Gjest Honeypie Skrevet 3. august 2004 #1 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg lurer litt på noe: Vet at mange får noe liknende mensmurringer under eggløsning. Jeg begynner å få murringer en uke eller så ut i syklusen, og de kommer og går helt frem til mens. ARGHH! første pillefrie måned trodde jeg jo at "heisann der har vi eggløsningen la oss sette i gang med babylaging!", men siden det viser seg at det kommer og går blir jeg så usikker...Må nok finne andre måter å fastslå eggløsningstidspunktet på. Om det ikke klaffer denne måneden blir det vel EL-tester tenker jeg. Noen andre som har det på samme måten, og evt. vet hva som gjør at disse murringene er der gjennom hverfall halvparten av syklusen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 3. august 2004 #2 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg tror jeg vet hva du mener, for jeg har hatt det der i noen år også. Jeg har pleid å ha litt verk i den ene eggstokken rundt eggløsning og fram mot mensen. Når smertene slipper taket, vet jeg at det er noen dager til mensen kommer, men murringen er der mye lenger enn eggløsningen kan vare, både før og etter. Veldig irriterende å kjenne på sånt i ukesvis hver måned! Jeg ble undersøkt flere ganger hos spesialist, som ikke kunne finne noe rart med eggstokkene mine, men som sa at det likevel kunne være tegn på endometriose (som ofte ikke synes på ultralyd). Det er jo såpass skummelt at jeg fikk time til kikkhullsoperasjon (laparoskopi), men bare noen uker før ble jeg gravid og måtte avlyse Ikke akkurat trist siden jeg syntes det virket skummelt at de skulle inn og herje med eggstokkene mine, og graviditet skal i følge legen virke helbredende på endometriose, så jeg håper at plagene blir mindre etter at babyen er født (det vil jo vise seg snart). Men hvis jeg var deg, ville jeg gått til lege og forhørt meg litt om dette, så du er sikker på at det ikke er noe farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. august 2004 #3 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg kjente også murringer den første sykusen etter pilleslutt. Nå er jeg i sylus nr. 2, og har ikke kjent noen murringer før nå i dag. Er på dag 12, så det kan jo være eggløsning.... Det er ikke mye jeg kjenner, så jeg regner ikke med at det er noe galt, bare at jeg kjenner litt for godt etter... Tror kanskje det er fordi det er uvant for kroppen å ikke bruke piller at jeg kjenner mer enn vanlig. Men ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #4 Del Skrevet 3. august 2004 Takk for svar jenter :-) Jeg skal definitivt ta dette opp med gynekologen min. Skal dit så snart neste mens er overstått (med litt flaks kommer det ingen mens ;-)), for en etterkontroll pga. konisering. Skal høre litt med ham da rundt dette også. Hvis det er fler som opplever murringer gjennom store deler av syklusen hører jeg gjerne flere erfaringer rundt dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 3. august 2004 #5 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg har hatt det noen ganger. Begynner sånn i eggløsningstider og varer fram til mensen kommer. Men det er ikke hver syklus. Nå er det faktisk en stund siden jeg kjente det, dvs kjenner litt akkurat rundt eggløsningen bare, og så ikke noe mer før mensen er på gang. Kanskje det er noe som går seg til etter hvert? Det er over et halvt år siden jeg sluttet på p-piller nå, men noen ettervirkninger kan kanskje henge igjen? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå