Gjest David^^ Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Menn best bak rattet Av Kjersti Rønning 30.07.04 21:16 Nå er det bevist: Menn er bedre bak rattet enn kvinner. Det viser en ny nasjonal undersøkelse fra Storbritannia, som har samlet inn resultatene fra kjøreprøvene omkring i landet. Svarene viser at 46 prosent av mennene sto på oppkjøringen, mens bare 40 prosent av kvinnene gjorde det. Undersøkelsen viste også at kvinner er flinkest til å bruke speilene, men at de er elendige til å rygge. I gjennomsnitt tok kvinnene kjøreprøven 2,12 ganger, mens mennene tok prøven 1,87 ganger. Undersøkelsen konkluderer med at menn har talent for tekniske duppeditter som biler, og derfor plukker opp de praktiske rundt bilkjøringen kjappere enn kvinner. Hahaha. Kvinner er best til å bruke speilet? For et sjokk. Jeg beklager til dere som ønsker å tro at det ikke finnes forskjeller mellom kjønnene og at jeg nå "generaliserer". Noen andre som er lei av uttrykket "generalisere"? Man kan nesten ikke si noenting her på KG lengre uten at man generaliserer.
Monstermagnet Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 Nå er det bevist: Menn er bedre bak rattet enn kvinner. Er ikke dette et diskusjonsforum? For dette er vel egentlig ikke noe vits i å diskutere. Dette er jo noe alle vet fra før.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. august 2004 #3 Skrevet 3. august 2004 Som gutt vil jeg si totalt uinteressant. En del klønete menn som ikke burde ha kjørt bil også, samt en del kvinner som også kan kjøre bil. Forskjellene var vel ikke sååå store heller vel?
Monstermagnet Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 Uansett. Her er det snakk om kjøreprøver, og ikke om jenter alene i trafikken. Tror muligens jenter er litt mer nervøse på kjøreprøver enn gutta, og at det har gjordt utslag på testen.
Mona Skrevet 3. august 2004 #5 Skrevet 3. august 2004 Og så..?! Må få si at jeg tviler ikke på at gutta tar bilkjøring og rygging fortest når de er 18 år og tar lappen. Men generelt når man har hatt lappen noen år, vil jeg tro damene stabiliserer kjøringen sin mest? Altså kjører penere med åra enn mennene. Jeg vet ikke, men antar. Det finnes sikkert statistikk på skademeldinger!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 Og så..?! Må få si at jeg tviler ikke på at gutta tar bilkjøring og rygging fortest når de er 18 år og tar lappen. Men generelt når man har hatt lappen noen år' date=' vil jeg tro damene stabiliserer kjøringen sin mest? Altså kjører penere med åra enn mennene. Jeg vet ikke, men antar. Det finnes sikkert statistikk på det![/quote'] http://www.bilist2000.no/visSak.php?ID=316
Monstermagnet Skrevet 3. august 2004 #7 Skrevet 3. august 2004 Og så..?! Må få si at jeg tviler ikke på at gutta tar bilkjøring og rygging fortest når de er 18 år og tar lappen. Men generelt når man har hatt lappen noen år' date=' vil jeg tro damene stabiliserer kjøringen sin mest? Altså kjører penere med åra enn mennene. Jeg vet ikke, men antar. Det finnes sikkert statistikk på det![/quote'] En stor undersøkelse for ikke lenge siden viste at kvinner bulker mer i forhold til antall kjørte kilometer enn gutta. Guttene kjører generellt mer enn jenter, og krasjer derfor oftest. På den andre siden så er ulykker med menn oftere alvorlige grunnet høy fart.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #8 Skrevet 3. august 2004 Hvorfor er det så mange gutter som alltid må ta opp dette temaet?Synes det er helt uinteressant!Menn er flinkere til å kjøre bil bla bla hva så?kanskje er de det,kanskje ikke?Hvem bryr seg om det egentlig?
Monstermagnet Skrevet 3. august 2004 #10 Skrevet 3. august 2004 Hvorfor er det så mange gutter som alltid må ta opp dette temaet?Synes det er helt uinteressant!Menn er flinkere til å kjøre bil bla bla hva så?kanskje er de det' date='kanskje ikke?Hvem bryr seg om det egentlig?[/quote'] Forsikringsselskapene!
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #11 Skrevet 3. august 2004 FOrsikringsselskapene ja... men hvorfor får da kvinner rimeligere forsikring enn menn? Jeg tok forøvrig ikke lappen før jeg var tretti, stod på første oppkjøring og på teoriprøven, mens alle disse unge guttene som holdt på samtidig strøyk på teorien alle som en... og det er jo også verre å kjøre så fort at ulykkene blir farligere, enn å småbulke på grunn av et ikke fult så utviklet dybdesyn. Vi kvinner har litt dårlige dybdesyn, og det viser seg bl.a. ved at vi er litt dårligere til å beregne hvor alle hjørnene på bilen vår er.... men det er sjeldent vi dreper andre i trafikken da - det skal vi ha!
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #12 Skrevet 3. august 2004 FOrsikringsselskapene ja... men hvorfor får da kvinner rimeligere forsikring enn menn? Jeg tok forøvrig ikke lappen før jeg var tretti' date=' stod på første oppkjøring og på teoriprøven, mens alle disse unge guttene som holdt på samtidig strøyk på teorien alle som en... og det er jo også verre å kjøre så fort at ulykkene blir farligere, enn å småbulke på grunn av et ikke fult så utviklet dybdesyn. Vi kvinner har litt dårlige dybdesyn, og det viser seg bl.a. ved at vi er litt dårligere til å beregne hvor alle hjørnene på bilen vår er.... men det er sjeldent vi dreper andre i trafikken da - det skal vi ha! [/quote'] Såklart er det slik. Hva skal dere med dybdesyn på et kjøkken?? Vi menn trenger dybdesyn til vårt jegervirke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. august 2004 #14 Skrevet 3. august 2004 FOrsikringsselskapene ja... men hvorfor får da kvinner rimeligere forsikring enn menn? Mindre ulykker, en del av årsaken til det er nevnt før. De får forresten ikke lov til å gi mindre premier til jenter lengre, eller dvs. de har vel aldri egentlig fått lov til det.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #15 Skrevet 3. august 2004 De setter vel premien i forhold til risiko? Unge gutter = høy risiko.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. august 2004 #16 Skrevet 3. august 2004 De setter vel premien i forhold til risiko? Unge gutter = høy risiko. Det er ikke lov. Det diskrimerende at jeg må betale for noe andre gutter gjør. Jeg har ikke kræsjet en eneste gang på de snart 7 årene jeg har hatt lappen. Skal jeg straffes fordi jeg har penis mellom beina?
Donnie Darko Skrevet 3. august 2004 #17 Skrevet 3. august 2004 Det er ikke lov. Det diskrimerende at jeg må betale for noe andre gutter gjør. Jeg har ikke kræsjet en eneste gang på de snart 7 årene jeg har hatt lappen. Skal jeg straffes fordi jeg har penis mellom beina? Dette har jeg også lurt på!
Gjest Lilleulv Skrevet 3. august 2004 #18 Skrevet 3. august 2004 enig... men jeg kan selvsagt kjøre bil. Fordi jeg kjører som en mann og ikke som ei kjerring :D
~Viva~ Skrevet 3. august 2004 #19 Skrevet 3. august 2004 enig... men jeg kan selvsagt kjøre bil. Fordi jeg kjører som en mann og ikke som ei kjerring :D Hehe me too :-D
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #20 Skrevet 3. august 2004 Kvinner kjører mer safe. Hvem er det som står bak ulykkene? hvem ligger på intensiven og kjmper for livet? Ulykker uten alvorlige personskader står også menn for. hvem blir tatt i fartskontroll og mister lappen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå