvorfor dette påvirket meg sånn. Krybbedød skjer ikke ofte her i landet i dag, men jeg har alltid trodd at risikoen resuserte helt ved 6 mnd. Nå hører jeg at det er en risiko helt til barn er 4 år. Jeg kan ikke tenke meg hvordan man kan finne styrke til å overleve et slikt tap. Etter og ha knyttet bånd, lært å kjenne barnet sitt, se personligheten blomstre og hvordan de vokser seg til små individer, sett når det lærte å gå, å snakke, men som fortsatt enda er så lite og uskyldig og er totalt avhengig av mamma og pappa. At kjærligheten blir sterkere for hver dag som går, at man er så lykkelig over og ha et frisk og lykkelig barn, og brått våkner til at barnet plutselig bare ikke lever mer. Det er så grusomt, at jeg finner ikke ord. All ære til disse foreldrene, som har taklet dette utenkelige tapet så godt. Spesielt siden de har et til barn på 4 år, som også går i gjennom tapet av lillesøsteren sin. https://www.facebook.com/video.php?v=10153007014106252Anonymous poster hash: c6e0e...b60 5
Flekk Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Var ikke klar over at krybbedød kunne skje med en 1,5 åring, spesielt ikke opp til 4 år Grusomt!
MariaHP Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Uff så trist! Det er så urettferdig når barn mister liv!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Dette var veldig trist. Men dette skjer jo ekstremt sjelden, ihvertfall når dem er sås tore. Og er de sikre på at det er krybbedød? Kan jo være mange faktorer som spiller inn, dette finner man ut ved obduksjon, men forstår veldig godt om foreldrene ikke ønsket det. Sykt trist.... Anonymous poster hash: f9fb1...d56
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Huff, har ikke barn selv, men kjenner klumpen i halsen bare av å lese det du skriver. Anonymous poster hash: b6788...dfc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Dette var veldig trist. Men dette skjer jo ekstremt sjelden, ihvertfall når dem er sås tore. Og er de sikre på at det er krybbedød? Kan jo være mange faktorer som spiller inn, dette finner man ut ved obduksjon, men forstår veldig godt om foreldrene ikke ønsket det. Sykt trist.... Anonymous poster hash: f9fb1...d56 Nå kjenner jeg dem ikke, men de har som jeg skrev i hi hatt åpenhet om hendelsen på Facebook og de har selv sagt at de fikk konkludert dødsfallet som krybbedød. En obduksjonsrapport tar vel en stund før man får svar på, men det var ingenting galt med barnet og var helt frisk og ble bare funnet i det de trodde var sovende i sengen. Så ingenting annet tyder på at det er noe annet enn krybbedød. Hvis man leser om det står det at krybbedød kan forekomme til 4 års alder, jeg hadde heller aldri blitt opplyst om dette før så det er nok veldig sjeldent. Men det er jo krybbedød innen det første halve leveåret også i dag. Er så grusomt å tenke på, at noe slikt kan skje hvem som helst på et helt friskt og normalt barn i så stor alder til og med. Anonymous poster hash: c6e0e...b60
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 huff, forferdelig trist! :( Anonymous poster hash: af57a...e42
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Hva er årsakene til krybbedød hos friske barn på 2-4 år??!!Anonymous poster hash: 46ec6...8df
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Nå kjenner jeg dem ikke, men de har som jeg skrev i hi hatt åpenhet om hendelsen på Facebook og de har selv sagt at de fikk konkludert dødsfallet som krybbedød. En obduksjonsrapport tar vel en stund før man får svar på, men det var ingenting galt med barnet og var helt frisk og ble bare funnet i det de trodde var sovende i sengen. Så ingenting annet tyder på at det er noe annet enn krybbedød. Hvis man leser om det står det at krybbedød kan forekomme til 4 års alder, jeg hadde heller aldri blitt opplyst om dette før så det er nok veldig sjeldent. Men det er jo krybbedød innen det første halve leveåret også i dag. Er så grusomt å tenke på, at noe slikt kan skje hvem som helst på et helt friskt og normalt barn i så stor alder til og med.Anonymous poster hash: c6e0e...b60 Det er ikke helt det jeg skriver. Er fullt klar over at krybbedød kan forekomme i så sen alder og helt opp til4 år. Men som regel er det en årsak til det. De slutter ikke bare puste uten videre. Barnet kan ha hatt sykdom foreldrene ikke vet om, underutviklede lunger etc. Men skjønner godt at foreldrene ikke ønsker obduksjon når omstendighetene er som de er. Utrolig trist ihvertfall. Anonymous poster hash: 979ba...75a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Uff, jeg vet ikke helt, men synes ikke du hadde trengt å legge ved link på et åpent forum. Selv om foreldrene "har vært åpne" som du skriver, synes jeg på en måte det blir litt usmaklig. Dette er helt fersk, reell sorg for et foreldrepar der ute... for meg blir det litt feil. Må legge til at jeg ikke har sett videoen, kan for den del hende det står "del, del, del" på slutten.. Anonymous poster hash: 1e717...5f3 3
Japp Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Fy søren, det gjør så vondt å se på. Jeg burde ikke se på sånn, for frykten for at det skal skje min lille blir altfor stor. Stakkars foreldre, søster og familie forøvrig... Det er så vanvittig urettferdig! Jeg skal gi jenta mi en ekstra kos i barnehagen i dag. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var lite og slapp å få med meg alt vondt som skjer rundt oss til en hver tid..
Boudicca Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Helt enig med at du ikke burde ha delt filmen. Har selv mistet ett nært familiemedlem, og selv om vi har vært ganske åpene om det, hadde jeg absolutt ikke likt at noen delte noe slikt åpent på nett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Ved såkalt krybbedød etter 6 mnd alder så har barna en eller annen svakhet eller sykdom. Men man vet ikke nødvendigvis om dette på forhånd. Anonymous poster hash: b053f...ca1 1
Celtic Heart Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Har noen i nærområdet her som mistet sitt barn på 2 år i krybbedød. Tok umenneskelig lang tid for dem å få svar på obduksjonsrapporten, over 6 mnd måtte de vente. Barnet feilte ingenting. Dere som synes det er så usmakelig å dele slik bør tenke på at familien selv har valgt å legge dette ut i offentligheten. Når ting er offentlig ute har du ikke lenger noen råderett på hva som skjer med slike videoer eller bilder i det store og det hele. Vil man ikke at ting skal deles eller kommenteres så får man la være å legge det ut, verre er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå