AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Jeg sliter litt med konsentrasjonen etter et hjerneslag. Jeg mottar AAP og er oppført som "ikke arbeidssøker". Har inne søknad om uføretrygd med sterk anbefaling fra fastlege og psykolog. Så ble jeg nylig akutt syk. Noen dager etter sykehusoppholdet var jeg ekstra rotete, sendte inn meldekortet for sent, og tapte seks laken. Jeg kontaktet fastlegen for å få en uttalelse som vedlegg til en søknad om å få etterbetalt disse pengene. Han er syk. Derfor lurer jeg på om NAV vil godta en psykologs uttalelse på min helsetilstand? Jeg lurer også på om noen har erfaring med hvilke sjanser man har til å få etterbetalt penger fra NAV i slike saker. Anonymous poster hash: 6b002...082
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Til det du spør om har jeg ikke noe svar. Men jeg kan anbefale deg å søke om at det blir sendt automatisk meldekort for deg, så slipper du å havne i den situasjonen igjenAnonymous poster hash: 8f2ac...e48 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Jeg tror ikke de etterbetaler, du kan i værstefall søke sosialstønad om det er krise og du ikke har andre muligheter. Men du kan få en erklæring fra legen om at du bør få fritak fra å sende meldekort. Anonymous poster hash: f1725...1e4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Jeg tror ikke de etterbetaler, du kan i værstefall søke sosialstønad om det er krise og du ikke har andre muligheter. Men du kan få en erklæring fra legen om at du bør få fritak fra å sende meldekort.Anonymous poster hash: f1725...1e4 Det skal MYE til for å få fritak. Tror ikke ts får det. Men man kan jo prøve. Anonymous poster hash: d80eb...772
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Selvføgelig kan man få etterbetalt i sånne tilfeller. Jeg har selv hatt slag og vært ekstremt rotete. TS, kontakt veilederen din på NAV på mandag og få ordnet opp i dette så du får etterbetalt. Anonymous poster hash: 6c006...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå