AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Min samboer har fått en sum penger. Av en eller annen grunn vil han ikke ha den inn på konto men inn på en bankboks. Er det lurt? Lønner det seg ikke å ha dem i en sparekonto eller er det det samme? Anonymous poster hash: 76655...ccd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Er ikke lov å oppbevare kontanter i bankbokser. Blir det oppdaget blir det meldt som skatteundragelse til skattetaten. Kontanter er det omtrent bare eldre og kriminelle som bruker. Andre bruker kort.Anonymous poster hash: 7da4b...de9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Er det noen banker som leier ut bankbokser da? Trodde det var helt slutt nå 1. januar. Anonymous poster hash: d41bf...f03 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Å, kjenner noen som har kontanter der, og banken vet det! De sier bare at dem ikke har noe med det å gjøre! Anonymous poster hash: 76655...ccd
smilo Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Men taper rente om man ikke har pengene på en konto. Ikke at det er så mye, men det er uansett mer enn man før i en bankboks. Hvis man står i fare for formueskatt så skal man uansett betale denne om pengene ligger i en bankbok også, for alle penger man har skal oppgis til skattemyndighetene. Når jeg hører slike ting så mistenker jeg at pengene enten er fra svartarbeid eller på annen måte fra kriminell virksomhet, og det er ULOVLIG.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Men taper rente om man ikke har pengene på en konto. Ikke at det er så mye, men det er uansett mer enn man før i en bankboks. Hvis man står i fare for formueskatt så skal man uansett betale denne om pengene ligger i en bankbok også, for alle penger man har skal oppgis til skattemyndighetene. Når jeg hører slike ting så mistenker jeg at pengene enten er fra svartarbeid eller på annen måte fra kriminell virksomhet, og det er ULOVLIG. Er renten mye? Nei, lover deg at dem pengene er ikke ulovlige på noe vis! Anonymous poster hash: 76655...ccd
smilo Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Rentene finner du ut av om du sjekker nettsiden på banken du bruker. Men for små summer < 50 000 vil jeg tro du kan få max 2%
asterix Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Rentene finner du ut av om du sjekker nettsiden på banken du bruker. Men for små summer < 50 000 vil jeg tro du kan få max 2% Jeg har 3,05% rente fra første krone på min sparekonto.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Man får penger på å spare! Men må skatte og. Er det det som heter formue skatt? Hvor mye må en ha el eie for å betale det?Anonymous poster hash: 76655...ccd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Man får penger på å spare! Men må skatte og. Er det det som heter formue skatt? Hvor mye må en ha el eie for å betale det?Anonymous poster hash: 76655...ccd Du betaler 27% skatt av renteinntektene. Formueskatt: Du betaler 0,75% av beløpet over kr 1.200.000. Anonymous poster hash: 21679...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå