AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Del Skrevet 10. januar 2015 Ok.Dette er kanskje eit rart spørsmål,men jeg prøver for det Nå har det seg sånn at jeg p.g.a en sykdom kan få problemer med kaluim verdier,men det er en annen historie.Greia er nå at jeg skal til legen på mandag og ta bp,og har time etter at jeg har trent og jeg pleier alltid å spise en banan som restutisjon,og da kom jeg til å tenke på banan har jo høyt nivå av kalium så jeg lurer på om jeg kan få "falske" verdier hvis jeg spise dette før bp.Dette har ikke vært noen problemstilling tidligere fordi jeg alltid har hatt legetimer og trening på ulike dager,og jeg hadde selvfølgelig spurt legen hvis jeg hadde tenkt på dette før. Anonymous poster hash: bb406...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Del Skrevet 10. januar 2015 Spis bananen din du også stiller du legen spørsmålet han er fagmann på området.Anonymous poster hash: 295e8...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 10. januar 2015 #3 Del Skrevet 10. januar 2015 Kan du ikke bare vente med bananen til etter blodprøva da, eller ringe på legekontoret på mandag morgen å spørre 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Del Skrevet 10. januar 2015 Regner med du skal være fastende på en blodprøve? Ring dit på mandag og hør, for sikkerhetsskyld Anonymous poster hash: 8bbee...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #5 Del Skrevet 10. januar 2015 Hvis du har høy kalium skal du ikke ha banan vettu. Og verdiene skal tas fastende. Anonymous poster hash: 38d10...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #6 Del Skrevet 10. januar 2015 Hvis du har høy kalium skal du ikke ha banan vettu. Og verdiene skal tas fastende. Anonymous poster hash: 38d10...0cf Har lav da.Jeg hadde aa ikke spist banan hvis jeg hadde hatt høy kalium. Anonymous poster hash: bb406...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #7 Del Skrevet 10. januar 2015 Vet ikke om det gjelder deg, men dette virker litt som et anoreksiatips. Jeg vet selv at mine kaliumverdier ser bedre ut om jeg har spist en banan i forveien, og hvis du, som meg, har en spiseforstyrrelse ødelegger du bare for deg selv ved å lure legen. Du lurer egentlig mest deg selv, faktisk. Men som sagt, vet ikke om dette har noe med din situasjon å gjøre.Anonymous poster hash: 8088f...f39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #8 Del Skrevet 10. januar 2015 Har lav da.Jeg hadde aa ikke spist banan hvis jeg hadde hatt høy kalium. Anonymous poster hash: bb406...a36 Hvis du vil ha reele verdier så hadde jeg møtt fastende. kalium kan påvirke de elektriske impulsene i hjertet både når den er lav og høy, så greit å vite og få riktig hjelp.. Ring og spør om du er i tvil. Anonymous poster hash: 38d10...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #9 Del Skrevet 10. januar 2015 Vil du fortsette å ha en spiseforstyrrelse og skjule det for legen? Hvorfor?Anonymous poster hash: 244be...f34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #10 Del Skrevet 10. januar 2015 Vet ikke om det gjelder deg, men dette virker litt som et anoreksiatips. Jeg vet selv at mine kaliumverdier ser bedre ut om jeg har spist en banan i forveien, og hvis du, som meg, har en spiseforstyrrelse ødelegger du bare for deg selv ved å lure legen. Du lurer egentlig mest deg selv, faktisk. Men som sagt, vet ikke om dette har noe med din situasjon å gjøre.Anonymous poster hash: 8088f...f39 Oj jeg tenkte ikke en gang på at dette kunne virke som et anoreksitips da jeg ikke har så mye kunnskap om den lidelsen,så det beklager jeg virkelig.Mine periodevise lave kaliumverdier handler om noe helt annet,så for meg er det viktig å få reele verdier. Anonymous poster hash: bb406...a36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #11 Del Skrevet 10. januar 2015 Du må da ikke spise den bananen før du drar til legen. Er du usikker, så dropp den.Anonymous poster hash: 59725...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Del Skrevet 11. januar 2015 Spis den etter blodprøven.Anonymous poster hash: 589d6...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. januar 2015 #13 Del Skrevet 11. januar 2015 Det har ingen verdens ting å si om du spiser den før eller etter. Det er ikke 2 kg bananer det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #14 Del Skrevet 11. januar 2015 Du må da ikke spise den bananen før du drar til legen. Er du usikker, så dropp den.Anonymous poster hash: 59725...b0d Da droppes den. Bedre å være på den sikkre siden Anonymous poster hash: bb406...a36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #15 Del Skrevet 11. januar 2015 Det har ingen verdens ting å si om du spiser den før eller etter. Det er ikke 2 kg bananer det er snakk om. Det handler jo ikke om vekt, men om kaliumverdi på blodprøve. En banan slår uansett ikke mer ut enn 100-150 g økning på vekten.Anonymous poster hash: 8088f...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 11. januar 2015 #16 Del Skrevet 11. januar 2015 Det handler jo ikke om vekt, men om kaliumverdi på blodprøve. En banan slår uansett ikke mer ut enn 100-150 g økning på vekten.Anonymous poster hash: 8088f...f39 Tror vedkommende heller siktet til at det er mer kalium i to kilo bananer enn i en enslig banan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå