Gå til innhold

Redd for at strømmen skal gå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 100% sjanse for at strømmen kommer til å forsvinne i kveld. Jeg bor på vestlandet, men stormen har ikke kommet hit enda.

Jeg er mørkeredd og kan til tider bli så og si manisk og hallusinere (ikke slik at jeg ser folk, men skygger osv), jeg tror ikke på spøkelser og sånt men er redd for hva jeg kan innbille meg, for å si det slik. Og jeg syns det er skummelt når alt lyset er borte. Jeg har masse levende lys, har en-to lykter osv, men syns likevel det er freaky. Jeg har ikke familie i nærheten, de bor et par timer unna og er uten strøm. Har ikke venner jeg kan være hos heller, så jeg må rett og slett greie meg alene om lyset går.

Noen som har råd eller tips til hvordan jeg kan slappe av i mørket....?

Anonymous poster hash: f669c...a12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bor på Vestlandet og stormen har ikke kommet hit enda? Kanskje du bør spesifisere det bedre, for her i Stavanger har stormen Nina styrt på noen timer allerede.

Skulle strømmen gå, så tenner jeg stearinlys og leser i boka jeg holder på med nå. Jeg har kokt vann og har i termos til te, sånn i tilfelle. Så jeg tenker å kose meg med god bok og te i koselig stearinlys :)

Anonymous poster hash: 65691...cbc
Skrevet

Bor litt sør for Ålesund.

Anonymous poster hash: f669c...a12
Skrevet

Nina er avlyst i Møre og Romsdal. Hun er ikke lenger ekstremvær der

Skrevet

Bor også på Vestlandet og merker lite til stormen (ennå...).

Er forberedt på strømbrudd, passer på å ha et par telys tent hele tida slik at det ikke blir helt mørkt når strømmen går. Da er det lettere å finne lighter og tenne flere lys. Lightere/fyrstikker ligger på fast plass slik at jeg slipper å lete. Har lommelykter liggende på nattbordet, på badet og på fast plass i gangen.

Mobilen er fullt oppladet, samme med iPad og laptop (har mobilt bredbånd). Er så "heldig" at jeg bor i den delen av kommunen som vanligvis er den siste som får strømmen tilbake etter strømbrudd, så det gjelder å være forberedt.

Har du noen du kan sende sms eller ringe til hvis det blir for ille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...