Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette snakket jeg og noen venner om i går, og det skapte stor debatt her hos oss - Ferie..

Hva er Ferie og hva betyr det for oss?

For meg er ferie å gjøre noe annet - ikke gå på jobb og stresse hver morgen, kunne leve litt "lay back" noen dager eller uker med sen frokost på altanen med øyne som søker horisonten etter noe som jeg ikke helt vet hva er. Barna i nabolaget som ikke er sure og grinete lengre med får sove så lenge de vil og derfor er blide og opplagt for en dag med lek og moro.. Eller en mann som suller rundt i pysjen hos nabo`n som har fått seg ny type denne helgen... Dere vet..

Jeg trenger ikke reise til syden, hive meg på pakketurer eller kjøre i kø ut av byen for å komme på hytta - hvor jeg skal stresse dagene for å ha flest mulige ferieminner å ta med meg inn i høsten og vinteren...

Jeg liker å nyte dagen, sola og det å ha fri!!

Hvordan er det med dere - må dere på død og liv stresse dere bort et sted? Fører det til sure miner og krangler i familien? Er det alikevel verdt det? Er det mor som aldri får ferie da fordi hun må pakke klær i kofferter, leker, badeting, planlegge bilturen, smøre maten osv...??

Jeg bare lurer på om vi arbeidsmaur har glemt hvordan vi slapper av og roer ned jeg her jeg sitter.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er ferie en avslappende avkobling fra hverdagens kjas og mas.

Jeg trenger på ingen måte ligge rett ut og ikke løfte en finger hele ferien, men trives med å kunne sove lenge, kose meg med varmt vær og god mat og være oppe hele natten om jeg ønsker,uten å måtte konsentrere meg om jobben.

Liker godt å reise bort, innland som utland, få litt avveksling.

Skrevet

Ferie for meg er avslapping, lange dager uten noe på planen. Aller helst skal de lange dagene være på stranda. I begynnelsen av sommeren hadde jeg 4 uker ferie som ble brukt til mye farting i inn- og utland pga flere bryllup og familie å besøke. Det var moro, men jeg var i grunn sliten når jeg kom hjem, selv om jeg hadde vært borte fra jobb i 4 uker. Men nå de siste dagene har jeg hatt fri på dagtid og bare slappet av i sola med gode bøker og solkremen innen rekkevidde. Det har vært mye bedre for meg!

Mannen min er helt motsatt. Han var uthvilt etter de fire ukene, og kjeder seg når det ikke skjer noe. Så for oss er den idelle ferien strandferie med snorkle- og dykkemuligheter samt litt slapp vannbadminton.

Gjest gjest1
Skrevet

For meg er ferie å slippe vekkerklokka. Våkne av meg selv når jeg er ferdig med å sove. Tusle rundt i T-shirt så lenge jeg gidder, starte dagen på balkongen med en kopp kaffe og avisen, eller en bok. Ikke ha noen agenda overhodet. Være fri til å bare bli inne - eller til å gå ut, - eller reise vekk..... FRIHET er nøkkelordet for ferie...

Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er ferie avslapping, avkobling, avveksling og frihet!

Jeg syns det er herlig å reise langt bort en uke, til opplevelser og gjerne varme -rett og slett fordi jeg ikke blir stresset av å reise (har ikke barn!)

Men det aller beste er å være hjemme og bare ha fri! Når en jobber hver dag året rundt og har travel timeplan og helgene ikke strekker til, er det en sånn fantastisk luksus å være hjemme litt. Sove litt ekstra, rusle til byen å spise lunsj, ta med avisen hjem på terrassen.. til og med få tid til å rydde og ordne litt ekstra i leiligheten, se at gjesterommet ser litt shabby ut, dra på ikea å kjøpe nye gardiner og sengetøy i friske farger...

Så dersom jeg reiser avgårde på ferie, blir borte hele tiden, og kommer hjem en dag før jeg skal begynne på jobb -føles det faktisk ikke helt som ferie..

Gjest Anonymous
Skrevet

Ferie for meg er å gjøre noe annet enn det jeg gjør til daglig. Aller helst reise et annet sted, for så å komme hjem noen dager før jeg skal begynne på jobb igjen. Jeg liker ikke syden-ferie, det blir for kjedelig og jeg er ikke glad i varme. Jeg vil gjerne oppleve noe, gjøre noe, ikke ligge rett ut eller bare sove. Jeg har en slitsom jobb og derfor har jeg ikke energi til å finne på så mye til daglig, og sover en del også, så i ferien vil jeg benytte energien min til å oppleve ting!

Skrevet

Samma for meg, jeg er en latsabb. Men ferie er for meg egentlig å reise et sted. Kjedelig å kaste vekk mange uker bare på å sitte hjemme å sløve.

Skrevet

Ferie er å slippe alle hverdagens rutiner. Bare gjøre som det passer og lyster der og da. Og gjerne som penelene sa, ta av klokken!

Og jeg syns ofte den beste ferien har jeg hjemme, men da må det være litt sol. For sol og ferie hører sammen for meg. Men om det ikke blir mer en et par dager syns jeg det er helt greit. Da har man fått den nødvendige følelsen!

:P Og her skinner sola døgnet rundt nå så feriefølelsen bare varer og varer.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...