Gå til innhold

Greit at de løper og skriker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 15 som sitter barnevakt for to unger på 6 år. De skriker og løper og ler. Plutselig er de der også er de her. De begge vil ha en leke og løper etter hverandre. Er det greit at de gjør dette? Jeg tenker da på at de kan slå seg eller virkelig krangle pga leken?

Men de har det gøy nå, ler og løper til de blir andpustne.

Er usikker her, nybegynnerbarnevakt xD

Anonymous poster hash: 69890...618

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge de ikke krangler er det vel greit :) Men det er jo også veldig greit å bruke innestemme da, men det komme vel an på deg og hvor mye skrik og skrål du orker å høre på ;)

Klart de kan falle og slå seg, men da lærer de jo at å løpe inne kanskje ikke er så lurt ;)

Skrevet

Så lenge de ikke krangler er det vel greit :) Men det er jo også veldig greit å bruke innestemme da, men det komme vel an på deg og hvor mye skrik og skrål du orker å høre på ;)

Klart de kan falle og slå seg, men da lærer de jo at å løpe inne kanskje ikke er så lurt ;)

Det var ikke så forferdelig bråk, bare litt skriking og leing, men nå er de rolige og tegner. Stille før storming tenker jeg :P

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at de begynner å bli overtrøtte om de skriker og løper og hoier i 22-23 tida på kvelden.

Skrevet

Ville latt den tegninga gli over i at du leser for dem eller gjør noe rolig. De skal vel helst sove snart?

Anonymous poster hash: 58c11...278

Skrevet

Barn er ikke lagd for å snakke lavt og gå stille.

Dersom det blir kaotisk bør du få de med på bordaktiviteter.

Skrevet

Altså.. Det er leggetid for lenge siden. For min del er litt skriking og hoing greit, men man roer ned på kvelden, steller seg og legger seg. I vårt tilfelle legger 6 åringen seg før åtte.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

De er overtrøtte om de holder på fortsatt. Har ikke foreldrene sagt noe spesiell leggetid?

Få de inn på rolige aktiviteter, med beskjed at om "x antall minutter er det leggetid" :)

Skrevet

Er de oppe enda??

Skrevet

Er de oppe enda??

Ja, foreldrene er ikke så strenge på det, men når det ene barnet har gått, så skal det andre barnet legge seg. Foreldrene kommer fra et land der barn får være lengre oppe enn her i Norge.

Nå leker de café og mammaen til det andre barnet kommer straks.

Ts

Gjest brusmaskin
Skrevet

Det må vel være helt okey med noen unntak fra normalen enten det er kulturelle årsaker eller ikke:-)

• Liker 2
Skrevet

For barn å legge seg 1-2 om natta er for meg helt feil. I hvert fall når det virker som dette er ganske normalt fordi de "ikke er så strenge på det".

Skrevet

For barn å legge seg 1-2 om natta er for meg helt feil. I hvert fall når det virker som dette er ganske normalt fordi de "ikke er så strenge på det".

Men er det fordi du vet fra et objektivt standpunkt at det er sunnere/ bedre for barnet på din måte, eller fordi du har vokst opp med noe annet og kan ikke tenke deg at andre ting er bedre/ like bra?

Anonymous poster hash: bf1f8...208

Skrevet

Sier seg jo selv at hvis de skal delta i samfunnsliv og skole er det ikke bra hvis de stadig vekk er oppe til langt på natt.

Skrevet

Er mulig de sover annerledes. Det at de legger seg så sent er ikke nok informasjon til å konkludere den ene eller andre veien. For eks fins det andre søvnsykluser og personer som trenger mindre søvn. Sier ikke at det må være tilfelle her, bare at vi ikke har nok informasjon til å fastslå noe endelig.

Anonymous poster hash: bf1f8...208

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...