Gå til innhold

Lyg og Lygenytt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mens vi satt og spiste ringte Gubben.

Han ville vite hvor vi var.

Herre min hatt, dette blir slitsomt, skal du ringe hver time og spørre om hvor vi er?

Nei, slapp av, sa Gubben, for at du skal forstå hvorfor jeg spør, så er drosjedama på rømmen psykiatrisk, derfor er jeg en smule bekymret for dere. Hun har tatt opp igjen skrivingen sin på KG, og jeg liker ikke det hun har skrevet, for å si det slik.

Å?

Nei, det er bra dere er på innsiden av sikkerhetskontrollen og snart er ute av landet, forutsatt at Norwegian ikke tuller enda mer.

Ok, vi skal se oss nøye om, og ikke havne på samme fly som madam crazy.

Anonymous poster hash: 4999f...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sabine satt som ett spørsmålstegn, så hun måtte få en innføring i storryen om drosjedama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Logget inn på KG fra mobilen og tok en kjapp titt.

Dette så ikke bra ut, det var klart og enkelt å finne drosjedamas skriblerier.

Vi ble ropt opp, og fikk gå først ombord i flyet, noen fordeler har man når man reiser med småbarn, to småbarn og har surstoff med,for sikkerhetsskyld til Elise. Hin har ikke hatt bejov etter siste operasjon, men vi vet jo ikke hva som kan skje i luften.

Men nå var bekymringene for drosjedama større.

Tekstet Gubben. Send mail om hun blir fanget inn av KG s lange arm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flyet kom seg opp i luften.

Sabine tullet med at drosjedama var med ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fant leiebilen med to slitne barneseter, men hadde ikke noen plan B, så ver var det bare å gjøre det beste ut av situasjonen.

Sabine kjørte, noen fordeler er det da med å ha en verdensvant sykepleier til svigersøster.

Var ikke kommet langt av sted før Gubben på nytt var på telefonen.

Drosjedama hadde gått helt bananas og ringt inn en bombetrussel til flyplassen i Bergen.

De hadde klart å spore mobilen henne. Da de fant henne var hun død.

Det er stygt men sant, sa Gubben, ett problem mindre her i denne verden. Nå får jeg finne ut hva jeg skal gjøre med KåreBeate.

Ja, gjør du det, men finn bare ikke på å bli kvinne til vi kommer hjem

igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontrollerer Troy deg hele tiden, Sabine så skeptisk ut, og den måten dere kommuniserer på høres ikke helt sunn ut.

Vi har alltid holdt på slik, men han pleier å nøye seg med en telefonsamtale hvor han sier god natt, enten klokken er 23 eller 04. Den mannen har ingen begreper om tid, utenom når han trekker i kvitskjortene sine og må bruke stoppeklokke for å så sagt det han skal si innen for korrekt tidsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi tar av og kjører opp på det store supermarkedet, vi må jo ha mat og vann.

Det passer bra, så får vi beveget oss litt etter den lange flyturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huset og leiligheten fant vi, lett. Parkering var det langt verre med i den trange gata.

Jentene begynte å bli sultene og gav misfornøyde lyder fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det som har skjedd med Petter?

Den kjekke, unge, mannen har blitt en blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde kjøpt en enkel og grei reiseseng på det store kjøpesenteret.

For å ha et sted å sette ungene fra oss på, uten fare for kakkelakker eller at jentene pilte avgårde som skrekkslagne Sølckre, besluttet vi å begynne med å montere sengen.

Vi legger et laken på gulvet, sa Sabine, når de er to som trekker i ulik retning, åklarer de ikke å komme så langt. Parketten hjemme er glatt, på et laken får de motstand.

Det stemte faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi gav opp helemreisesenge, gav jentene mat og bestemte oss for å gå ut og kjenne på varmen og se på livet.

Sabine klarte fra sien å lure en skje med litt av Elises grøt på inn i munnen til Thinea, samtidig som hun avledet henne fra å se at skjeen kom.

Vi skal finne en flat slikkepinne med noe søtt, det pleier gjøre susen for barn med respiratorsyndromet, sa Sabine.

Hvordan det?

Søtsmaken får henne interresert i smaker, vips, så klarer hun å vekke interressen for å få mat i munnen.

Hun kan ikke drive med matesonde til hun begynner på skolen fordi ingen tar seg tid til å jobbe med dette.

Vi har ventet på at det skulle komme av seg selv?

Men se forskjellen på dem da, Elise har alt i munnen og undersøker, Thinea har aldri noe opp til munnen, hun tror alt er respiratoren som gav henne bare ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi trillet ned til sjøen, og fant et passende sted å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egentlig veldig rart at de ikke planter trær og vanner her nede.

Ja, for de kan jo vanne trærne slik de vanner alle plenene?

Du er inne på noe der, Sabine hjalp til med tankespillet. Selv i i lieneog fjellsidene høyt oppe i Norge klorer Bjørka seg fast. Den burde jo klare seg her nede i syden og?

Nå tar vi en tur og ser om vi finner noen kjoler jentene kan ha på i morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Leieboere, sa Sabine, det er bare trøbbel.

Hvordan det?

Hun primadonnaen som leier på loftet hos meg tålte ikke at leien ble satt opp med 10 % fra nyttår, så hun sa opp. Jeg har gitt opp, Sabine sukket tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fortalte Troy deg om de siste som leide i huset hos exen?

Nei, var det noe spesielt?

De reiste bort i to måneder eller noe slikt, uten å betale leien. Når de kom tilbake så mente de at de bare skulle betale når de bodde der, ikke når de var på ferie. Og de hadde ødelagt ganske mye.

Nei, det har jeg ikke hørt om, sa Sabine. Kanskje jeg bør lese meg opp på sakene på KG mens vi er her nede? Bør kanskje være forberedt på alt, til jeg kommer hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Primadonnaen skulle være ute til 1. Mars, men så kom hun og trengte en måned til. Så da fikk hun bare bo. Kan jo ikke gjøre folk hjemløse heller. Mistenker henne for å komme fem på tolv og spørre om en måned til, hun er en smule sær. En krysning mellom Christine Skrot og apen Julius i Dyrekparken i Kristiansand.

Sabine nå fremviser du sider du har holdt godt skjult, i Norge.

Ola Nordmann blir jo mer løsslupne i syden.

Ja, når de har fått promille. Men det har jeg ikke lagt merke til at du har prøvd å skaffe deg.

Nei, når går vi hjem og legger oss, sa Sabine.

Og slik ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Se her du som savnet Bjørk her nede, der står jammen en Bjørkefiken.

Men den er jo i plast!

(Bjørka spøker i tråden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørka har blitt hektet på Lygenytt. Bjørka våker der ute fra tunet. (Nevnt tidligere i tråden?) Titter inn, og ble nå plutselig stilt til veggs og legger igjen spor. Eller pollen. Eller litt bark om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jammen bjørkepollensesongen kommer tidlig i vår, sa Sabine etter at vi hadde krøpet under tynne flecetepper og laken.

Hvordan det?

Ser alle bjørkene i Norge for meg når jeg lukker øynene, og de har begynt å skyte knopp. Bare vent og se, når vi kommer hjem, begynner tårer, nysing og hele vår elendigheten å gjøre seg gjeldende.

Tror du har fått litt Bjørk på hjernen, i dag, alt blir nok bedre når du får sovet på saker og snus.

Bedre, Sabine løftet på hodet, sengene her er like steinharde som patologenes benk for siste undersøkelse. Kommer til å våkne stive som tømmerstokker.

Vi kan jo gå og få masasje, jentene sover jo inni mellom. De kan fint ligge i vognene mens vi blir knadd.

Mobilen ringte. Gjett hvem det var, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gubben, selvfølgelig.

Nå har vi algt oss, og nesten sovnet, vær kjapp.

Skulle bare si god natt.

God natt, elskede.

Du?

Ja?

Kontormusen var med meg hjem i ryggsekken, helt uplanlagt, altså. Jeg tror virkelig vi har mistet henne, verandadøren stod åpen så bare bakparten hennes da hun pilte ut,,og borte var hun.

Vet du at det er en hun? Har du undersøkt?

Pause, nei, selvsagt ikke, du har heletiden omtalt Kontormus som en hun.

Sett døren åpen og luft litt mens du går på badet og steller deg, så skal du se at hun kommer inn igjen. Kontormusene trives vel best i varmen? Havmusa er mer kaldblodig av seg.

Når vekker du ungene, vi slutter denne drøsen nå.

Vi kan skype i morgen, om du har tid?

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...