AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #761 Skrevet 19. februar 2015 Min plan er å være hjemme til klokken 15 i morgen. For så å kjøre direkte, helst før rushet, men det rekker vi neppe. Har du snakket med Stine siden søndag? Nei, hun er kommet hjem, sammen med exen, snakket med exen i dag. Måtte få tak i nøkkelen til hytta. Pakker du selv? Får se hva jeg rekker. Hvor mye og hva trenger du med deg? Litt greit å ha litt peiling på hva du ønsker å ha for helga. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #762 Skrevet 19. februar 2015 Du, har sendt søknad om barnehage i dag. De skal ikke i noe barnehage før de er to år. Ettåringer har ingenting i barnehage å gjøre. Gubben hisset seg opp. Lot det hele ligge, inntil videre.Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #763 Skrevet 19. februar 2015 Skal tidlig i seng i kveld, kom det fra Gubben der han lå på sofaen og fordøyde sin merkverdige middag. Hvorfor sa du ingenting om sterilisering før du lurer fruen med inn på legekontoret og slipper bomben? Kunne spart den spirallen, hadde dette vært litt bedre planlagt. Ønske rikke flere barn og det har vi vært enige om lenge. Vil ha et sexliv uten å tenke på at vi plutselig kan stå der med et barn til. Du har jo sagt at abort aldri er noe alternativ, da har mannen i huset ett ansvar. Pent sagt og tenkt. Takk, sa Gubben. Men du ikke skriv om dette i Lyg og Lygenytt, det er privat. Folk på kontoret leser, og følger med. Foreløpig er det ingen som forstår at det er oss. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #764 Skrevet 19. februar 2015 Hvor mye kan guttungen din og Stine om økonomi, strøm, inkasso og alle de der tingene? Nei det tar vi ikke i kveld. Er ikke det kjøkkenet snart ferdig ryddet? Nå er det sofa på tv,,og da kunne det vært trivelig med selskap i sofaen. Og sleskap fikk han, så mye selskap at tven ble glemt. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #765 Skrevet 19. februar 2015 Nå får det bli slutt. I seng med oss! Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #766 Skrevet 19. februar 2015 Barna sov, Thinea hadde snudd seg på mage og aket seg helt ned i fotenden, det barnet var og ble en makk. Måtte på barnas hus snart å finne en sovesafe til henne. Vi var nesten sovnet når Gubben sin telefon satte i gang med å ringe, høyt og hjerteskjærende. Barna satte i gang med hyling og fruen skatt så hun nesten ramlet yt av sengen. Nei, jeg har ikke vakttelefon i dag, begynte Gubben med fast stemme, på vei rundt sengen og ut. For sent, alle var våkne. Hørte gjennom barneskrikingen Gubben fortsatte, hvem gjelder det? At de kjenner meg, får meg ikke til å løpe på jobb ved det minste klemt på telefonen, særlig ikke på natten. Ja, det er småbarna som gråter i bakgrunnen. Hvem er det da? Å, hun kalles bare drosjedama. Ja, hun reiser rundt med drosje uten å kunne betale når ting går over styr. Det er en del av sykdommen. Hva? Nei, dere får få henne fremstilt for lege. Nei, fyllearresten er ikke stedet for henne. Få henne innlsgt. Ja, da ordner det seg uten at jeg må ut? Nei? Da sier vi det sånn. Hun får kontskt med vakthavende og legger igjen beskjed på kontoret til meg i morgen. Ja, jeg har noen møter. Akkurat, ja? Da sier vi det slik. Og vær snill og ikke vekk opp hele vuset her flere ganger i natt. Vi trenger søvn. Ja, god natt. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #767 Skrevet 19. februar 2015 Jentene roet seg, gikk inn til Gubben for å høre hva dette var for noe. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #768 Skrevet 19. februar 2015 Hva var det der? Drosjedama tipper litt fra tid til annen da kjører hun drosje til den store gullmedaljen, når sjåførene ikke vet hvor de sksl kjøre henne og skjønner at hun ikke har penger så kjører de henne til politiet. Da blir hun et problem for det offentlige. Nav pleier å dekke den vanvittige drosjeregningen hennes når sjåføren sender den til inkasso. Det er helt pytt i panne i toppetasjen hennes. Vi får gjøre ett nytt soveforsøk. Svarte svingende tull å ringe nå. