Gå til innhold

Dette har jeg spist idag. hjelp å regne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kalorier er dette, og er det mye eller lite?

- 450g kylling

- 1 brokkoli

- 1 egg

- 1 tomat

Kun vann å drikke.

Lurer siden jeg har lyst å gå ner i vekt, på samme gang som jeg vil bytte fett til muskler.

Anonymous poster hash: 221c0...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye kalorier er dette, og er det mye eller lite?

- 450g kylling

- 1 brokkoli

- 1 egg

- 1 tomat

Kun vann å drikke.

Lurer siden jeg har lyst å gå ner i vekt, på samme gang som jeg vil bytte fett til muskler.

Og en proteinbar! Den glemte jeg visst...

Skrevet

Last ned appen Lifesum i appstore så kan du sjekke selv :)

Finnes på Play butikk også.

• Liker 3
Skrevet

Last ned appen Lifesum i appstore så kan du sjekke selv :)

Finnes på Play butikk også.

Vet jo fortsatt ikke om det er "bra" mengde for å gå ner i vekt? Hva synes du?

Skrevet

Jeg har ikke peiling på dette med kalorier, for jeg teller aldri med det. Jeg er fokusert på å holde karbohydratene på et minimum.

Det ser bra ut som et måltid i mine øyne fordi det er få karbohydrater i det. Som sagt; kalorier har jeg ikke greie på.

Skrevet

Jeg har ikke peiling på dette med kalorier, for jeg teller aldri med det. Jeg er fokusert på å holde karbohydratene på et minimum.

Det ser bra ut som et måltid i mine øyne fordi det er få karbohydrater i det. Som sagt; kalorier har jeg ikke greie på.

Appen var gull! Takk for supert tips!!!

Skrevet

bare hyggelig. jeg har akkurat oppdaget den selv etter tips fra en gruppe på facebook. :)

Skrevet

Og en proteinbar! Den glemte jeg visst...

Er dette alt du har spist i dag ? Det var veldig lite, og ikke nok for å gi kroppen det den trenger av basisenergi + energi til hverdagens aktiviteter.

Hvis du skal slanke deg, søk hjelp. Få satt opp en skikkelig kostplan med tilhørende treningsprogram. Du må ha 4 måltider for dagen. kroppen trenger energi jevnt iløpet av hele dagen. Å spise ett til to setter kroppen i sparemodus, og du kan faktisk gå opp i vekt.

Ikke søk hjelp her, søk hjelp hos noen som kan følge deg skikkelig opp så du ikke gjør deg selv syk.

• Liker 1
Skrevet

Er dette alt du har spist i dag ? Det var veldig lite, og ikke nok for å gi kroppen det den trenger av basisenergi + energi til hverdagens aktiviteter.

Hvis du skal slanke deg, søk hjelp. Få satt opp en skikkelig kostplan med tilhørende treningsprogram. Du må ha 4 måltider for dagen. kroppen trenger energi jevnt iløpet av hele dagen. Å spise ett til to setter kroppen i sparemodus, og du kan faktisk gå opp i vekt.

Ikke søk hjelp her, søk hjelp hos noen som kan følge deg skikkelig opp så du ikke gjør deg selv syk.

Neida, jeg prøver absolutt IKKE å sulte meg! Mat er livsviktig! Jeg prøver bare å finne en balanse i kostholdet, og har kuttet ut nesten alt av karbohydrater for første gang. Da er det vanskelig å vite hvor mye denne maten tilsvarer.

Jeg har trent i 1,5 time idag å, veldig effektivt!

Vet bare at jeg virkelig må jobbe med meg selv for å gå ner. Mår mye bedre på runt 50kr, har mer energi etc. Men kroppen min "stoppar" på denne vekten jeg har nå og det er vanskelig å komme tilbake. Vet at den kommer stoppe runt 58kg å, fordi det er også en "stopper".

Skrevet

Å spise ett til to setter kroppen i sparemodus, og du kan faktisk gå opp i vekt.

Dette er bare tull. Det spiller ingen rolle om du spiser en gang om dagen eller 5 ganger om dagen. Det er det totale kaloriregnskapet som bestemmer om du går opp eller ned i vekt.

Anonymous poster hash: 2dee1...625

• Liker 1
Skrevet

Kylling, egg, tomat, brokkoli er tilsammen ca 650 kcal. Vet ikke hva slags proteinbar du har spist.

Dette er alt for lite. Kommer ann på vekt, høyde, alder, men med halvannen time trening i tillegg, bør du nok spise rundt 2000 kcal. Kommer også ann på hva slags trening det er snakk om.

Anonymous poster hash: 2dee1...625

• Liker 1
Skrevet

Det ser ut som en veldig fin middag. Men for lite dersom du kun spiser det i løpet av en dag. Når du kutter ned på karbohydrater, må du tilsette fett. Jeg ville spist litt mindre kylling, og tilsatt en saus/seterrømme/dressing for å få mer fett. Ikke tell kalorier hvis du skal spise lavkarbo. Det å kutte karbs vil som regel føre til vektnedgang uten å telle kalorier.

Anonymous poster hash: 9d9e1...713

Skrevet

Ikke ernæringsekspert, men synes det der så greit ut. Protein i kylling og egg + grønnsaker som såklart er bra. Synes nesten det var litt lite? Men vil anbefale deg å laste ned den appen som blir nevnt over her! Da skriver du inn målvekt og tid du ønsker å gå ned på, samt høyde og vekt. Så beregner den utfra det hvor mange kalorier du skal spise daglig for å nå målvekta. Du plotter inn maten du har spist og den summerer alt sammen. Last den ned, du vil mest sannsynlig ikke angre ;)

Anonymous poster hash: 7dd47...c46
Gjest Runforit
Skrevet

For lite næring, for dårlig sammensatt og generelt en oppskrift på katastrofe om dette er det du spiser på en hel dag.

Ikke kan du bytte om på fett og muskler heller. Fett kan brennes bort med moderat underskudd og muskler må bygges opp med tung styrke og nok mat så de faktisk har noe å bygge seg opp på; da trenger du mer mat enn en kyllingfilet, brokkoli og et egg.....og en proteinbar.

Nå aner jeg ikke noe om verken alder, høyde, vekt, treningsmengde, hverdagsaktivitet eller noe annet om deg så det er vanskelig å komme med konkrete råd.

Du burde iallefall sette deg inn i kosthold og hva kroppen trenger for å bygge seg opp for jeg får inntrykk av at du har en plan om sulte deg selv kombinert med alt for mye trening som vil føre til en kjempesmell.

• Liker 1
Skrevet (endret)

En halv kilo kylling og et helt hode brokkoli?

Jaja, hver sin smak.

Hvor stor og tung og aktiv du er, samt alder og kjønn, og om dette er bare ett måltid, eller et helt dagsinntak, har en god del å si for om det er mye eller lite.

Men det der om sparemodus og antall måltider, er bare tull. Mange spiser bare ett eller to måltider om dagen og har det supert. Noen må ha sju store og små måltider for å trives. Andre spiser etter feks 5:2 eller 16:8 og opplever for første gang ro mht mat.

Det er også bare tull at man trenger profesjonell hjelp for å slanke seg (ikke sikkert Louise mente dette, men at man kan trenge hjelp med å komme løs fra forstyrrede spisemønstre, det er jeg enig i).

Du trenger heller ikke kutte ut karbohydrater, det er det totale kaloriinntaket som betyr noe. Det store mengder karbohydrat kan forårsake, er økt appetitt, sånn at du får lyst på mer mat enn om du hadde spist mindre andel karbohydrat. Du kan uansett styre inntaket av mat selv, men det er vanskelig når man er sulten og det er fristelser overalt.

Du skal ha i deg en variert kost med mat fra alle matvaregruppene hver dag, unntaket er hvis det er noe du ikke tåler. Hvis du lurer på hva matvaregrupper, eller noe annet, er, så spør her eller Google.

Endret av Pringle
Skrevet

Jeg mener at man kan jo overleve ganske greit på få kcal om man spiser veldig kalorifattig og masse grønnsaker. Selv om DU ikke er sulten så kan det være at du sulter kroppen fordi du spiser for lite.

Du har ikke spist nok fett, som er essensielt for at kroppen skal fungere og leve, blant annet, ++++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...