Tianna Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Hei hei Mange sider jo att det er lurt å tempe, ta tester, ha beina opp, ta selen osv osv... men de fleste blir jo faktsik ikke gravide før de gir opp!! Så er det egentlig noe poeng å gjøre allt det der, blir man ikke bare mere stresset..eller? Finnes det noen tips som faktsik funker....??
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Hvis man ikke vet når man har EL så vil det jo være vits i å tempe/ta EL tester. Det er ikke slik at de fleste ikke blir gravide før de gir opp, men det er en del som gjør det. De fleste blir gravide relativt kjappt, altså rundt 6 mnd.Anonymous poster hash: 8741a...53d
Tianna Skrevet 10. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2015 Hvis man ikke vet når man har EL så vil det jo være vits i å tempe/ta EL tester. Det er ikke slik at de fleste ikke blir gravide før de gir opp, men det er en del som gjør det. De fleste blir gravide relativt kjappt, altså rundt 6 mnd.Anonymous poster hash: 8741a...53d ja selfølgelig hvis man ikke vet da man har det!
Frøkenanonym Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Mange stresser nok unødvendig med det. Så lenge en har sex annenhver dag i EL-perioden, burde det ikke være grunn til å tenke så mye mer på det - dersom en vet at en har EL. Jeg for min del reiser mye fra min kjære, og har ikke alltid tydelig EL. Da synes jeg det er greit å ta tempen for å vite om vi har sjans. Dersom jeg ikke hadde gjort det, hadde jeg trodd at vi ikke har fått det til i 5 pp'er. I realiteten har vi bare hatt to sjanser. Jeg synes det er betryggende å vite, så slipper vi å blande inn lege/gynekolog for tidlig Stresser heller ikke med dette, koser meg og liker å se hvordan kroppen fungerer i løpet av syklusen Smakssak og opp til hver enkelt Vurderer du selv noen av metodene?
Essie_ Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Jeg tempet for å bli kjent med syklusen min. Med ustabile sykluser var det fint å vite når jeg hadde EL - slik at jeg også kunne vite når jeg kunne teste/ forvente mens. Jeg syns det var spennende å følge med på, og ble mer avslappet enn stresset av å ha kontroll på dette. Sex hadde vi uansett omtrent annenhver dag, så vi visste at vi hadde "truffet".
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Lurer også på om det hjelper. Her klaffa det ikke på første forsøk, så nå har jeg kjøpt inn et lager med EL-tester for å se om det blir noe mer futt denne gangen. Aner ikke når jeg har EL. Jeg tror jeg har EL veldig sent i syklusen, men gudan vet. Det er litt spennende å se om det går an å finne ut av da Anonymous poster hash: 0f4b4...f9d
Frøkenanonym Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Lurer også på om det hjelper. Her klaffa det ikke på første forsøk, så nå har jeg kjøpt inn et lager med EL-tester for å se om det blir noe mer futt denne gangen. Aner ikke når jeg har EL. Jeg tror jeg har EL veldig sent i syklusen, men gudan vet. Det er litt spennende å se om det går an å finne ut av da Anonymous poster hash: 0f4b4...f9d Om det "hjelper" er vel litt diffust, da alle er forskjellige og noen er veldig fertile mens andre må trenge hjelp om du føler deg bekymret fordi du ikke vet noe om EL, kan det virke beroligende
Tianna Skrevet 10. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2015 Mange stresser nok unødvendig med det. Så lenge en har sex annenhver dag i EL-perioden, burde det ikke være grunn til å tenke så mye mer på det - dersom en vet at en har EL. Jeg for min del reiser mye fra min kjære, og har ikke alltid tydelig EL. Da synes jeg det er greit å ta tempen for å vite om vi har sjans. Dersom jeg ikke hadde gjort det, hadde jeg trodd at vi ikke har fått det til i 5 pp'er. I realiteten har vi bare hatt to sjanser. Jeg synes det er betryggende å vite, så slipper vi å blande inn lege/gynekolog for tidlig Stresser heller ikke med dette, koser meg og liker å se hvordan kroppen fungerer i løpet av syklusen Smakssak og opp til hver enkelt Vurderer du selv noen av metodene? Nei og ja Har nå prøvd i 20 mnd! så begynner å bli lei, har på en måte lyst til å prøve allt, men samtidlig så har jeg ikke heelt troa... og jeg veit jo at stress ikke hjelper! Så har forsatt sex da vi har lyst bare, men er jo ca vær dag, så da er jo det gret vet sånn ca når eggeløsning er! Har vært på sjekk, og allt er bra hos oss begge! Eller kansje da, siden det ikke har skjedd no, så er jeg redd det er no med eggeledrene, men nå skal jeg på sykehuset til uka, så får kansje vite mer da.. Er på så lei.... :/
Frøkenanonym Skrevet 10. januar 2015 #9 Skrevet 10. januar 2015 Nei og ja Har nå prøvd i 20 mnd! så begynner å bli lei, har på en måte lyst til å prøve allt, men samtidlig så har jeg ikke heelt troa... og jeg veit jo at stress ikke hjelper! Så har forsatt sex da vi har lyst bare, men er jo ca vær dag, så da er jo det gret vet sånn ca når eggeløsning er! Har vært på sjekk, og allt er bra hos oss begge! Eller kansje da, siden det ikke har skjedd no, så er jeg redd det er no med eggeledrene, men nå skal jeg på sykehuset til uka, så får kansje vite mer da.. Er på så lei.... :/ Ja da trenger dere ikke noen av disse metodene, du vet jo når EL er og har sex på riktig tid håper de finner ut av noe på tirsdag da! Stooor klem til deg, skjønner godt at du er utolmodig <3
Tianna Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2015 Ja da trenger dere ikke noen av disse metodene, du vet jo når EL er og har sex på riktig tid håper de finner ut av noe på tirsdag da! Stooor klem til deg, skjønner godt at du er utolmodig <3 Håper jeg og! tusen takk <3 Nå må jeg bare spørre.. kansje litt dumt spørsmål men Jeg skal ha da eggeløsning i morgen, men siden jeg skal da på undersøkelse på tisdag, kan det da ødelegge sjangsen denne mnd?? at de "roter" oppi der lissom.....
Frøkenanonym Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 Du, slikt har jeg også lurt på og spm 2: det vil ikke ha noen innvirkning å ha røff sex etter EL, eller? Jeg ville ha ringt dem og spurt faktisk! Dumt å ødelegge en pp dersom de kan gjøre undersøkelsen senere! Eller ville de sjekke i EL tiden?
Tianna Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #12 Skrevet 11. januar 2015 Du, slikt har jeg også lurt på og spm 2: det vil ikke ha noen innvirkning å ha røff sex etter EL, eller? Jeg ville ha ringt dem og spurt faktisk! Dumt å ødelegge en pp dersom de kan gjøre undersøkelsen senere! Eller ville de sjekke i EL tiden? så fint at du har lurt på det hehe... nei de skal ikke det, da vi var på utreding i høst, så fikk jeg bare vite at jeg fikk ny time etter 3 mnd hvis jeg ikke hadde blitt gravid.. kan jo bare høre med de på tirsdag da...
Frøkenanonym Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 Jeg ville ringt i morgen og spurt om det kan ødelegge noe. Dersom det gjør det, kan du bytte dato, og slippe å betale for morgendagen
Tianna Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 13. januar 2015 Jeg ville ringt i morgen og spurt om det kan ødelegge noe. Dersom det gjør det, kan du bytte dato, og slippe å betale for morgendagen Jeg dro til sykehuset i dag, men tok ikke undersøkelse. Var ikke noe vits, bare bestillt time til kikkhulsoperasjon!! så nå er det bare å vente. håpe jeg får time fort!! spendt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå