Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Jeg er en jente på 17 år som sliter med å lære meg å mestre de høye hælene på mine nye sko. Fra før slet jeg litt med et par stødige pumps med ca 5 cm hæl. Hvis jeg konsentrerer meg veldig, så går det på et vis. Men så på bursdagen min nylig fikk jeg et par nydelige sorte pumps med ankelrem av typen min. Greit nok at de er spisse, det takler jeg. Det er ikke helt sunt i å gå i sånt i lengden har jeg hørt. Uansett, problemet er høyden, 8 cm hæler! I tillegg er det skikkelig spiss stiletthæl på dem, så jeg sliter! Føler meg ikke trygg på dem liksom, tipper framover og får rar holdning. Er det noen der ute som har noen tips om hvordan jeg kan holde balansen på disse skoene? Jeg har veldig lyst å klare å gå med dem siden de var en gave fra han. Dessuten ser de fantastiske flotte ut på foten, særlig med lang svart kjole til. Hilsen Jorunn
Gjest GreenSky Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 Det er mange jenter som rett og slett ikke har lært seg hvordan de skal gå med høye hæler. De kikker ned i bakken for å se hvor de setter føttene (for å unngå å falle) De har bøy i knærne, og de går stivt og stramt uten å svinge litt på hoftene. Det ser ikke så lekkert ut. Begynn å øve deg med sko med lave hæler. Lær deg åssen du skal gå, og finn balansepunktet. Gnagsårplaster og støtdemper til hæl kan kjøpes på apoteket for å gjøre det litt mer behagelig å gå. Anbefales. Ser ikke noe lekkert ut med høye hæler når tråkker/går forsiktig pga at det er vondt å gå.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #3 Skrevet 3. august 2004 Øvelse gir mester!!!! Men anbefaler deg å trene hjemme, for det er ikke noe som ser værre ut en noen som ikke kan gå med høye hæler. Grattis med nye sko, de høres kjempefine ut!
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 Ta kontakt med modellbyråene - de arangerer kurs og der lærer du å gå. Det koster endel, men kan være verdt det. Ellers - hva med moren din? Kan ikke hun gå i høye hæler heller? Du får øve. Pass på å rette ut knærne på samme måte som i flate sko. Sett hælen først i bakken, og du må bruke mindre skritt. Rett opp ryggen og ikke se i bakken når du går.... du fikser det etter hvert.... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå