Gå til innhold

Særtilskudd (i tillegg til bidrag)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min sønn skal begynne med briller. Hans mor vil at jeg skal betale halvparten.

Jeg går for tiden på attføring, og etter at huslån og barnebidrag er betalt sitter jeg igjen med 1.750 kr i mnd.

Tar Trygdekontoret dette med i betraktningen når de skal avgjøre om jeg skal betale særtilskudd?

Vil også nevne at jeg har sønnen min så mye jeg FÅR LOV av moren (dvs like under 40% selvfølgelig), og jeg har alt av klær og utstyr til han i mitt hjem også. Det vil altså si at merutgiftene hun har i mnd i forhold til meg er utgifter til SFO.

Hadde selvfølgelig skaffet penger til briller til gutten om hun ikke hadde penger, men det er altså ikke tilfellet.

Gjelder kravet om særtilskudd ved kjøp av briller hver gang (regner med at det blir noen knuste glass etterhvert) eller er det bare ved førstegangskjøp?

(Ville vel være rimelig at det gjelder hver gang, men jeg synes jeg kan huske jeg har hørt at det gjelder bare for det første paret.)

Vil moren få dekt halve utgiftene uansett om jeg er betalingsdyktig eller ei (altså at trygdekontoret dekker min del), eller må hun legge ut hele beløpet dersom jeg ikke blir sett på som betalingsdyktig?

Håper noen kan gi meg svar på dette, det var nemlig ikke stor hjelp å få på mitt lokale trygdekontor.

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

ta kontakt med nabotrygdekontoret og spør der!! jeg synes det er helt vannvittig at noen trygdekontor er så jæ... vanskelig.

Men jeg tror nok ikke at du får støtte, tror at den støtten man kan få er til konfirmasjon og tannregulering - men dette vet jeg lite om.

Men hvorfor ikke be mor ta kontakt med trygdekontoret og få halvparten der - hun når igjennom vettu - stakkars hun er jo alenemor.....

(hilsen en som også er alenemor, men som synes at endel av systemet er urettferdig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...