Gå til innhold

Mannen bestille brudebukett

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Vet at det ser ut til at de fleste ordner det selv, men det skal ikke jeg. Sambo skal orden go bestemme og bestille brudebuketten.

Jeg har ikke giddet å se så mye på nett, men jeg tror jeg kunne likt noe med lyse roser, i en litt rund, uten heng.

Dere andre som ikke ordner/ordnet dette selv; hvordan gjorde dere det rent praktisk? Kom dere med hint, klare ønsker eller hva?

Ser jo mange har med bilder av kjolen når de bestiller, men han vet jo ikke hvordan den ser ut, og ikke har jeg noe bilde av den heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Poirot!

Vi gjorde det omvendt vi... Min man sa til meg at han ville jeg skulle ha roser, han ville at den skulle være rund, (ikke henge) og han ville at den ikke skulle være så stor.

Resten lot han meg bestemme (rosetype og farge...) for han visste jo ikke hvilke farger som ble best til kjolen min osv... (for alt han visste kunne jeg ha troppet opp i en farget kjole eller noe.. så han ville ikke bomme der...)

Det var egentlig en fin måte for oss... da hadde jo han bestemt hvordan den skulle se ut, bare ikke detaljene rundt...

blyg :)

Skrevet

Du kan jo sende med bilde av kjolen i en konvolutt, som han kan gi til floristen! Da får jo floristen et inntrykk av hva som vil passe til kjolen din, og med hans og dine ønsker i tillegg blir det sikkert bra! Han vil neppe falle for fristelsen til å snikkikke, så det skal du ikke være redd for!

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal heller ikke ordne buketten min selv. Det skal sambo ta seg av. Gleder meg til å se den. Jeg kommer nok til å sende med et bilde av kjolen, og skrive hvilke farger det er, både på kjolen og broderiet så det vil matche og så får resten være opp til sambo og hun som skal ordne buketten min.

Skrevet

Jeg ville hintet litt, og jeg er sikker på din samboer blir sjeleglad for litt hinting også -han vil jo så gjerne gjøre det bra!

Si f.eks at du elsker roser i en lys romantisk farge... eller kom 'tilfeldig' over et bilde som han også får se...

Dersom ikke kjolen din har veldig spesielle farger eller form tror jeg ikke det er så nøye at hverken din samboer eller blomsterdekoratøren har sett bilde.

Skrevet

Jeg dro innom blomsterdekoratøren min mann hadde valgt med bilde av brudekjolen. Han som skulle lage brudebuketten min ønsket å møte meg IRL å få et inntrykk av hvordan jeg var som person samt størrelse etc.

Resultatet ble en fantastisk brudebukett!

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen jeg kjenner gjorde det sånn. Han sørget for brudebuketten, og hun fikk ikke se den før på bryllupsdagen. Tror ikke han hadde tilgang til kjolen. Men jeg har en anelse om at de kanskje ble enige om selve hovedfargen på buketten.

Resultatet ble en utrolig vakker bukett og ett brudepar som var kjempefornøyde. (Han hadde en liten blomst i brystlommen på dressen i samme farge som buketten)

Tror jeg ville gjort slik selv hvis jeg skulle ha giftet meg.

Skrevet

Vi skal ikke gjøre det sånn. Hele meg skal være en overraskelse :-) Dette ordner jeg selv...

Skrevet

TRadisjonstro som jeg er så skal "selvsagt" han bestille buketten og jeg har allerede gitt han masse bilder og ideer om hva jeg synes er pent, hva jeg synes er direkte stygt og hvilke farger vi ikke kan ha:wink: Den siste avgjørelsen står han selv for.

Skrevet

Jeg ordner det meste til bryllupet og blomsterdekratøren var veldig interessert i bilde av kjolen, kan du ikke sende med han en lukket konvolutt da?

Gjest Embla s
Skrevet

Da jeg giftet meg ordnet mannen min dette på egenhånd. (blomster til meg, knapphuslblomst-ting (hva heter nå det da?) til seg selv og forlover. Han visste fargen på kjolen, ellers valgte han det han syntes var fint. Og det ble riktig så bra :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ellers kan det være lurt å legge ved en stoffprøve med bildet i en lukket konvolutt - myyyyye enklere for dekoratøren. Kanskje du kan legge oppi noen utklipp/bilder av hva slags buketter/farger/blomster du kunne tenke deg også? Da blir det en overraskelse, men du slipper å være redd for at det skal kræsje helt...

Hvis du ikke har noen bilder av noe som helst, skriv en liten lapp til dekoratøren der du forklarer hvordan kjolen din ser ut og hva slags fasong du har/ønsker at buketten skal ha. Det er ganske viktig det også :) Er du 1,50 på sokkelesten, vil du helst ikke ha en meterlang bukett!

Skrevet

Dette ordnet mannen min også. Den var nydelig!

Vi tittet på en del bilder på nett og snakket om hva vi likte eller ikke. Svigermor var med, og hun hadde sett bilde av kjolen.

Kan du ikke alliere deg med svigermor, forlover el. som du kan beskrive kjolen til, og som kan være med til blomsterdekoratøren?

Skrevet

Min kjære ordnet buketten sammen med min forlover, som også er en god venninne av han også. Sa at jeg ville at buketten skulle følge i rødt, hvitt og sølv, og uten mye grønt. Sa også at jeg liker best en rund, stram bukett - men selvfølgelig måtte de gjerne finne på noe annet hvis det passet. Blir nok glad uansett :).

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg har nå sagt til han at han må husek å si at jeg er liten, jeg har snakket mye om at jeg synes lyse roser er fint, at jeg gjerne kunne tenke med en rund bukett, uten heng, men gjerne med en liten slags spiss.

Og nå sier han at han har en god ide i hodet sitt mht hvordan han vil den skal se ut.

Jeg er ingen matchedame, er ikke så opptatt av slikt. Har ingen temafarger eller noe sånt, og kjolen har en ordinær kremhvit/lys off-white farge. Er derfor begrenset hvor store kriser som kan oppstå.

Så nå gleder jeg meg til å få en bukett som han har bestemt og synes blir fin.

Skrevet

Det blir nok bra.

Min kjære bakka ut, så jeg måtte bli med i blomsterbutikken. Har bare bestemt hovedblomsten, så jeg er veldig spent på buketten...

Gjest Jamila
Skrevet

Min kjære ordnet også buketten for meg. Syns det var flott-- jeg hadde kontroll på alt annet den dagen så det var fint med en overraskelse!

Han fikk med en stoffprøve samt prøve på perlene til kjolen. Ellers avtalte han alt med blomsterdekoratøren.

Deretter var det min mor, min tilkommende og blomsterdekoratøren som sammen ble enige om borddekorasjonene. De klarte å holde alt hemmelig til selve dagen! :)

Skrevet

Jeg vil ikke at brudebuketten skal være noen overraskelse... Er litt kontrollfrik, veldig opptatt av blomster og gleder meg til å velge den ut selv! Buketten er en veldig viktig detalj for meg. Heldigvis har ikke min kjære noen motforestillinger mot dette. Jeg gleder meg til at hele meg skal være en overraskelse til han når jeg kommer inn i kirken! :wink:

Men henting og betaling av buketten skal han nok få ta seg av mens jeg er travelt opptatt med å pynte meg... :sjarmor:

Gjest Poirot
Skrevet

Blir vel uansett ingen overraskelse når han skal hente den....

Eller kommer de i esker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...