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #769 Skrevet 19. februar 2015 Mangler bare at det ringer på døren. Hvorfor er det to dyner her? Hadde vi ikke en dobbeldyne sist natt? Fordi sommerdynene er innført for å vanskeligjgøre den fingringen din i nattens mulm og mørke. Til natten skal vi sove på hytten, så det spiller ingen rolle. Erna gjør rent mens vi er borte. Sett nå bare ikke Siv til å forvalte husholdningsbudsjettet da blir det tomt i kjøleskapet, tomt i fryseren og bare blåmuggost på brødet. Har du fått munndiare? Ja, bare en måte å stoppe den på, vet du. Sov, ingen klining nå. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #770 Skrevet 19. februar 2015 Kan du vekke megni morgen? Hvorfor det? Du er da gammel nok til å stå opp selv? Fordi jeg ønsker å ta lyden av på telefonen. Drosjedama har nummeret mitt. Tilgitt helt greit. Når tid klokken, 7,30? Ja, takk. Krøp godt inntil Gubben og håpen det nå var mulig å få sove. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #771 Skrevet 19. februar 2015 I morgen skal vi kose oss i boblebadet, hvisket Gubben, akkurat som i gamle dager. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #772 Skrevet 20. februar 2015 Mobilen hylte, fikk rotet frem rette knappen og stoppet den, Gubben sov som om dette gjalt alle andre og ikke han. Gav han et godt spark i siden og han gryntet til. Du skal opp! Han vrei seg, snudde seg forundret og glemsk. Hva? Hvorfor vekker du meg? Fordi det er en avtale fra i natt! Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #773 Skrevet 20. februar 2015 Og ikke vekk jentene, er du snill. Han forsvant ut av soverommet, og snart plasket vannet i dusjen. Krøllet kroppen sammen og sovnet igjen. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #774 Skrevet 20. februar 2015 Ring når du er på vei hjem. Gubbennkom inn for å få ett kyss før han gikk, samtidig som han fant det nødvendig å vekke fruen, igjen. Hvorfor skal hun ligge og sove når mannen må ut og gå? Samtidig vekket han begge jentene.......Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #775 Skrevet 20. februar 2015 Gubben hadde ikke fått bagen ut fra skapet, alt lå på sin faste plass på badet, så her var det bare å begynne å pakke, til fire. Jentene finn noen leker på gulvet, pysjene skulle i vaskemaskinen så det var ingen fare med at de ble skitne. Svigermors klagesang hylte i ørene, satte på radioen for å få en annen melodi på øret. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #776 Skrevet 20. februar 2015 Gubben fikk gå igjenom bagen sin og finne ut hva han manglet. Hadde pakket oppi det han sannsynligvi sville bruke, vanemennekser er enkle å forholde seg til. Verre var det at reisekofferten til jentene, alle tre jentene, befant segi boden. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #777 Skrevet 20. februar 2015 La alle klærne vi skulle ham med i en haug i senga. Fikk gå i boden når jentene sov formiddagsnap. Stablet opp maten til Thinea, mme til Elise. Sonder og alt mateutstyret deres gikk i den sammenleggbare kjølebaggen. Fretexdama satt på verandaen og underholdt hele nabolaget med telefonsamtalen sin, flyplassdama smalt soveromsvinduet igjen, hun jobbet sikkert natt denne uka. I hagen til villaen gikk den sorte katten og lusket. Alt var ved sitt gamle. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #778 Skrevet 20. februar 2015 Litt over halv tre ringte Gubben. Å ja vel ja, han blir for sein, var første tanke. Det er meg, 10 minutter, så er jeg hjemme. Hørte blinklyset i det fjerne og skjønte at dette ikke var en lygenyhet. Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #779 Skrevet 20. februar 2015 Ble ganske sur da dagens KG nyheter kom opp, den største overskriften i dag var: Hvem bør erstatte Ingrid i Nytt på Nytt? Mange forslag, laang tråd, en hel vaier faktisk, over 70 avsnitt, men ingen hadde funnet Lyg og Lygenyttskribenten verdig. Ikke misforstå, vi skjønner alle 74 posterne! I den tråden altså. Hvem skal Anonymous poster hash: 620a9...689
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #780 Skrevet 20. februar 2015 Ingen har i dag kommentert Anders Bardals uttalelse på tv; Den er ganske liten og lett..... Tenk å si sånt på tv, da. Anonymous poster hash: 620a9...689
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå