AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Jeg har forsåvidt aldri hadde problemer med utseende mitt. Men nå i det siste har jeg sett på nyere bilder av meg selv at jeg har et veldig asymmetrisk ansikt, noe jeg ikke i det hele tatt ser i speilet. Syns det er veldig rart at jeg ikke kan se det selv i speilet, at jeg har et asymmetrisk. Noen fler som ser seg slik? Er vel ikke bare meg. Skjønner at et bilde er slik andre ser meg, og et speilbilde er det speilvendte av det. Ser på gamle bilder av meg selv, da er jeg faktisk nesten symmetrisk. De siste årene kommer det veldig godt fram når jeg skal ta bilder med iphonen, at det ikke er symmetrisk. Enten har jeg vokst det på meg, eller så har jeg alltid vært sånn men bare ikke skjønt det selv. Kjeven min er nok litt større på den andre siden, og øye/øyelokket er mindre enn det andre øyet. Ser nesten ut som høyre siden min er trykt litt lengere bak enn venstre siden min. Har aldri vært i noe form for ulykke som kan ha forårsaket det, mest sannsynlig medfødt og bare blitt mer synlig jo eldre jeg har blitt. Har vurdert å spørre noen av vennene mine om jeg faktisk er så skjev i ansiktet, eller bare jeg som er veldig kritisk på utseendet mitt. Er redd for at de skal si at jeg er så asymmetrisk som jeg skal ha det til Jeg vurderer faktisk å ta plastikk kirugi for å hvert fall å rette opp kjeven min. Symmetrisk ansikt er jo faktisk oppskriften på et vakkert ansikt. Anonymous poster hash: c865b...f61 Anonymous poster hash: c865b...f61 Anonymous poster hash: c865b...f61
KaDust Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 (endret) Bilde er absolutt ikke hvordan andre ser deg. Et bilde kan forvrenge små detaljer i utseende ditt avhengig av lys, vinkel, kameratype m.m + at det bare er 2D. Du blir sett av andre i 3D, noe som gjør at du antagelig ser ganske annerledes ut for andre enn du gjør for deg selv i speil og på bilde. Har det samme selv med bilder. Jeg har en liten forskyvning i skjelettet som gjør at jeg har mikroskopisk asymmetri, men det kommer ekstremt tydelig fram på diverse bilder. Dette gjør også at jeg ser ut som 20 forskjellige jenter hvis bildene blir tatt i 20 forskjellige vinkler. Moro, ikke sant? Endret 10. januar 2015 av KaDust
KaDust Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Snublet nettopp over denne artikkelen. http://www.sciencedump.com/content/mirror-lies-why-you-dont-look-way-you-think
Apocalypse Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Jeg har det også sånn. Tror det har noe å gjøre med at jeg er vant til å se meg selv i speilet, og at det dermed er veldig uvant når jeg ser på bilder.
masekopp Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Har oppdaget det samme. At jeg er blitt mer asymmetrisk ifølge bilder enn jeg var før. Men jeg vet ikke hva jeg skal stolte på. Folk får jo ikke granatsjokk når vi står foran et speil, så jeg kan jo ikke være så forskjellige i speilet fra virkeligheten? I tilegg har jeg jo bilder der jeg er penere enn jeg ser meg selv, og styggere enn jeg ser meg selv - alle er jo ikke det ene eller det andre..
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Samme her!! Men i tillegg til usymmetrisk kjeve så blir ansiktet mye bredere, og det pågrunna kjeven som i virkeligheten er veldig smal blir mer enn dobbelt så bred, folk har bekreftet at jeg ser ut som et annet menneske. Dritt! Anonymous poster hash: 8b936...210
Hjertefisk Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Det er fordi man er uvant, som nevnt over. Det er et velkjent triks blandt malere å flippe bildet de maler med jevne mellomrom. Det er rett og slett fordi man ser seg litt blind når man ser det samme motivet om og om igjen. Når man så flipper bildet blir ujevnheter tydeligere og lettere å fikse. Som f.eks at det ene øyet er litt lengre opp enn det andre. For andre malere er slike ujevnheter enklere å legge merke til på første øyekast, men for maleren selv er det ikke like lett. Han har jo sett på det i evigheter. Tror det er litt det samme med speilbilder.
kjøttmeis Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Nei egentlig ikke. Jeg synes jeg ser likens ut i både speil og på bilder. Jeg har ikke et 100 % symmetrisk ansikt, så jeg kan se littegrann forskjell på høyre og venstre side av ansiktet (i profil). Dette ser jeg både i speil og på bilder. Men jeg er så vant til det og har liksom bare godtatt det. Jeg brukte å hate det, og på alle bilder snudde jeg min høyre side til kameraet, men har alltid fått høre at jeg har et "pent" ansikt, så jeg får bare stole på det andre sier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå